عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به تعطیلی و رکود برخی معادن سنگ آهن گفت: فرآوری سنگ آهن بخشی از مشکل اشتغال کشور را برطرف و ارزش افزوده ایجاد می کند.

به گزارش مشرق، بهروز نعمتی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه رکود سنگ آهن دو وجه دارد، تصریح کرد: وجه اول مربوط به کاهش قیمت سنگ آهن در سطح جهانی است که شامل ما هم می شود و وجه داخلی آن خروج سنگ آهن به شکل خام از کشور است که نباید اجازه دهیم این صادرات صورت گیرد.

ساخت کارخانه های کنستانتره‌سازی در برطرف کردن نیاز فولاد کشور موثر است

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال گذشته 2.7 میلیون تن صادرات سنگ آهن داشتیم که با قیمت نازلی صادر شد، گفت: تولید فولاد در کشور حدود 12 میلیون تن است که به همین میزان واردات فولاد داریم ،در صورتی که می توانیم با فرآوری سنگ آهن میزان تولید فولاد را افزایش دهیم.

 نعمتی ،ساخت کارخانه های کنستانتره سازی را در برطرف کردن نیاز فولاد کشور موثر دانست و گفت: ایجاد این کارخانه ها علاوه بر ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و خارج کردن معادن سنگ آهن از رکود، باعث صرفه جویی ارزی در واردات فولاد می شود.

لزوم جذب سرمایه گذار در فرآوری سنگ آهن

وی، تعداد کارخانه های  فرآوری سنگ آهن را انگشت شمار دانست و گفت: به دنبال جذب سرمایه گذاری در گلوگاه کارخانجات کنستانتره سازی، گندله سازی و آهن اسفنجی هستیم.

نعمتی با انتقاد ازمیزان اندک فرآوری سنگ آهن در کشور تصریح کرد: نباید سنگ آهن را به بهای اندک به چینی ها بفروشیم و آهن و شمش و فولاد را با قیمت زیاد تحویل بگیریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، صادرات سنگ آهن را برای کشور به صرفه ندانست و عنوان کرد: سرمایه های لازم برای فرآوری جذب شود وشرایط برای سرمایه گذاری  شرکت های سرمایه گذاری تسهیل شود تا از واردات بی نیاز شویم.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس