رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: قوه مجریه‌ای که مورد تنفیذ رهبری است موظف به اجرای قوانین اسلام است و نمی‌تواند بگوید اسلام نه.

به گزارش مشرق، آیـت‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم تجلیل از مقام معلم که امروز پنجشنبه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با اشاره به جایگاه رهبری و اسلام در انقلاب، گفت: تمام قوایی که زیر مجموعه رهبری کار می‌کنند در مقررات اسلامی و زیر سایه اسلام هستند.

وی ادامه داد: قوه مجریه‌ای که مورد تنفیذ رهبری قرار می‌گیرد باید اسلام را اجرا کند و نمی‌تواند بگوید که اسلام نه؛ اگر بگوید اسلام نه اسلام به او می‌گوید شما نه.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه فداکاری‌های مردم در طول انقلاب برای این بود که حاکمیت اسلام برقرار شود نه آب و نان؛ آب و نان باید باشد ولی اول اسلام باید حکومت کند و مسئولان باید توجه کنند که اسلام مقدم بر همه چیز است.

آیت‌الله یزدی به جایگاه رهبری و ولی فقیه در انقلاب اشاره کرد و افزود: ولی امر مسلمین منصوب امام زمان و منتخب مجتهدین انتخاب شده از سوی مردم است و در این راه مشورت می‌گیرد ولی شورایی نیست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کسانی همین طور برای خودشان مسئله شورایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند شاید یک روز بشود آن را انجام داد. در حالی که شورایی بودن یک مسئله است و مشورت گرفتن مسئله‌ای دیگر.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش معلم در تربیت انسان‌ها گفت: البته هر معلمی نمی‌تواند معلم واقعی باشد زیرا برخی افراد معلمان گمراهی هستند.

وی تربیت معلم را مقدم بر جایگاه معلم خواند و افزود: هنوز در برخی دانشگاه‌ها استادان غرب‌زده حضور دارند و در گوشه و کنار دیده می‌شوند افرادی که حرف‌های آنها بوی اومانیسم و کمونیسم دارد و گاهی به آن رنگ و بوی اسلامی نیز می‌دهند.

وی با تأکید بر اسلامیت نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: اینجا جمهوری اسلامی است و مردم اسلام می‌خواهند؛ بقیه جمهوری‌ها می‌گویند مردم هرچه خواستند باید فراهم شود؛ به عنوان مثال اگر خواستند حجاب نباشد باید حجاب برداشته شده و یا اگر بگویند باید مشروب‌فروشی‌ها باز شود این کار باید انجام شود اما در جمهوری اسلامی اینطور نیست و جمهوری وجود دارد اما در چارچوب اسلام.

وی ادامه داد: دلیل تأکید بر اسلامی بودن این است که مردم ما مسلمان هستند و این نظام را انتخاب کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه دین بی رهبری دین نیست، افزود:‌ دینی که یک فرمانده بالاسر آن وجود ندارد که به متدینین بگوید چه بخشی از موضوعات در دین است و چه بخشی نیست در واقع دین نخواهد بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه امامت و رهبری جامعه تصریح کرد: تمامی فقها و علمایی که در حوزه‌های علمیه نجف و تهران هستند در واقع نواب امام محسوب می‌شوند نه رهبر و خود امام.

وی ادامه داد: فقیهی که واجد همه شرایط شد بر او واجب است که خود را عرضه کند اگر این کار را کرد و مردم به وی روی نیاوردند این مردم هستند که مقصرند؛ امام نیز وارد شده و خود را عرضه کرد و به عنوان منصوب امام زمان(عج) با کمک مردم انقلاب کرد.

وی با تأکید بر اینکه ولی فقیه شاه و پادشاه و یک فرد مستبد نیست، گفت: او ولی است که در چارچوب مقررات اسلامی فعالیت می‌کند.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به جایگاه این مجلس در زمینه نظارت بر رهبری تصریح کرد: مجلس خبرگان در طول ولایت است نه عرض آن و وظیفه‌اش این است که پس از بررسی فقها لایق‌ترین آنها را برای این جایگاه انتخاب کند.

وی با اشاره به جایگاه کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان اظهار داشت: این کمیسیون وظیفه نظارت بر کار ولی امر را بر عهده دارد و نظارت آن به این معنا است که بررسی کند و ببیند اجتهاد، توانایی جسمی و مدیریت وی آسیب ندیده باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ناشناس ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    درود بر آیت الله یزدی .
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    قوه مجریه وظیفه اجرای قانون اساسی را دارد - قانون اساسی عهدی است که حاکمیت به مردم در 12 فروردین سال 58 داده شده است - و وفای به عهد شرط اساسی در اسلام است -
  • iman ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    درود بر این عالم با بصیرت و شجاع خدا عمر با عزت بهش بده
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    حاجی خاطره و رفاقیش در مجلس خبرگان بالقوه سلسله جنبان یک فتنه بزرگ در آینده اند
  • محمد ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    قوه مجریه ... یا ... زده یا بوی... کرده
  • منصور ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    اسلام شناسی کار نیروی اتظامی نیست بلکه اجرای قانون با مد نظر باشد روحانیت باید تلاش کند موازین اسلامی را بصورت قانون مصوب کنند تا دچار صلیقه گرایی افراد نا وارد به دین بخصوص در ناجا نشویم چرا واقعیت را نپذیرفته در مقابلش فقط جبهه می گیریم ایا نیروی انتظامی مسئول پیاده کردن دین است یا قانون شما شرح وظایفش را بخو.انید
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    همه می دانند که مقصود یک مسئول از عدم اجرای اسلام مسئله بی حجابی است و می خواهد نیروی انتظامی به بیحجاب ها کار نداشته باشد چرا یک رئیس جمهور این حرف را می زند چون می خواهد رای بیاورد و هیچ دلیل دیگر هم ندارد آیا حجاب قانون خداست؟ بله ولی چون رای می خواهد رای خدا را کنار می گذارد و می گوید که اگر ما قانون تصویب کردیم شرعا باید اجرا شود تا وقتی جلوی تصویب قانون را گرفت قانون خدا اجرا نشود.
  • سیدساداتی ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    قوه مجریه همه هم وغمش مذاکره هست همه چیز را ازدست دهیم ایرادی ندارد نماز روزه امربه معروف .فقط به توافق برسیم .خاک برسر چنین تفکر پوچی .
  • پژمان ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    کسی نگفته اسلام نه....اما هر ارگانی در حد تخصص خودش میتواند مفید باشد.اگر در جایگاه غیر تخصصی خودش باشد به ماهیت عمل خدشه وارد میشود.شما نمی توانیم نانوا را به شغل قصابی بگمارید..
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    قبلا که نا مسلمان بودی اینقدر تهمت نمیزدی ....
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    با این حساب جمعیت بی حجابا باید خیلی زیاد باشه ها!!! اگه اره پس مشکلی نیست دیگه!!
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    دمت گرم مشرق. درسته ما پیروان حق اندکیم اما از راه علی و اولادش کوتاه نمی اییم
  • افشین تهران ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    به این میگن خلط مبحث.
  • افشین تهران ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    خودتو گول نزن .این حرفها فقط برای چند رای بیشتر هست .
  • افشین تهران ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    متاسفانه بعضی از مسئولین برای بدست اوردن چند رای بیشتر و البته قدردانی از قشر خاصی که انها را در زمره طرفداران خود میدانند حاضر به قربانی کردن نتنها اصول اسلامی هستند بلکه اعتقاداتی که خودشان یک عمر بر ان تکیه داشتند را به سخره میگیرند.این درست همان کاری بود که دولت اصلاحات انجام داد و بشکر خدا از همین جا هم ضربه اساسی را خورد چرا که درصد بیشتری از مردم به اصول اسلامی پایبند بودند و با این جور رویه ها مخالف.امروز ممکن هست در مسئله نبود حجاب قشر خاصی که بر همین پایه تربیت شده اند را خوش بیاید یا جوانان پر شر و شوری که در مقطع سنی خاصی هستند را بشود گول زد اما ایا قشر اعظم کشور را اینها تشکیل میدهند؟اصلا مردم برای چی انقلاب کردند؟برای اینکه بجای دلار 7تومانی با دلار 3300تومانی زندگی کنن؟اینهمه سختی هجمه و تاوانهای جانی مالی را این ملت برای کدام گزینه متحمل شدند؟ایا غیر از اسلام و جمهوری و استقلال و ازادی بود؟ایا معنی درخواست ازادی ملت ازادی خارج از اصول اسلامی بود؟بدنبال ازادی هنجار شکنانه بودند؟قوانین ایران در چهار چوب اسلام نوشته و تدوین گردیده و بعد از مجلس شورای نگهبان از اصول اسلامی و قانون اساسی در ان پاسداری میکند و غیر از این اصول باشد دیگر قانون نیست.همه توان دولت شده مذاکره و تمام امید دولت شده مذاکره و برای رسیدن به توافق در این مذاکره حاضر به قربانی کردن همه انچه در این 36سال بدست امده شده اند.حتما اگر نیروی انتظامی وظیفه اجرای اسلام را ندارد وظیفه کتک زدن دانشجویانیکه تقاضای انتشار فکشتیت را داشته اند را دارد؟!مجری اجرای امر به معروف و نهی از منکر بعهده کیست؟؟شهروندان معمولی؟یا اصلا این یک حکم اضافی در قانون و اسلام بوده و شما ان را کشف کرده اید؟مشرق تایید کن.
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    کاسه داغتر از اش رو که شنیدی ، حکایت شماست اخوی
  • پسر شیک پوش ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    کاش خود را مسلمان نمیخواندی...
  • پسر شیک پوش ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    احسنت بر اقا منصور...
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    نیروی انتظامی اومده دین رو پیاده کرده ! که اراذل و اوباش دارن از سر و کول جامعه بالا میرن!! نیروی انتظامی کارش حوزه دین نیست، وظایفش در قانون مشخصه!! امثال گشت ارشاد و دخالتهای بی مورد نیروی انتظامی در حوزه دین پیامدی جز دوری مردم از این قشر زحمتکش و خدشه دار کردن وجهه نیروی انتظامی نخواهد داشت. جناب منصور من هم با نظر شما موافقم! زنده باشی برادر
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    جناب ناشناس 17:00 الان وضعیت حجاب بسیار خوبه؟ مگه در طی این چند سال گشت ارشاد نبوده؟ عموجان مسئله حجاب با روشهای شعبان بی مخی و کشون کشون زن و دختر مردم رو بردن داخل ماشین گشت و پرونده سازی و تعهد گرفتن حل نمیشه!! کار فرهنگی میخواد نه کار بی فرهنگی !! کارهای نسنجیده جز مخالفت کورکورانه یه عده جوان که بی حجابی رو نمادی برای مخالفت خود با نظام میکنن چیز دیگه ای عاید مملکت نمیکنه! فکر میکنی عوامل امریکا کمپین آزادی های یواشکی رو برای چی راه انداختن !!
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    0 0
    افشین تهران حالا که حرف درست حالیت نیست! فکر کن برای چند رای بیشتر داره این حرف رو میزنه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس