
1. در صورت تغيير شماره سريال شناسنامه چه بايد کرد ؟
در صورت تعويض شناسنامه به هر علتي از شماره سريال شناسنامه جديد استفاده نمائيد.
2. چرا با اينکه ما در پست بانک هيچگونه حسابي نداريم ولي سيستم اين گزينه را ستاره دار کرده است؟
در صورتي که در بانک هاي اعلام شده توسط سيستم حسابي نداريد و يا حساب هاي شما قديمي است و نمي خواهيداز آنها استفاده نمائيد ، بانک ديگري را انتخاب نموده و شماره حساب خود را جهت بررسي اعلام نمائيد . پس از بررسي و تائيد شماره حساب اعلام شده ثبت نهايي مي گردد.
3. با توجه به اينکه شماره کارت هاي بانک سپه 13 رقمي مي باشد در اين مورد چه بايد کرد؟
شما ميتوانيد با مراجعه به بانک سپه شماره 16 رقمي جديد کارت خود را دريافت کنيد و يا فقط شماره حساب خود را در سايت ثبت نماييد .
4. در حال حاضر کدام استانها قادر به ثبت حساب خانوار هستند ؟
ايلام،خراسان شمالي،گيلان،اردبيل،سمنان،سيستان و بلوچستان،خراسان جنوبي،کهگيلويه و بوير احمد،مازندران،هرمزگان،آذربايجان غربي،اصفهان،بوشهر،کرمانشاه،گلستان،آذربايجان شرقي،خوزستان،فارس،کردستان،لرستان،مرکزي
5. در صورتيکه در سامانه اعلام حساب خانوار به اشتباه گزينه "قبول ندارم" کليک شود، چه بايد کرد؟
شما ميتوانيد مجدداً با ورود به سامانه اعلام حساب خانوار، در سامانه ثبتنام نماييد.
6. اگر فردي در استان A اقدام به تکميل فرم اطلاعات اقتصادي کرده باشد و در حال حاضر در استان B ساکن باشد، جهت افتتاح حساب چگونه بايد اقدام کند؟
اين دسته از افراد بايستي هنگاميکه استان A (استاني که در سال 1387 اقدام به تکميل فرم اقتصاد خانوار خود کردهاند) جهت ثبتنام در سامانه معرفي گرديد اقدام به ثبت حساب خود نمايند.
7-افرادي که کد ملي آنها توسط سامانه شناسايي نشده باشدو يا با پيغام" کدملي شما هنوز از مرکز امار اعلام نشده است " روبرو شوند چه بايد بکنند؟
اطلاعات کليه افرادي که اقدام به تکميل فرم هاي اطلاعات اقتصادي خانوار در سال 89،87 نموده اند، در حال حاضر در وزارت رفاه موجود است. در صورت مشاهده چنين پيغامي، از مرکز آمار ايران پيگيري شود.
8-براي اعلام شماره حساب سرپرست خانوار به سايت مراجعه کرديم و با شماره حساب و شماره کارتي مواجه شديم که متعلق به سرپرست نيست و ما آن را به سايت مذکور اعلام نکرده ايم.براي تغيير شماره حساب چه بايد کرد؟
در صورت مواجه با اطلاعاتي مغاير با اطلاعات هويتي خود و يا اطلاعات حساب خود پس از اطمينان از صحت آن با شماره 9009000017 تماس حاصل فرمائيد.
9-شماره حساب اشتباه وارد شده است و از طرف بانک هم شماره حساب تاييد شده است و با وارد کردن شماره ملي و سريال شناسنامه پيغام مي دهد که" شما قبلا حساب خود را اعلام و تاييد کرده ايد". براي اين مورد چه بايد کرد؟ ؟
با شماره 0017-900-900 بدون نياز به پيش شماره از طريق تلفن ثابت يا شماره 48031222-021 از طريق تلفن ثابت و همراه تماس بگيريد و کد ملي و نام بانک و شماره حساب اشتباه خود را اعلام کنيد تا اصلاح گردد.
10-چه شماره حسابي را ميبايست در سامانه اعلام حساب خانوار ثبت نمود؟
در مرحله وارد کردن شماره حساب و انتخاب بانک مربوطه، امکان انتخاب شماره حساب فقط از بانکهايي مقدور ميباشد که سرپرست خانوار در آن بانکها داراي شماره حسابهاي منتهي به سال 1388 و ماقبل باشند و توسط سامانه شناسايي شده است، لذا در صورت داشتن چنين حسابهايي از اعلام شماره حساب جديد در سامانه خودداري فرماييد در غير اينصورت بايستي اقدام به افتتاح حساب جديد نموده و در سامانه ثبتنام نمايند.
11-در صفحه ي اول به طور صحيح و کامل تمام فيلدها را پر ميکنم اما پس از تاييد باز به همان صفحه باز ميگردد. مشکل چيست؟
احتمالاً تاريخ يا ساعت کامپيوتر شما اشتباه است. درصورتي که نتوانستيد وارد سايت شويد از مرورگر ديگري استفاده کنيد.
12-با ورود کد ملي و شماره سريال شناسنامه من مرتبا به خطاي The requested URL could not be retrieved برخورد مي کنم. علت چيست؟
در صورت مواجه شدن با خطاي The requested URL could not be retrieved ، اتصال اينترنت خود را بررسي نموده پس از اطمينان ، کمي صبر نموده مجددا امتحان نمائيد .
13-در صورتيکه سرپرست خانوار به دلايلي از جمله زنداني بودن نتواند شخصاً به بانک مراجعه کرده و براي ثبت در سامانه حساب افتتاح نمايد چهکاري بايد انجام دهد؟
در صورتيکه سرپرست خانوار داراي شماره حساب قديمي (منتهي به سال 1388 و ماقبل آن) باشد، ميتوانيد در سامانه اعلام حساب خانوار ثبتنام نماييد، در غير اينصورت سرپرست خانوار ميتواند با دادن وکالت به شخص ديگري، توسط ايشان اقدام به افتتاح حساب نموده و سپس در سامانه ثبتنام نمايد.
14-کساني که صاحب فرزند شدهاند يا به هر دليلي تعداد افراد خانوار آنها تغيير يافته است و يا در صورت بروز هرگونه تغييري در فرم اقتصاد خانوار چگونه بايستي اعلام شود؟
اين دسته از افراد پس از فراخوان استان مورد نظر از سوي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي براي ثبت حسابهاي بانکي خود بايستي در سامانه اعلام حساب خانوار ثبتنام نموده و اطلاعات فرم اقتصادي خانوار به صورت خودکار توسط مرکز آمار ايران اصلاح مي گردد.
15-کسي که در مرحله قبل شماره حساب اشتباه وارد کرده آيا زماني براي اصلاح شماره خواهد بود؟ و تاريخ آن چه موقع است؟
اگر حساب اشتباه باشد، پس از بررسي حساب توسط بانک، مشخص شده و شما مي توانيد بامراجعه به سايت اعلام حساب خانوار، حساب خود را اعلام نماييد.
16-از کجا بايد فهميد که شماره حساب اعلام شده مورد تاييد واقع شده است؟
بامراجعه به سايت اعلام حساب خانوار و وارد کردن کد ملي و کد پنج رقمي، نتيجه بررسي حساب، به شما اعلام مي شود
17-نشاني سايت اعلام حساب خانوار و اصلاح حساب تاييد نشده چيست؟
www.refahi.ir
18-آيا ميتوان حساب قرض الحسنه نيز اعلام نمود؟
بلي. حساب هاي قرض الحسنه، کوتاه مدت و جاري قابل قبول مي باشد.
19-ملاک تاييد حساب چيست؟آيا حساب حتما بايد متعلق به سرپرست باشد؟
تاييد حساب توسط بانک مربوطه انجام مي شود و فقط بايد متعلق به سرپرست خانوار باشد.
20-مهلت ثبت مجدد شماره حساب جديد تا چه تاريخي مي باشد؟
بهتر است در اولين فرصت حساب خود را اعلام نماييد.
21-از کجا بايد فهميد که شماره حساب اعلام شده مورد تاييد واقع شده است؟
بامراجعه به سايت اعلام حساب خانوار و وارد کردن کد ملي و ساير اطلاعات خواسته شده، نتيجه بررسي حساب، به شما اعلام مي شود.
22-چرا وقتي شماره ملي و کد پنج رقمي را وارد مي کنيم سيستم قبول نمي کند،و مجددا همان صفحه ابتداي سايت ظاهر مي شودو دوباره شماره ملي وکد پنج رقمي را مي خواهد؟
اين مشکل مربوط به تنظيمات مرورگر شمامي باشد. پيشنهاد مي شود از IE 7.0 به بالا يا از Firefox استفاده نماييد
23-کد ملي راکه وارد مي کنم قبول نميکند:(کد ملي وارد شده در اطلاعات استانهاي اعلام شده موجود نيست)چه کنم؟
در هر مرحله افرادي که فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را فقط در استان هاي اعلام شده امکان ثبت حساب را دارند. ساير افراد در مراحل بعد که به زودي اعلام مي شود مي توانند حساب خود را اعلام کنند.
24-چرا با اينکه شماره حساب شخص درست مي باشد ولي مورد تاييد قرار نگرفته است؟
تاييد مشخصات حساب توسط بانک ها و عمدتا بر اساس کد ملي انجام مي شود. در مورد حساب هاي قديمي و بدون کد ملي، شناسايي وتاييد حساب دشوار است. افرادي که حسا ب قديمي دارند بهتر است با مراجعه به بانک، اطلاعات حساب را اصلاح کنند و يا حساب ديگري افتتاح نمايند
25-آيا شماره حساب ثبت و تاييد شده سرپرست خانوار قابل تغيير مي باشد؟
در حال حاضر امکان تغيير حساب وجود ندارد. اما در مراحل بعد امکان تغيير حساب ايجاد خواهد شد
26-نام بانک را اشتباه وارد کرده ام چکار بايد بکنم
وقتي نام بانک اشتباه باشد، حساب توسط بانک تاييد نمي شود و شمامي توانيد حساب ديگري را اعلام نماييد
27-سايت اعلام شماره حساب راعنوان نماييد
سايت اعلام حساب Refahi.ir است و اعلام حساب براي اولين بار يا اعلام حساب مجدد براي کسانيکه حساب آنها تاييد نشده است در همين سايت انجام مي شود
28-امروز 14 خرداد چرا سايت اعلام حساب همچنان غير فعال مي باشد. مگر نه اينکه سيزدهم اعلام کرده بوديد 14 خرداد نتايج بررسي حساب ها اعلام ميشود؟
از تاخير پيش آمده عذر خواهي مي کنيم. مشکل فني است که به زودي رفع مي شود
29-باسلام ايا شماره حساب جاري مورد قبول مي باشد
طبق توافق با بانک ها، حساب هاي قرض الحسنه، سپرده کوتاه مدت و جاري قابل قبول است
30-در مورد کساني که در مهلت مقرر موفق به ثبت نام در سامانه جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها نشده اند براي ثبت نام بايد چه کاري انجام دهند؟
جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار مربوط به مرکز آمار است. مي توانيد به سايت اين سازمان amar.org.ir مراجعه نماييد
31-کساني که موفق به اعلام شماره حساب خود نشده اند ايا اين فرصت تمديد ميشود
اين افراد مي توانند در مراحل بعد حساب خود را اعلام کنند
32-خواهشمند است تاريخ دقيق ثبت شماره حساب بانکي جهت سايراستان ها را اعلام بفرماييد
به زودي برنامه زمان بندي براي مراجعه و اعلام حساب ساير استان ها از طريق وزارت رفاه اعلام مي شود
33-اگر به موبايل smsزده شود و سرپرست در ان زمان به طور اتفاقي sms را نخوانده پاک کند چه پيش مي ايد ايا دوباره sms ميزنيد؟
اعلام وضعيت حساب شما از طريق sms تنها براي راحتي شما ميباشد تا نيازي به مراجعه به سايت نباشد. در هر صورت شما مي توانيد با مراجعه به سايت، وضعيت حساب اعلام شده را دريافت کنيد
34-ملاک شما براي ورود درست شماره حساب اسم سرپرست خانوار هست يا شماره حساب به نام هر کسي باشه قبول است؟ دوم اينکه اگر بر فرض من يک شماره حساب رو اشتباه وارد کردم و از شانس بد شماره حساب يک نفر ديگه از آب در اومد اون وقت بايد چکار کنم؟
کنترل و تاييد شماره حساب و مطابقت آن با هويت سرپرست خانوار به عهده بانک است. کساني که حساب خود را اشتباه وارد کرده اند مي توانند در مراحل بعد به سايت مراجعه و حساب درست را اعلام کنند
35-واريز يارانه چه زمان انجام مي شود و آيا در استان ها متفاوت است؟
واريز يارانه نقدي پس از تکميل اعلام حساب سرپرست خانوار در تمام استان ها و با تصميم هيئت دولت انجام خواهد شد.
36-براي گرفتن تائيد نهايي شماره حساب بايد به کدام سايت مراجعه کنم؟
سايت اعلام حساب خانوار به زودي فعال خواهدشد و با مراجعه به اين سايت، وضعيت حساب به شما اعلام مي شود
37-کسي که شماره حساب را اشتباه وارد کرده باشد بايد چه مراحلي را انجام دهد؟
حساب هاي اعلام شده توسط بانک بررسي شده و تاييد يا رد مي شود. حسابي که اشتباه وارد شده است توسط بانک تاييد نمي شود و شما ميـتوانيد با مراجعه به سايت اعلام حساب خانوار حساب ديگري را اعلام نماييد.
38-ما که جزو سه استان آزمايشي مي باشيم و تا کنون موفق به اعلام شماره حساب نگرديده ايم بايد چکار کرد؟
کساني که در مرحله اجراي آزمايشي موفق به اعلام حساب خود نشده اند مي توانند در مرحله بعد همراه با ساير استان ها، حساب خود را اعلام نمايند.
39-چرا سايت اعلام حساب خانوار فعال نيست؟
مشخصات حساب هاي دريافت شده از مردم در حال بررسي است و جهت اعلام وضعيت حساب ها و اصلاح اشتباهات، سايت به زودي فعال خواهدشد.
40-چگونه بعد 10روز بدانيم شماره حساب ما، مورد قبول قرار گرفت؟
در صورتيکه شماره تلفن همراه را در فرم اعلام حساب اعلام کرده ايد به شما پيامک داده خواهد شد. در غير اين صورت، به سايت اعلام حساب خانوار مراجعه نماييد.
41-بعضي از شماره حساب هاي بانکي را که وارد سايت مي نمودند به آنها اعلام مي شد که براي اين شماره حساب 10 روز ديگر خبر بگيريد.مفهوم اين متن چه چيزي بوده است.
مشخصات حساب اعلام شده توسط بانک مربوطه بررسي مي شود. تاييد حساب يا عدم تاييد، توسط پيامک اعلام مي شود يا در مراجعه بعدي به سايت به شما اعلام خواهد شد
42-در صورتيکه پس از تکميل فرم اطلاعات اقتصادي، سرپرست خانوار فوت کرده باشد چه بايد کرد؟
براي اصلاح اطلاعات خانوار، منتظر اعلام مرکز آمار باشيد.
43-آيا خانوارهاي ساکن ساير استان ها ميتـوانند در طرح آزمايشي شرکت کنند؟
خير. طرح آزمايشي صرفا براي خانوارهاي ساکن استان هاي مربوطه مي باشد
44-کدام دسته از خانوارها مي توانند به سايت وزارت رفاه مراجعه کنند؟
خانوارهايي که در سال 1387در سه استان گيلان ،ايلام وخراسان شمالي فرم اقتصادي خانوار را تکميل نموده اند مي توانند به سايت مراجعه کنند .
45-آيا خانوارهايي که در استان هاي ديگر ثبت نام نموده اند واکنون دراين سه استان زندگي مي کنند مي توانند شماره حساب اعلام کنند؟
خير.
46-آيا خانوارهاي سه استان پايلوت که در سال 1387ثبت نام کرده اند واکنون در ساير استانها بصورت مسافر بسر مي برند ويا ساکن استانهاي ديگر هستند مي توانند وارد سايت شوند؟
اين خانوارها از هر جاي کشور مي توانند وارد سايت شوند.
47-کدام بانک ها مد نظر است؟
همه بانک هاي دولتي وخصوصي به انتخاب متقاضي
48-چه نوع حسابي مد نظر است؟
حساب بانکي متمرکزوترجيحا حسابهايي که داراي کارت بانکي هستند وخانوار مي تواند از طريق سيستم خودپرداز نسبت به دريافت وجه اقدام نمايد.
48-خانوارهايي که کد رهگيري را گم کرده اند چه کنند؟
در اين مرحله هيچ نيازي به کد رهگيري نيست .
50-آيا ثبت شماره حساب شامل حال خانوارهايي که اکنون درسايت مرکز آمارايران ثبت نام مي کنند مي شود يا خير؟
خير فقط خانوارهايي که در سال 1387ثبت نام کرده اند در مرحله پايلوت شرکت مي کنند.
51-اگر خانواري موفق نشود در اين يک هفته شماره حساب خودرا وارد سايت نمايد چه کند؟
اين يک طرح آزمايشي است ودر زماني که طرح بصورت سراسري براي همه استانها اجرا مي شود مي تواند شماره حساب خود را وارد سايت وزارت رفاه نمايد.
52-خانوار فرم را در سال 1387تکميل کرده اکنون کدملي وشماره حساب خودرا که وارد مي کند سيستم نمي پذيرد؟
اين ها افرادي هستند که سيستم بانکي شماره حساب آنهارا به وزارت رفاه ارسال نکرده است اين دسته از افراد بايد مجددا فقط شماره حساب وشماره تلفن همراه خودرا وارد نمايند تا از طرف وزارت رفاه پيگيري شود. افرادي که جديد شماره حساب باز کرده اند ويا مي کنند نيز با همين مورد روبرو مي شوند. روش کار مانند فوق است بااين تفاوت که شماره حساب را لازم است 2باروارد کنند وشماره تلفن همراه خودرانيز اعلام نمايند.
53-سرپرست خانوار در سال 1387فرم تکميل نموده اما در اين فاصله فوت نموده است آيا مي توانند شماره حساب ايشان را وارد سايت نمايند؟
خير.
54-در فاصله سال 1387تا کنون برتعداد اعضاي خانواربه هر علتي افزوده شده است آيا سرپرست خانوار مي تواند شماره حساب را وارد کند ؟
بلي
55-در فاصله سال 1387تا کنون فرزندم ازدواج کرده وخانوار مستقل دارد اما در ان زمان اسم او در خانوار من ثبت شده است چه کنم؟
شماره حساب خودرا وارد کنيد. بعدا موارد اصلاح خواهد شد.
56-آيا سيستم حساب مشترک را قبول مي کند؟
خير
57-خانوارهاي تحت پوشش کميته امداد داراي حساب کارتي هستند آيا مي توانند همان شماره حساب را اعلام نمايند ؟
بلي
58-حساب غير متمرکز راتعريف کنيد.
حسابي است که مشتري وابسته به شعبه بوده وبراي انجام اموربانکي حتما بايد به شعبه اي که حساب در آن افتتاح کرده مراجعه نمايد.
59-حساب متمرکز چيست؟
حسابي است که مشتري نيازي به مراجعه به شعبه اي که حساب رادرآن افتتاح نموده است ندارد ودرهرشعبه اي ازبانک مي تواند کليه اموربانکي راانجام دهد مانند سيبا در بانک ملي وسپهر در بانک صادرات
60-آيا پس از اعلام شماره حساب در طرح آزمايشي يارانه به حساب متقاضي واريز مي گردد؟
خير. واريز به حساب پس از اجراي طرح در سراسر کشور، انجام خواهد شد
61-چه مدت پس از اعلام شماره يارانه به حساب متقاضي واريز مي شود؟
کارگروه تحول اقتصادي مصوب واعلام مي کند.
62-چرا در پاره اي از مواقع بعد از ثبت اطلاعات حساب وتاييد رسيد قبول حساب نمي دهد؟
فرد بارديگر به سايت مراجعه کند واطلاعات خودرا وارد نمايد اگر پيام داده شد که اطلاعات شما ثبت شده است که موردي ندارد در غير اين صورت مجددا اطلاعات خودرا وارد نمايد.
63-اگرکسي ازاعضاي خانوار شماره حساب داشته باشد ولي خود سرپرست شماره حسابي نداشته باشد مي تواند شماره حساب فردي را که شماره حساب دارد وارد کند ؟
خير حتما بايد شماره حساب سرپرست خانواروارد شود.
64-فردي که شماره حساب ندارد ،تکليف چيست ؟
به يکي از بانک هاي دولتي يا خصوصي براي افتتاح حساب مراجعه نمايدو حساب متمرکز افتتاح کند
65-علت اينکه بانک مربوطه شماره حساب بنده را تاييد نکرده چيست؟
تشخيص و تاييد حساب به عهده بانک مربوطه است. تاييد نشدن حساب ممکن است به دليل قديمي بودن حساب و نداشتن کد ملي باشد.
66-آيا مي توان حساب خواهر يا همسر را معرفي کرد؟
خير. در حال حاضر تنها حساب سرپرست خانوار قابل قبول است.
67-هنگام وارد کردن شماره حساب؛ شماره تلفن همراه را اشتباه وارد کردم حالا براي اصلاح آن چه کار کنم؟
اصلاح شماره تلفن همراه امکان پذير نيست. شما مي توانيد با مراجعه به سايت اعلام حساب خانوار از وضعيت حساب خود مطلع شويد
68-کسي که در مرحله قبل شماره حساب اشتباه وارد کرده آيا زماني براي اصلاح شماره خواهد بود؟ و تاريخ آن چه موقع است؟
اگر حساب اشتباه باشد، پس از بررسي حساب توسط بانک، مشخص شده و شما مي توانيد بامراجعه به سايت اعلام حساب خانوار، حساب خود را اعلام نماييد.