در روز دوم و پایانی هفته بیست و هفتم لیگ برتر مربیان تیم‌ها اظهار نظرهای مختلفی درمورد بازی‌ها داشتند.

به گزارش مشرق، هفته بیست و هفتم لیگ برتر در روز دوم با انجام 4 دیدار به پایان رسید.

برنامه، نتایج کامل، جدول رده بندی و گلزنان لیگ برتر ایران

سایپا 2 - پرسپولیس 2

برانکو: دو گل ساده‌لوحانه خوردیم

سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت معتقد است داور می‌توانست روی خطایی که روی طارمی انجام شد، به مدافع سایپا کارت قرمز نشان دهد.
به گزارش مشرق، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پس از تساوی 2 بر 2 تیمش برابر سایپا البرز درباره این بازی گفت:‌ انتظاری که از حریف داشتیم این بود که با انگیزه بالا در زمین حاضر شود و این اتفاق هم افتاد و آن‌ها بسیار هجومی و جنگاور بودند. از سوی دیگر ما هم جنگنده بازی کردیم اما طبیعتا از نتیجه ناراضی هستم چرا که ما برنده بازی بودیم و کنترل بازی در دست ما بود اما متاسفانه دو گل ساده‌لوحانه از روی اوت دریافت کردیم و این کار ما را مختل کرد.

سرمربی سرخ‌پوشان تهران در ادامه افزود: بین دو نیمه به بازیکنان گفتم که به دنبال به ثمر رساندن گل سوم باشید اما از روی یک پنالتی مشکوک گل تساوی را دریافت کردیم و بعد از آن می‌دانستیم که از بازی واقعی خبری نیست و دو تیم تحت شرایط بازی رو به بازی مستقل می‌آورند اما بازیکنانم جنگاوری لازم را داشتند و فکر می‌کنم داور می‌توانست در یکی دو صحنه بخصوص روی صحنه‌ای که طارمی ضد حمله‌ای را آغاز کرد و با خطای بازیکن حریف متوقف شد، بازیکن سایپا را اخراج کند. برای ما راه دیگری باقی نمانده جز اینکه بازی به بازی پیشرفت کنیم.

وی با اشاره به شکست پرسپولیس در دقایق پایانی مقابل لخویا خاطرنشان کرد: در مقابل لخویا 70 دقیقه خوب بازی کردیم و لخویا حتی یک شانس گلزنی هم نداشت اما اشتباهات فردی کار دست ما داد و سرنوشت بازی به نفع لخویا رقم خورد. امروز هم معتقدم که ما به اشتباهات خودمان باختیم و بازی را واگذار کردیم. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و همه بازی‌ها را آنالیز می‌کنیم تا این مشکلات فردی حل شود اما باید بدانیم که چنین مسائلی یک شبه حل نخواهد شد. خوشبختانه ما داریم بهتر بازی می‌کنیم و ضمن اینکه گلزنی می‌کنیم، موقعیت گل‌های خوبی را هم ایجاد می‌کنیم ولی باید تمرکز حواس بازیکنان خیلی بیشتر از این باشد.

سرمربی کروات سرخ‌پوشان تهران همچنین درباره بازی عصبی بازیکنان دو تیم و کارت زردهایی که از سوی داور دریافت کرده‌اند اضافه کرد: تا حدی موافقم که کارت زردهایی که دریافت کردیم روی عصبانیت بازیکنان بود و در مواقعی نیازی نبود که داور را مجاب به دادن کارت زرد بکنم اما با توجه به اینکه تمرکز حواس در دقایق پایانی کاهش می‌یابد، بازیکنان بعضا عصبی بازی می‌کنند و از داور اخطار می گیرند. با این وجود معتقدم داوران در بعضی موارد به ما راحت کارت می‌دهند. مثلا روی صحنه‌ای که بابک حاتمی می‌خواست به محوطه جریمه نفوذ کند داور بی‌دلیل بازیکن من را به خاطر تمارض با کارت زرد جریمه کرد.

وی در واکنش به این موضوع که اگر فصل بعد بماند چه تغییراتی را در نفرات تیمش خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این چه بحثی است که من بمانم یا نمانم؟ من کار خودم را تازه با پرسپولیس شروع کرده‌ام و تک تک بازیکنان را زیر ذره‌بین دارم. ما بازیکنانی داریم که خیلی خوب بازی می‌کنند اما آنچه که امروز کم داشتیم، اعتماد به نفس بود. همین نداشتن اعتماد به نفس لازم باعث شده است تا آن‌ها نتوانند پتانسیل خود را به طور کامل در زمین ارائه دهند و دیدیم که چگونه همین موضوع باعث شد ما مقابل سپاهان، استقلال خوزستان و لخویا در دقایق پایانی نتیجه را واگذار کنیم و یا بازی برده را با تساوی عوض کنیم اما معتقدم با آماده‌سازی بهتر، شرایط ما بهبود خواهد یافت. طبیعتا ما برای فصل آینده تیم را تقویت خواهیم کرد و این مهم با اضافه شدن سه یا چهار بازیکن طراز بالا به دست خواهد آمد.

ایوانکوویچ همچنین به غیبت بنگر، هادی نوروزی و علیپور در این بازی اشاره کرد و افزود: بازیکنانم قهرمانانه بازی کردند.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به اظهار نظر منتشر شده از او در یکی از روزنامه‌ها مبنی بر اینکه "اگر می‌دانستم این شرایط وجود دارد به پرسپولیس نمی‌آمدم" اظهار کرد: من هرگز چنین اظهار نظری را نداشته‌ام و نمی‌دانم این مطالب را چگونه منتشر کرده‌اند. من از ابتدا می‌دانستم در شرایطی به پرسپولیس می‌آیم که اوضاع این تیم ایده‌آل نیست. ما به همراه مدیریت باشگاه همه تلاش خودمان را می‌کنیم که شرایط بهتر شود و آنچه که مطابق با خواست هواداران است به دست بیاید.


جلالی:دسال بعد رقیب بزرگی برای مدعیان‌خواهیم بود

مجید جلالی پس از تساوی 2 بر 2 سایپای البرز مقابل پرسپولیس در هفته بیست‌وهفتم مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: آن چیزی که دیدم، آینده‌ای بزرگ برای سایپا بود. ما بازی را خوب شروع نکردیم اما از نظر ذهنی خوب بودیم که همین مسئله باعث پیشرفت‌مان شد. فصل آینده سایپا رقیب بزرگی برای تیم‌هایی خواهد بود که قصد قهرمانی دارند.

وی در ادامه افزود: گل ما که در دقایق پایانی بازی به ثمر رسید، صددرصد سالم بود و یک پنالتی نیز برای ما گرفته نشد. من از محسن ترکی گله ندارم، چرا که او داور بی‌قصد و غرضی است اما اعتقاد دارم گل ما درست بود و یک پنالتی هم باید برای‌مان گرفته می‌شد.

سرمربی تیم فوتبال سایپای البرز با تقدیر از نمایش تیمش مقابل پرسپولیس عنوان کرد: ما تیمی داریم که بازیکنانش از شروع بازی می‌دانند که باید چطور عمل کرده و در نهایت به چه چیزی برسند. با همه وجودم به کاری که انجام می‌دهم و همچنین به تیمم افتخار می‌کنم. اگر خودم هم کنار این تیم نباشم مطمئن باشید که این سایپا با جوانانی که دارد، آینده بزرگی خواهد داشت.

جلالی بار دیگر با اشاره به قضاوت محسن ترکی در دیدار سایپای البرز - پرسپولیس، او را یکی از بهترین داوران ایران خواند و تأکید کرد: عادت کرده‌ام اشتباهات داوری را بپذیرم. الان در سایپا هستم اما در تیم‌های دیگر نیز شرایط همینگونه بود. مطمئن باشید گل ما سالم بود و یک پنالتی هم برای‌مان گرفته نشد. همه این اتفاقات در 10 دقیقه آخر مسابقه رخ داد و ما می‌توانستیم برنده بازی باشیم.

وی ادامه داد: همانطور که گفتم در شروع بازی خوب نبودیم و اشکالاتی داشتیم که می‌توانیم در آینده آنها را رفع کنیم. سایپا جوانانی دارد که امروز دیدید پس از ورود به زمین چقدر تأثیرگذار بودند و بازی را به دلخواه ما برگرداندند. من از همه آنها تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در پاسخ به این سؤال که اشتباهات داوری را تنها یک اتفاق می‌داند یا مسائل دیگر، گفت: تنها تیمی هستیم که در 9 بازی مستقیماً از داوری لطمه خورده‌ایم و تنها در یک بازی داوری به سود ما بوده است. این بدترین برآیند است اما هیچ وقت به داوری اعتراض نکرده‌ایم، چرا که سایپا تیم باکلاسی است.

«کنار زمین همه چیز را می‌بینیم»، جلالی با بیان این جمله تصریح کرد: رسانه‌ها باید تیم‌هایی را که به فوتبال خدمت می‌کنند، ببینند نه افرادی که علیه فوتبال هستند و شلوغ می‌کنند. رسانه‌ها نباید از باشگاهی که در امتداد فوتبال حرکت می‌کند، غافل شوند.

وی با اشاره به اشتباهات متعدد داوری در دیدارهای سایپا خاطر نشان کرد: ما هفته‌های قبل هم از اشتباهات داوری لطمه خوردیم و مقابل ذوب‌آهن از این بابت ضرر کردیم. خیلی از بازی‌های دیگر نیز همینگونه بوده است. با احتساب بازی مقابل پرسپولیس 9 بازی داوری به ما لطمه زده و فقط در یک بازی از داوری سود کرده‌ایم. فکر نمی‌کنم هیچ تیمی به اندازه سایپا از داوری ضرر کرده باشد اما ما هیچ اعتراضی نکردیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بازی این تیم مقابل پرسپولیس همه چیز داشته اما حرکت میلاد میداودی بازی را تحت تأثیر قرار داده است و آیا بین دو نیمه با این بازیکن برخوردی شد یا نه، گفت: اگر در رختکن چیزی به میداوودی نمی‌گفتم باز هم حرکاتش ادامه داشت. در نیمه دوم این بازیکن هیچ حرکتی از خود نشان نداد و فوتبالش را ادامه داد.

وی افزود: یک چیزی را بدانید که همیشه از راه تنبیه و برخورد کردن نمی‌توان تربیت کرد. من بین دو نیمه صحبتی با میلاد انجام دادم که رفتار او را در نیمه دوم دیدید. کار میداودی مقابل کار زشت هواداران بسیار زشت بود اما در نیمه دوم دیگر تکرار نشد.

جلالی اظهار داشت: ما باشگاهی هستیم که کار فرهنگی انجام می‌دهد. شاید هر باشگاه دیگری مانند ما تا این اندازه از داوری متضرر می‌شد، ساکت نمی‌ماند. این رفتار باشگاه سایپا قابل تقدیر است که در مسائل فرهنگی، جوانگرایی و... پیشتاز بوده است. با تحولاتی که در سایپا به وجود آمده چه من باشم و چه نباشم این تیم در دو سال آینده مدعی اول قهرمانی خواهد بود. با توجه به اینکه در تیم‌های دیگر هم برخی رفتارها با من شد، ممکن است دیگر در سایپا نباشم اما مطمئن باشید این تیم مدعی قهرمانی خواهد شد، چون باشگاهی است که به فوتبال خدمت می‌کند.

وی درباره اینکه مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده اگر این تیم از استان البرز حمایت نشود به استان دیگری منتقل خواهد شد، گفت: کاملاً در جریان این موضوع هستم. باشگاه سایپا تصمیم دارد تیم را به جای دیگری منتقل کند و انتخاب‌هایی هم داشته است اما باتوجه به مسائلی که پیش روی ماست هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اند. من دوست دارم تیم همین جا بماند و نقطه نظراتم را نیز به مسئولان باشگاه گفته‌ام. مطمئناً ماندن سایپا در کرج از نظر فرهنگی و ورزشی به سود استان البرز است و من هم دوست دارم تیم اینجا باشد. به عنوان یک مربی سعی می‌کنم مسئولان سایپا را برای ماندن تیم در کرج که شایسته داشتن چنین تیمی است، متقاعد کنم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در واکنش به این موضوع که آیا می‌خواهد نارنجی‌پوشان کرجی را ترک کند که اینگونه صحبت می‌کند، اظهار داشت: من با توجه به تجربیات قبلی‌ام این صحبت‌ها را انجام دادم. من در این فوتبال حضور داشتم و تحولات فوتبال را به خوبی می‌شناسم به خصوص تحولاتی که در کشور خودمان ایجاد می‌شود. سایپا را دوست دارم و می‌خواهم با تمام وجود به کارم ادامه دهم. چون در این تیم تحول ایجاد کردم و برای اینکه آینده تیم را ببینم، دوست دارم در سایپا بمانم.

جلالی ادامه داد: در سایپا جوانگرایی شده و  حالا می‌خواهم چیزی را که کاشتم، برداشت کنم. این را قبلاً هم گفته‌ام اما تجربیات قبلی باعث شده من کمی محتاط صحبت کنم.

وی درباره اینکه جلسه مسئولان شرکت خودروسازی سایپا و مدیران باشگاه خروجی خاصی نداشته و احتمال خروج تیم از استان البرز زیاد است، گفت: این مسائل در حیطه مدیریت است که بخواهد درباره آن صحبت کند. چیزی که من در این اواخر دیدم این است که اگر شما (رسانه‌های استان البرز) می‌خواهید یک تیم لیگ برتری در این استان بماند باید به آن بها بدهید. سایپا از مسئولان استان پول نمی‌خواهد بلکه فقط می‌خواهد که حمایت شود. اگر این حمایت وجود نداشته باشد تیم سایپا به جای دیگری می‌رود. من هم از این موضوعات خبر ندارم و فقط امیدوارم تیم در کرج بماند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در واکنش به این موضوع که زمان مربیگری برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی بیانیه‌ای به محمد علی‌آبادی (رئیس وقت سازمان تربیت بدنی) داده بود که در تیم ملی به مربیان ایرانی بها داده شود و اینکه آیا چنین موضوعی صحت دارد یا نه، گفت: مربی هر جای دنیا هم که باشد همکار من است. بعضی وقت‌ها چنین مسائلی را فقط در رسانه‌ها می‌بینید. من در هلند، انگلیس، ژاپن و چند کشور خارجی دیگر حضور داشته‌ام و خارجی‌ستیز نیستم.

جلالی تأکید کرد: ظرفیت فوتبال کشورمان را می‌شناسم و می‌دانم که چه ظرفیت‌هایی داریم اما وقتی از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود ناراحت می‌شوم اما مشکلی با مربیان خارجی ندارم. چه برانکو که اینجا کار می‌کند و چه دیگر مربیان داخلی و خارجی همه می‌خواهند خدمت کنند و اگر اختلافی هم وجود دارد، به خاطر مشکلات مدیریتی است. نمی‌دانم این مشکلات چگونه باید حل شود اما مدیریت یک برآیند دارد که باید رعایت شود.

پیکان 0 - تراکتورسازی 2

اولیویرا: می توانستیم گلهای بیشتری بزنیم


تونی اولیویرا پس از پیروزی تراکتور سازی تبریز مقابل پیکان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از این دیدار می دانستیم که بازی سخت و دشواری را پیش رو داریم به همین خاطر خود را آماده این دیدار کرده بودیم.

سرمربی تیم تراکتور سازی تبریز افزود: امروز تیم تراکتور سازی تبریز مقابل بهترین خط دفاع لیگ برتر قرار گرفته بود، تیمی که می خواست خود را نجات داده و از انتهای جدول فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: هر دو تیم در این دیدار بسیار تلاش کردند و باید توجه داشت که در این دیدار در برخی اوقات خوب و برخی اوقات بد کار کردیم ولی بازیکنان ما تلاش خود را انجام دادند.

اولیویرا اضافه کرد: در نیمه نخست موقعیت های بیشتری را برای گلزنی داشتیم اما در این نیمه مهدی رحمتی بهتر کار کرد.

سرمربی تیم تراکتور سازی تبریز با اشاره به دیدار حساس این هفته این تیم در تبریز عنوان کرد: از هواداران می خواهم که روز جمعه بار دیگر به ورزشگاه آمده و استادیوم را پرکنند.

وی با اشاره به میزان شانس این تیم برای قهرمانی این فصل از رقابت های لیگ برتر گفت: من همیشه به بازی های بعدی تیم فکر می کنم اما تیم ما قوی است و این پتانسیل را دارد که به قهرمانی برسد.

گفتنی است عصر امروز هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور در حالی پیگیری شد که در یکی از حساس ترین دیدارهای این هفته تیم تراکتور سازی در ورزشگاه شهدای قدس به مصاف پیکان تهران رفت و در پایان این دیدار توانست با نتیجه دو بر صفر به برتری برسد.

صمد مرفاوی پس از این شکست در کنفرانس مطبوعاتی شرکت نکرد


نفت تهران 2 - ملوان 0

کریمی: فامیل‌بازی برای دهه 60 است


فیروز کریمی پس از شکست دو بر صفر مقابل نفت تهران ضمن بیان اینکه تیم داوری این بازی بهترین قضاوت را داشت، در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم گفت: در 40 سالی که در فوتبال بودم تا به حال داوری به این خوبی ندیده بودم. واقعا داوری عالی کار کرد و من به آنها خسته نباشید می‌گویم.

وی اضافه کرد: من متوجه نشدم که تماشاگران به تیم داوری توهین کرده باشند زیرا حواسم بیشتر به بازی بود اما اگر این اتفاق افتاده باشد به عنوان یک مربی از فدراسیون می‌خواهم با این موضوع به شدت برخورد کند. زن و بچه داوران گناهی نکرده‌اند که مورد توهین قرار بگیرند. هرگونه توهین به داوری عملی ناپسند است و امیدوارم فدراسیون با جدیت با این موضوع برخورد کند.

کریمی در مورد شعارهایی که تماشاگران بعد از تعویض یکی از بازیکنان ملوان به او دادند گفت: انزلی شهر کوچکی است و هر بازیکنی در هر حال بچه محل، خانواده یا ایل و تبار دارد. یک چیز واضح است و آن هم اینکه کادر فنی که تصمیم به تعویض گرفت همان کادری است که از 9 بازی 17 امتیاز گرفته است. این تصمیم 5 مربی بوده، خیلی‌ها به من می‌گفتند باید تعویض زودتر انجام می‌شد. به هرحال این مسائل و فک و فامیل بازی برای دهه 60 بوده است.

سرمربی ملوان افزود: بازی خوبی را شاهد بودیم و ملوان پتانسیل گرفتن حداقل یک امتیاز از این بازی را داشت. موقعیت‌های خوبی را خلق کردیم اما متأسفانه نتوانستیم به گل برسیم. اعتقادی به این موضوع ندارم که مسابقه‌ای را به دلیل اشتباهات فردی باختیم اما امروز هر دو گلی که خوردیم براثر همین موضوع بود. اصلاً بدون هیچگونه فشاری توپ تقدیم حریف شد و آنها به گل رسیدند.

کریمی عنوان کرد: بعد از گل دوم بازیکنان ما به شدت احساسی بازی کردند و خدا را شکر می‌کنم که لااقل تلفات یا کارت نگرفتیم. واقعاً بی‌دلیل توپ لو رفت و همان توپ تبدیل به گل شد. بازیکنان ما چون احساس می‌کردند برخلاف جریان بازی گل خوردند به شدت عصبی بازی می‌کردند.

منصوریان: به جدول برگشتیم

علیرضا منصوریان پس از پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل ملوان بندرانزلی در جمع خبرنگاران گفت: به شدت به سه امتیاز بازی امروز نیاز داشتیم و خوشحالم که با این برد به قولی به جدول برگردیم. این سه امتیاز واقعا برای ما مهم بود و در بدترین شرایط بدنی با کمک تمام عوامل باشگاه اعم از مسئولان، بازیکنان و تمام عوامل موفق شدیم این سه امتیاز را بدست آوریم.

وی ادامه داد: حریف، تیم سخت کوشی بود و من تیم ملوان را تیم خوبی دیدم. ما آنها را خوب آنالیز کرده بودیم و با کنترل نوری و زارع توانستیم بازی را مدیریت کنیم و بر بازی مسلط شویم.

سرمربی نفت عنوان کرد: برای بازی مقابل پدیده آماده می‌شویم و امیدوارم با تغییراتی که در تیم خواهیم داد در این بازی نیز خوب عمل کنیم و امتیازات لازم را بگیریم.

منصوریان از صحبت درباره داوری خودداری کرد و گفت: من یک جمله دارم و آن هم اینکه باید به داوری احترام گذاشت.

فولاد 0 - ذوب آهن 2

گل محمدی: از دفاع کند فولاد استفاده کردیم و 2 گل زدیم


یحیی گل محمدی در کنفرانس خبری پس از بازی فولاد خوزستالن در برابر ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه در نیمه دوم بهتر از فولاد ظاهر شدیم، اظهار داشت: در نیمه نخست بازی پایاپای دنبال می‌شد اما در نیمه دوم بهتر از فولاد بودیم و مستحق 3 امتیاز بازی بودیم.

وی افزود: در نیمه دوم توپ و میدان را در اختیار فولادی‌ها دادیم تا بتوانیم در ضد حملات از کند بودن دفاع فولاد خوزستان ‌‌نهایت استفاده را ببریم.

سرمربی ذوب آهن اصفهان بیان کرد: در نیمه دوم 5 موقعیت بر روی دروازه فولاد خوزستان خلق کردیم که توانستیم 2 توپ از آن‌ها را وارد دروازه فولاد خوزستان کنیم.

وی عنوان کرد: بازیکنان ذوب آهن اصفهان امروز بازی خوبی از خود ارائه دادند و از آن‌ها به دلیل اینکه در این شرایط سخت بهترین شرایط خود را سپری می‌کنند، تشکر می‌کنم.


اسکوچیچ: حالا هدفمان کسب سهمیه است

دراگان اسکوچیچ در نشست خبری پس از بازی فولاد خوزستان در برابر ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: امروز روز بد فولاد خوزستان بود از اینکه شکست خوردیم متأسفم.

وی با بیان اینکه قبول ندارم که تیم فولاد خوزستان ضعیف است، گفت: هر تیمی روزهای خوب و بد دارد و امروز روز بد شاگردان من در بازی بود.

سرمربی فولاد خوزستان با بیان اینکه اختلاف بین بازیکنان اصلی تیم با بازیکنان ذخیره زیاد است، عنوان کرد: نمی‌توانم از کل توان تیم استفاده کنم چرا که بازیکنان ذخیره فولاد خوزستان خیلی جوان هستند.

وی افزود: ما در 2 ماه گذشته هر 4 روز یک بازی را انجام دادیم و این سبب شد که بازیکنان در همه بازی‌ها همه انرژی خود را صرف کنند.

اسکوچیچ با بیان اینکه هدف ما قهرمانی در مسابقات لیگ بر‌تر جام خلیج فارس بود، بیان کرد: اکنون از هدف اصلی خود دور شده‌ایم و به دنبال کسب سهمیه هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس