کد خبر 412019
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

شاگردان امیر قلعه نویی پس از پنج هفته ناكامی بالاخره صبا را 2 بر يک بردند تا اندکی رنگ آرامش ببیند و همچنان به کسب سهمیه آسیایی امیدوار بمانند.

هرزمان كرار گل زد استقلال بردگروه ورزشی مشرق - آبی‌ها اگرچه که با شکست دادن صبا راهی به جمع چهار تیم بالای جدول پیدا نکردند اما این شانس را به‌دست آوردند که با پیروزی احتمالی در دو دیدار آخر خود مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس دوباره راه لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کنند.

استقلال امیر قلعه‌نویی در ایستگاه28 لیگ صبا را 2 بر یک شکست داد و جالب اینکه آبی‌ها در لیگ‌ جاری پنج مرتبه دیگر حضور در دیداری که با نتیجه 2 بر یک به پایان رسیده را تجربه کرده بودند.

هت‌تریک برد 2 بر یک

استقلال با احتساب برد برابر صبا این فصل سه پیروزی با نتایج مشابه 2 بر یک به‌دست آورده است؛ آبی‌ها هفته اول لیگ راه‌آهن را 2 بر یک شکست دادند، سپس در هفته هجدهم مسابقات با همین نتیجه سپاهان را از پیش‌رو برداشتند و بالاخره پنجشنبه گذشته از سد صبا گذشتند.


هت‌تریک باخت 2 بر یک

قابل توجه اینکه استقلال سه مرتبه هم با نتیجه مشابه 2 بر یک شکست را برابر سه رقیب سرشناس خود ذوب‌آهن، پرسپولیس و فولاد تجربه کرده تا در ثبت این رکورد هم هت‌تریک کرده باشد؛ آبی‌ها هفته دهم لیگ در حالی که با گل دقیقه49 هاشم بیگ‌زاده با میزبان خود ذوب‌آهن به تساوی رسیده بودند، در دقیقه74 مغلوب ضربه مسعود حسن‌زاده شدند تا اولین شکست 2 بر یک فصل را تجربه کنند.

استقلال در حساس‌ترین بازی نیم‌فصل نخست خود(هفته15) با گل دقیقه45 سجاد شهباززاده از پرسپولیس حمید درخشان پیش افتاد اما در دقایق71 و 82 مغلوب ضربات نوری و عالیشاه شد تا دومین شکست 2 بر یک خود را پشت‌سر بگذارد.

شاگردان قلعه نویی در ایستگاه 24 رقابت‌ها نیز یک‌بار دیگر از میزبان خود فولاد پیش افتادند اما گل رضا عنایتی با تلاش شریفات و چاگو پرپر شد تا استقلال در ثبت شکست‌های 2 بر یک هم هت‌تریک کرده باشد.

تشابه عجیب

یک وجه تشابه جالب در دو شکست 2 بر یک استقلال مقابل پرسپولیس و فولاد وجود دارد؛ آبی‌ها در داربی پایتخت با گل نیمه اول سجاد شهباززاده جلو افتاده بودند که محمد نوری در دقیقه71 و امید عالیشاه در دقیقه82 گل زدند تا استقلال پیروزی را با شکست عوض کند. 9هفته بعد استقلال در دیدار با فولاد دوباره با گل زودهنگام رضا عنایتی نیمه اول بازی را پیروز به رختکن رفت اما درست مثل بازی با پرسپولیس در دقایق71 و 82 مغلوب ضربات شریفات و ماتیاس چاگو شد تا سند شکستش در دقایقی مشابه به امضا برسد.

داستان کرار و این 3گل

جاسم کرار عراقی با تمام حاشیه‌هایش- این فصل- برای استقلال مهره‌ای کارساز بود. هافبک پرحاشیه آبی‌ها موفق شده هشت مرتبه با پاس‌هایش استقلال را به گل برساند تا از این حیث پشت‌سر ایمان مبعلی دومین پاسور موفق فوتبال ما باشد.
در کنار این عملکرد روشن جاسم سه گل هم زده که شرایطی مشابه داشته‌اند! به واقع هر وقت کرار گل زده استقلال پیروز شده و این نکته قابل توجهی است.

جالب‌تر اینکه این عراقی همیشه گل‌های اول تیمش را زده و آبی‌ها با روشن شدن موتور گلزنی کرار رنگ پیروزی را برابر راه‌آهن، سایپا و صبا دیده‌اند.

جاسم هفته اول لیگ(57) دروازه راه‌آهن را باز کرد تا نتیجه دیدار تا آن دقیقه به تساوی یک- یک منتهی شود، پس از آن بود که محمد قاضی(75) گل پیروزی آبی‌ها را در نخستین دیدار فصل زد و استقلال رستگار شد.

کرار گل دومش با پیراهن آبی را در دقیقه33 دیدار استقلال برابر سایپا به ثمر رساند؛در دیدار سه‌شنبه 28مردادماه سال93 سایپا با گل شکوری پیش افتاد و سپس کرار گل اول آبی‌ها را زد. بعد از آن شیری از روی نقطه پنالتی دروازه فروزان و استقلال را باز کرد و امید ابراهیمی در دقایق 63 و 92 دروازه سایپا را.

و بالاخره کرار برای سومین‌بار در دیدار با صبا گلزنی کرد و از قضا استقلال در روز گلزنی این عراقی دوباره به پیروزی رسید تا هواداران جاسم بگویند:«هر وقت کرار گل بزند استقلال برنده خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید احسان ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    ایشالا تو بازی با تراکتور کارت میگیره و واسه دربی حضور نداره
  • يه هوادار فوتبال ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    خدا وكيلي اينقدر اطلاعات غلط به خورد مردم نديد . كي گفته هر وقت كرار براي استقلال گل زده ،استقلال بازي را برده ،مگه بازي با ذوب آهن توي اصفهان كرار گل دوم را نزد بعد بازي مساوي شد بعد هم توي پنالتي استقلال باخت
  • ایران ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    مشرق دستت درد نکنه گزارش خوبی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس