کد خبر 410966
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰

نیروهای پیشمرگه عراق پس از خروج از کوبانی به صورت کاروان از مرز ترکیه و سوریه عبور کردند و به فرودگاه شهر شانلی اورفه (جنوب شرقی ترکیه) رفتند.

به گزارش مشرق، یک مقام ترک چهارشنبه اعلام کرد جنگجویان کرد عراقی که شش ماه پیش به عنوان نیروی کمکی برای شرکت در مبارزه با داعش وارد شمال سوریه شده بودند، ‌ شهر کوبانی (عین العرب) را از طریق ترکیه ترک کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: نیروهای پیشمرگه امروز (چهارشنبه) ترکیه را از راه هوایی به مقصد اربیل در شمال عراق که تحت مدیریت اقلیم کردستان قرار دارد، ‌ترک کردند.

جنگجویان کرد عراق که نیروهای امنیتی ترکیه آن‌ها را همراهی می‌کردند به صورت کاروان از مرز ترکیه و سوریه عبور کردند و به فرودگاه شهر شانلی اورفه (جنوب شرقی ترکیه) رفتند.

این منبع ترکیه افزود: ماموریت آن‌ها پایان یافته است.

اکتبر گذشته، حدود ۱۵۰ تن از جنگجویان کرد عراق از طریق ترکیه وارد کوبانی شدند تا به شبه نظامیان کرد سوری که در محاصره نیروهای داعش، مقاومت می‌کردند، ‌کمک کنند.

بنابر اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این درگیری‌ها به کشته شدن بیش از ۱۸۰۰ تن از جمله ۱۰۰۰ تن از داعشی‌ها منجر شد.

حمله‌ای که گروه داعش اواسط سپتامبر به این منطقه انجام داد حدود ۲۰۰ هزار سوری اساسا کُرد را به عبور از مرز ترکیه وادار کرد.

دولت ترکیه با وجود فشارهای متحدان خود از مداخله نظامی در کنار نیروهای کرد که از کوبانی دفاع می‌کردند، خودداری کرد و موجب انتقادهای زیادی شد.

دولت ترکیه سرانجام اجازه داده بود نیروهای کمکی که از اقلیم کردستان عراق آمده بودند، وارد سوریه شوند.

{$sepehr_album_25791}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • معلم ریاضی ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    فقط 150 پیشمرگ کرد رفتند و 1000 داعشی را کشتند و برگشتند ؟
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    آره شما مشکلی داری؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس