کد خبر 410850
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

منابع امنیتی صلاح الدین با اشاره به اینکه هشتاد درصد از این استان تحت کنترل نیروهای مردمی و امنیتی عراق است از عملیات قریب الوقوع طی روزهای آتی برای آزاد سازی الشرقاط و مناطق تحت اشغال داعش در بیجی خبر دادند.

به گزارش مشرق، پایگاه المدی نوشت: رائد الجبوری استاندار صلاح الدین نیز بیان کرد: نیروهای مردمی و امنیتی و عشایر موفق به آزاد سازی هشتاد درصد از الانبار شده اند و تروریست ها را از این مناطق بیرون کرده اند.مناطق آزاد شده در حال حاضر تحت کنترل نیروهای مردمی و امنیتی است.

وی افزود: در برخی مناطق بیجی هنوز تروریست های داعش حضور دارند و حملاتی علیه پالایشگاه بیجی انجام می دهند اما اوضاع تحت کنترل است و نیروهای امنیتی و مردمی از نیروهای موجود در پالایشگاه حمایت می کنند و آنها را تقویت می کنند.

الجبوری تاکید کرد: طرحی در دست بررسی است که طی آن با مشارکت نیروهای امنیتی و مردمی طی روزهای آینده عملیاتی گسترده برای آزاد سازی بیجی و الشرقاط به شکل کامل آغاز می شود.آنچه برای ما مهم است آزاد سازی مناطق تحت اشغال و بازگشت ساکنان به آن است.بیش از پنج هزار از نیروهای مردمی صلاح الدین در کنار دیگر نیروهای مرکزی و جنوب می جنگند.

وی با اشاره به کشف گور جمعی در منطقه البوعجیل در شرق تکریت آن را به مثابه پیامی به جهانیان درباره وحشی گری داعش و هدف قرار همه عراقی ها از سوی این گروهک خونریز دانست و افزود: گور کشف شده یکی از گورهای متعددی است که در نزدیکی کاخ های ریاست جمهوری سابق کشف شده است.

احمد الکریم رئیس شورای استان صلاح الدین بیان کرد: پالایشگاه بیجی به طور کامل آزاد شده است اما به نیروهای نظامی بیشتر نیاز است.پالایشگاه از سوی تروریست ها اگر کمکی نشود مورد تهدید واقع خواهد شد.فرماندهی عملیات صلاح الدین و نیروهای مردمی آماده اجرای طرح پایان داعش در این استان هستند.

مشارکت نیروهای مردمی در عملیات الانبار منتظر چراغ سبز حیدر العبادی

فالح العیساوی معاون رئیس شورای استان الانبار اعلام کرد: احتمالا نخست وزیر عراق مصوبه مشارکت نیروهای مردمی را در نبرد الانبار صادر کند.الانبار بدون ورود نیروهای مردمی آزاد نخواهد شد.ما سه نسخه از موافقت اعضای شورای استان الانبار و تعدادی از شیوخ عشایر در جبهه های جنگ به حیدر العبادی درباره مشارکت نیروهای مردمی در الانبار ارسال کرده ایم.العبادی قبلا به ما گفته بود که مشارکت نیروهای مردمی در عملیات آزاد سازی الانبار نیاز به درخواست شورای استان الانبار و عشایر این منطقه دارد.

حمایت حکیم از مشارکت نیروهای مردمی برای آزاد سازی مناطق تحت اشغال داعش

این در حالی است که عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: عشایر عراقی می توانند نقش مهمی در مقابله با داعش و آزاد سازی اراضی اشغال شده از سوی داعش ایفا کنند.عملکرد نیروهای مردمی و پیروزی ها به دست آمده در تکریت، دیالی، و برخی مناطق الانبار و بیجی ستودنی است.از نیروهای مردمی در برابر این حمله ظالمانه علیه آنها باید حمایت شود به ویژه که نقش بی بدلیلی در این پیروزی ها داشتند و دوش به دوش عشایر، ارتش و پلیس با داعش مقابله کرده اند.اما همزمان باید از این فرصت تاریخی برای حل مشکلات سیاسی استفاده شود.مبارزه با داعش به شکل امنیتی میسر نمی شود و با طرح های توسعه و اقتصادی باید همراه باشد.

ضرورت مقابله با شایعات داعش

کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی گفت: شایعات مغرضانه ای که برخی شبکه های طرفدار داعش پخش می کنند با هدف ضربه زدن و تحت الشعاع قرار دادن پیروزی های نیروهای امینتی و مردمی است و باید وزارت آموزش و پرورش و آموزشی عالی و مراکز علمی در راستای آگاه سازی در مدارس و دانشگاه ها برای مقابله با این شایعات بردارند.
وی افزود: این که برخی شبکه ها از تلفات و خسارات نیروهای عراقی خبر داده اند بی اساس است زیرا نیروهای مردمی قوی تر از آن هستند که گروه های جنایتکار بتوانند کاری انجام دهند.

از سوی دیگرامیر البیاتی معاون وزیر ارتباطات عراق از تلاش این وزارت خانه برای فیلتر کردن مراکزی که تروریست ها از ان برای اشاعه جنایات در عراق و کشورهای دنیا استفاده می کنند خبر داد.

قاسم عبدالهادی از اساتید دانشگاه های عراقی گفت: داعش به دنبال دروغ پردازی برای سرپوش گذاشتن بر شکست های متوالی خود است تا بر روحیه نیروهای امینتی و مردمی تاثیر بگذارد که این هوشیاری مردمی در قبال اهداف گروه های مسلح را طلب می کند.

مقررات منع آمد و شد در سامراء

یک منبع وابسته به عملیات سامراء از انفجار تانکر بمب گذاری شده در ورودی غربی سامراء و ضد مرکز ایست و بازرسی نیروهای مردمی و امنیتی و برقراری مقررات منع آمد و شد در این شهر تا اطلاع ثانوی و نیز درگیری میان نیروهای امنیتی و مردمی با داعش در منطقه مکیشیفه در شمال سامراء خبر داد.

یک منبع وابسته به عملیات الانبار اعلام کرد: در حملات خمپاره ای تروریست ها به منطقه الشرکه در مرکز الرمادی در استان الانبار علاوه بر محمد خلف فرمانده عملیت الانبار و سه افسر دیگر زخمی شدند.

تحرک مشکوک تکفیری ها در کرکوک

در کرکوک منابع محلی اعلام کردند: داعش اقدام به جابجایی تروریست ها و ادوات نظامی خود از الحویجه به مناطق غربی کرکوک کرده است و احتمال می رود که هدف انها نیروهای امینتی در منطقه بشیر باشد.تروریست های داعش از الحویجه در 55 کیلومتری غرب کرکوک در حال حرکت به سوی الرشاد و الریاض در 45 کیلومتری غرب کرکوک هستند. به نظر می رسد که تروریست های داعش قصد یورش به نیروهای امنیتی در نزدیکی میادین نفتی عجیل و علاس یا شکستن محاصره تروریست های خود در منطقه بشیر در 30 کیلومتری جنوب کرکوک را دارند.

خنثی سازی تلاش داعش برای راه اندازی شبکه تلویزیونی در جنوب تکریت

حسن شاکر عضو شورای استان بابل بیان کرد: نیروهای امنیتی موفق به کشف ادوات و ابزار مورد نیاز برای فعالیت شبکه تلویزیونی وابسته به داعش در یکی از منازل در منطقه الدور در ناحیه المعتصم در جنوب تکریت شده اند.داعش به دنبال راه اندازی شبکه ای برای ترویج افکار و عملیات های نظامی خود بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس