کد خبر 410940
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲

استاد رشته شیمی دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، موفق به کسب مدال بین المللی یونسکو شد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پروفسور سودابه داوران استاد رشته شیمی دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، موفق به کسب مدال بین المللی یونسکو به خاطر فعالیت‌های ارزشمند در توسعه علوم و فناوری نانو شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان نیز پیام تبریکی صادر کرد.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
«جغرافیا همواره در تسخیر و تدبیر انسان بوده است، مگر در روزگار مردمانی که مقهور بوده‌اند و از دانش کم بهره. سال‌هاست که دغدغه‌های متضاد درباره ماندن و رفتن طیف تحصیلکرده کشور تحت عنوان نخبگان و متخصصان، گریبانگر قشرهای مختلف اجتماع بوده است.

عده‌ای دلگیر و نگران این رفتن‌ها هستند و جمعی هم کسب تجربه از غربی‌ها را بهانه طرفداری از مهاجرت می‌کنند. مخرج مشترک این دو گروه، اذعان داشتن به اینکه امکانات غربی‌ها دستمایه بسیاری از کوچ‌های علمی می‌شود، راه را برای بسیاری دیگر باز می‌کند و متاسفانه شرایط فرهنگی به گونه‌ای رقم خورده است که انگار، آنکه مانده، حرفی برای گفتن نداشته است.

فروتنی‌ها اما در این میان، به واسطه ذات عمل، کمتر به چشم می‌آیند. با این همه، آفتاب همیشه پشت ابر باقی نمی‌ماند.
شنیدن خبر کسب مدال یونسکو از سوی یک بانوی فرهیخته ایرانی در نخستین هفته‌های سال نو، حالمان را بیش از پیش متحول کرد و دعای سفره هفت سین مان انگار اجابت شد. از آنجا که خواهر فرهیخته و دانشمندم؛ سرکار خانم پروفسور داوران، از اهالی آذربایجان شرقی و ساکن تبریز هستند، شکوه این رخداد را دوچندان کرد.

ما همواره در سفرهای استانی‌مان، تلاش کرده‌ایم که توجه نخبگان و صاحبان تخصص و استعدادهای برتر را به این مهم جلب کنیم که می‌توانند از همان شهرها و شهرک‌های دور از پایتخت علم‌شان را جامه عمل بپوشانند.
باغرور، کسب مدال بین المللی یونسکو توسط بانوی دانشمند ایرانی؛ پروفسور سودابه داوران را به خاطر فعالیت‌های ارزشمند در توسعه علوم و فناوری نانو، به ایشان، خانواده محترم‌شان، جامعه علمی آذربایجان شرقی و همه نخبگان ایرانی تبریک می‌گویم و امیدوارم از تجربه‌های ارزشمند ایشان، سایر تحصیلکردگان و صاحبان علم، بهره مند شوند.
جغرافیای ایران، اکنون با پیشرفت‌های چشمگیر علمی و فناوری و ظهور مسلسل وار فرهیختگان و نخبگان از جای جای این سرزمین جاودانه، بی شک تن به گام‌های استوار «اقتصاد دانش بنیان» خواهد داشت و انشاءالله شکوفاتر خواهد داشت.

شایان ذکر است، سودابه داوران پیش از این موفق به دریافت عناوین و جوایز مختلفی شده است که از آن میان می‌توان به کسب رتبه اول در نهمین جشنواره علوم پزشکی رازی در علوم پایه دارویی در سال 1382، سه بار انتخاب به عنوان پژوهشگر نمونه مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، انتخاب به عنوان زن نمونه نخبه سال 1386از طرف نهاد ریاست جمهوری، انتخاب به عنوان 100 دانشمند نمونه سال 2008 توسط دانشگاه کمبریج، انتخاب به عنوان افراد باهوش قرن 21توسط مرکز بین‌المللی بیو گرافی، چهارده ثبت اختراع در سیستمهای دارورسانی نوین، مجری طرح برتر دانشگاهی سال86، پژوهشگر نمونه استان آذر بایجان شرقی در سال 1387 اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس