نیکبخت برخلاف ادعایش فقط 8 مرتبه وارد ترکیب اصلی استقلال شد و البته تنها 656 دقیقه از نظر امیر قلعه‌نویی مستحق بازی کردن بود و طی این مدت نه گل زد و نه با پاس‌هایش عاملی شد برای پیروزی تیمش مقابل رقبا.

گروه ورزشی مشرق - علیرضا نیکبخت‌واحدی ستاره اسبق سرخابی‌های پایتخت می‌خواهد دوباره خود را به سطح اول فوتبال ایران برساند. نیکبخت در گفت‌وگویی مدعی شده دلیل جدایی‌اش از استقلال در پایان لیگ سیزدهم «فنی» نبوده است.

ستاره سابق سرخابی در گفت‌وگوی مذکور توضیح داده که در لیگ قهرمانان آسیا 4 بازی برای استقلال انجام داده است. نیکبخت با اشاره به آرش برهانی و عملکرد مهاجم محبوب آبی‌ها گفته:«به آمار نگاه کنید. من حتی از آرش برهانی بیشتر به میدان رفته‌ام. او از دوستان صمیمی من است اما من بیشتر از او در ترکیب قرار گرفتم.» (اینجا)

آمار غیرقابل قیاس نیکی و برهانی
آمار گویا
اینکه امیر قلعه‌نویی به چه دلیل در ابتدای لیگ سیزدهم روی دیوار علیرضا نیکبخت نه چندان آماده یادگاری نوشت، پرسشی است که پاسخ آن را خود ژنرال می‌داند و بس. اما با توجه به توصیه این بازیکن مبنی بر بررسی آمار عملکرد او خیلی واضح و شفاف این نتیجه حاصل می‌شود که اوضاع نیکبخت و برهانی در لیگ سیزدهم به‌رغم دور بودن آرش از شرایط ایده‌آل قابل قیاس نیست.

فصل قبل برخلاف نظر واحدی نیکبخت که فکر می‌کند بیشتر از برهانی در ترکیب آبی‌ها قرار گرفته؛ آرش 21 مرتبه با پیراهن استقلال به میدان آمد در حالی که 15 مرتبه برابر تیم‌های لیگ برتری انتخاب نخست قلعه‌نویی در فاز تهاجمی بود. آرش طی 1201 دقیقه تلاش 5 گل زد در حالی که گل‌هایش برابر فولاد و سایپا عامل پیروزی استقلال و ثبت 6 امتیاز بود.  آرش در مصاف با تراکتورسازان هم گلی ارزشمند زد که یک امتیاز به نام آبی‌ها واریز کرد.

آمار غیرقابل قیاس نیکی و برهانی
در مقابل نیکبخت فقط 8 مرتبه وارد ترکیب اصلی استقلال شد و البته تنها 656 دقیقه از نظر امیر قلعه‌نویی مستحق بازی کردن بود. ستاره اسبق سرخابی طی این مدت نه گل زد و نه با پاس‌هایش عاملی شد برای پیروزی تیمش مقابل رقبا.

لیگ قهرمانان و آمار وارونه
نیکبخت در گفت‌وگوی اخیرش گفته برای استقلال در 4 بازی لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته که این نشان از آمادگی‌اش می‌دهد. در حالی که آمار نشان می‌دهد وی طی سال‌های 2013 و 2014 فقط 2 بار برای استقلال در لیگ قهرمانان به میدان رفته است.

نیکبخت سال 2013 در چهار دیدار رفت و برگشت استقلال برابر بوریرام یونایتد تایلند و اف‌سی سئول کره وارد لیست آبی‌ها شد اما هرگز یک دقیقه هم به میدان نرفت. این هافبک مدافع سال 2014 در دو دیدار مقابل الریان (77) و الجزیره (90) به میدان رفت در شرایطی که از این حیث هم حضورش در میدان قابل قیاس با آرش برهانی نبود که طی 5 دیدار 345 دقیقه برای استقلال آسیایی بازی کرد و گل هم زد.

امیدواریم نیکبخت با خواندن این آمار سعی کند مستدل تر حرف بزند!

جدول عملکرد برهانی و نیکبخت در لیگ سیزدهم

بازیکن

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

کارت زرد

کارت قرمز

توضیح

آرش برهانی

21

15

1201

5

-

-

به فولاد و سایپا گل‌های 3 امتیازی زد، به تراکتورسازی گل یک امتیازی زد

علیرضا نیکبخت‌واحدی

13

8

656

-

1

-

-


جدول عملکرد برهانی و نیکبخت در لیگ قهرمانان سال (2014)

بازیکن

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

توضیح

آرش برهانی

5

4

345

1

آرش دروازه الشباب عربستان را باز کرد، نیکبخت 90 دقیقه روی نیمکت بود

علیرضا نیکبخت ‌واحدی

2

2

167

-

-


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    آقای نیکبخت خروج شما از استقلال فقط به دلیل فنی بود . بهتره بگم از نظر فنی شما اصلا شرایط ورود به استقلال را نداشتی. . فقط به لطف قلعه نویی به استقلال بر گشتی.
  • آرش آذر ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    نیکبخت است دیگر . گاهی توهم میزند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس