محمد حیدری به عنوان دوازدهمین دبیر، سکان هدایت جشنواره فیلم فجر را برای دوره 34 در دست گرفت.

به گزارش مشرق، حسین وخشوری، سیدمحمد بهشتی، مهدی فریدزاده، عزت‌الله ضرغامی، سیف‌الله داد، محمدمهدی عسگرپور، علیرضا رضاداد، مجید شاه‌حسینی، مهدی مسعودشاهی، محمد خزاعی و محمدرضا عباسیان 11 نفری هستند که پیش از این به عنوان دبیر برپایی مهمترین رویداد سینمایی را عهده‌دار بودند.

در میان دبیران دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر، سید محمد بهشتی با 10 دوره رکورددار است. این مدیر سینمایی از جشنواره سوم تا دوازدهم دبیر این رویداد سینمایی بوده است.

علیرضا رضاداد هم که تا دوره گذشته عهده‌دار دبیری جشنواره بود، با 6 دوره در رتبه دوم قرار دارد. رضاداد به عنوان مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی دبیر دوره بیست و دوم تا بیست و پنجم جشنواره‌ فجر بود و بعد از سال‌ها با حکم ایوبی با دوره 32 به جشنواره برگشت و در دوره 33 نیز عهده‌دار این مسئولیت بود.

زنده‌یاد سیف‌الله داد هم چهار دوره دبیر جشنواره فیلم فجر بوده‌ است. او همزمان با دوران معاونت سینمایی‌اش در دوره‌های شانزده تا نوزده دبیر بود.

عزت‌الله ضرغامی (چهاردهم و پانزدهم)، محمدمهدی عسگرپور (بیستم و بیست‌ویکم)، مجید شاه حسینی (بیست‌وششم و بیست‌وهفتم) دبیران دو دوره‌ای بودند.

اولین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1361 به دبیری حسین وخشوری برگزار شد و در کنار او مهدی فریدزاده هم در دوره سیزدهم از دبیرانی بودند که یک دوره برپایی جشنواره را بر عهده داشتند.

در دوره دوم این جشنواره نامی به عنوان دبیر مشاهده نمی‌شود و کار به صورت گروهی انجام شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس