دعوت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از سرکرده منافقین برای سخنرانی درباره تکفیری‌های داعش همچنان واکنش‌های تند مقامات آمریکا را به همراه دارد به طوریکه یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا این دعوت را «شرم‌آور» خواند.

به گزارش مشرق، دعوت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از «مریم رجوی» سرکرده منافقین موجب بروز واکنش‌های تندی از جانب مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا شده است که تأکید کرده‌اند حاضر نیستند در جلسه استماع کمیته مذکور با حضور مریم رجوی شرکت کنند.

«رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه و «دنیل بنجامین» هماهنگ‌کننده سابق مبارزه با تروریسم به پایگاه تحلیلی-خبری المانیتور اعلام کردند که آنها نمی‌خواهند به گروه تروریستی منافقین فضا دهند. این گروه تا سه سال پیش در لیست سازمانهای تروریستی آمریکا قرار داشت.

فورد ادامه داد که در زمان حضور رجوی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، حضور پیدا نخواهد کرد و بعد از آنکه اظهارات سرکرده منافقین در این کمیته به اتمام رسید، در باقی جلسه شرکت می‌کند ولی بنجامین تصریح کرد که به طور کلی حاضر نیست در جلسه استماع روز چهارشنبه (امروز)  کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کند.

مریم رجوی (عضدانلو) سرکرده گروهک تروریستی منافقین قرار است روز 29 آوریل (9 اردیبهشت) از طریق ویدئو کنفرانس در یکی از جلسات استماع کنگره آمریکا شرکت کند.

شرکت وی در نشست «داعش: تعریف دشمن» که در کمیته فرعی «تروریسم، منع اشاعه و تجارت» کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برگزار می‌شود، به دعوت نمایندگان حامی این گروهک در کنگره صورت می‌گیرد.

نشریه فارین‌پالسی روز گذشته در خصوص انصراف بنجامین از شرکت در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش کرد، این مقام سابق در بیان علت عدم حضور خود در نشستی به همراه سرکرده گروهک تروریستی منافقین گفت: «من در استماع درباره داعش شرکت نخواهم کرد چرا که می‌دانم مجاهدین خلق هیچ تجربه و تخصصی درباره داعش ندارد. تمرکز خاص مجاهدین برای دهه‌ها ایران بوده است در نتیجه جای تعجب است که هدف از حضور رجوی در این میزگرد چیست».

فورد به المانیتور در اینباره گفت: کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به طرز وحشتناکی این جلسه را مدیریت کرده است. گروه لعنتی مجاهدین خلق (منافقین) چه چیزی درباره دولت اسلامی (داعش) برای ارائه کردن دارد.

وی ادامه داد که برای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شرط گذاشته که اگر می خواهند در این جلسه حضور داشته باشد، قبول کنند تا رجوی در پنل دوم حضور پیدا کند و اول باقی شاهدان در جلسه استماع سخنرانی کنند.

سرکرده منافقین قرار است از طریق یک ویدئوکنفرانس از پاریس در این جلسه استماع کمیته مذکور مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کند.

بنجامین نیز دعوت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از سرکرده منافقین را «شرم‌آور» خواند.

گروهک منافقین تا سال 2012 از سوی واشنگتن هم گروهی تروریستی به شمار می‌رفت، اما پس از لابی‌گری گسترده، از این فهرست خارج شد.

تاکنون گزارش‌های متعددی از ارتباط نزدیک منافقین با اعضای ارشد کنگره و پرداخت مبالغ کلان به آن‌ها برای حمایت از منافقین، منتشر شده است. از جمله سناتورهایی که روابط گرمی با منافقین دارد، رابرت منندز است که اخیرا در ارتباط با یک پرونده سوءاستفاده مالی، مجبور به کناره‌گیری از سمت خود در کمیته روابط خارجی سنا شد.

بنجامین علیرغم آنکه خود در حذف منافقین از لیست گروه تروریستی آمریکا نقش داشته است اما تصریح کرد: گرچه من در تصمیم به خروج مجاهدین خلق (منافقین) از لیست سازمانهای تروریستی نقش داشتم اما همچنان درباره این گروه نگرانی‌هایی داریم. هیچ کس نمی‌تواند به طور جدی درباره اینکه مجاهدین خلق خون بسیاری از آمریکایی‌ها را ریخته، جدال کند. این گروه علاوه بر کشتار غیرنظامیان و پرسنل نظامی آمریکا، در گرفتن سفارت آمریکا در تهران در سال 1979 نقش داشته است و به عنوان یک نیروی مهاجمی برای صدام حسین خدمت کرده و همچنین با اعضای خود نیز به طرز هولناک و زور رفتار کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اهوازی ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    این نمونه بارز حمایت دولت آمریکا از تروریسم است.
  • ضد خائن ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    بدبخت آمریکا که کارش بجایی رسیده که این هرزه ها بیایند بداد سیاست خارجیش برسند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس