کد خبر 40966
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱

تجزيه طلبان وهابي الحوازي که مقر اصليشان در انگلستان و در شهر لندن است در تشکيلات رهبري کننده آنها انجمن دوستي ايران و انگليس وجود دارد و با سناريوي انگلستان درصدد هستند که بخشهايي از خوزستان را تجزيه کنند و در همين رابطه، تحرکاتي را در جنوب ايران آغاز و

به گزارش مشرق به نقل از بولتن، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي دولتهاي استکباري همچون امريکا و انگليس که دستهايشان از دزدي منابع ايران قطع و نفوذشان در کشور ايران از بين رفته بود و عامل اصليشان يعني رژيم پهلوي را از دست داده بودند ،براي سرنگوني حکومت نوپاي جمهوري اسلامي در نقاط مختلف ايران توسط عواملشان علم تجزيه طلبي بلند کردند و در اين ميان يکي از مناطق حساس و استراتژيک ايران که عمده منافع نفتي ايران در آن منطقه وجود داشت دستخوش خيانت و آشوب گروههاي قدرت طلب وابسته به کشورهاي وهابي حوزه خليج فارس گرديد.

در اين ميان گروهي از عوامل وهابي تحت عنوان جبهه خلق عرب با بمب گذاري و ترور و اقدامات تروريستي تحت رهبري فردي به نام «شيخ شبير خاقاني» در منطقه خرمشهر به کشتار مردم بي گناه دست زدند تا اينکه توسط نيروهاي مردمي و انقلابي عرب سرکوب و گروهي يا مخفي و تعدادي از آنها نيز به عراق متواري شدند.

بعد از حمله ارتش بعث به ايران اين گروه به عوامل ستون پنجم عراق در مناطق مختلف خوزستان تبديل شدند و با وطن فروشي خائنانه در نفوذ و کشتار مردم مقاومت کننده در برابر تجاوز ارتش بعث نقش بسيار استراتژيکي را براي ارتش بعث بازي کردند به حدي که اين گروه تجزيه طلب وابسته به امريکا و انگليس بشدت مورد نفرت و کينه مردم انقلابي خوزستان و عربهاي ايراني واقع شدند.

در طول 32 سال گذشته در همه بحرانهايي که در مناطق مختلف عرب نشين ايران بوقوع پيوست، ريشه هاي اين گروه وجود داشته و نقش آفريني کرده اند.

حتي در انفجار و عملياتهاي تروريستي سالهاي اخير در اهواز، نقش «گروه الحوازيه» که همان «جبهه خلق عرب» مي باشد که نام خود را از جبهه خلق عرب به الحوازيه تغيير داده کاملا آشکار است.

بعد از حمله ناتو به عراق و حضور ارتش انگليس در بصره نقش اين گروه در جنوب ايران پررنگ تر شد و سازماندهي آنها توسط انگليس کاملا مشهود است و مستندات زيادي در اين رابطه وجود دارد .

تجزيه طلبان وهابي الحوازي که مقر اصليشان در انگلستان و در شهر لندن است در تشکيلات رهبري کننده آنها انجمن دوستي ايران و انگليس وجود دارد و با سناريوي انگلستان درصدد هستند که بخشهايي از خوزستان را تجزيه کنند و در همين رابطه، تحرکاتي را در جنوب ايران آغاز و درگيري هاي مسلحانه اي را ايجاد کرده اند.

اين تجزيه طلبان که خود را بنام "الاحوازي" معرفي کرده اند با تمسک به قوم گرايي عربي که امروزه توسط انگلستان و امريکا براي ايجاد تفرقه در کشورهاي مخالف استکبار رواج داده شده است اعتقاد دارند که از سال 1925 ميلادي، فارس ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارسها بايستي به اشغال اهواز پايان دهند.

اين گروه جدايي طلب که مرکزيت فعاليت خود را در شهر لندن قرار داده اند شهرهاي خوزستان را به نام اختصاري جدايي طلبانه مانند شهر آبادن را "عبادان" و خرمشهر را "محمره" و شهر شادگان را "فليحه" ناميده اند.

«خالد عبديان» که از عناصر شناخته شده تشکيلات دوستي اهواز و انگليس است در ادعايي دروغين مي گويد، دولت ايران اقدام به جداسازي عرب هاي خوزستان از خاک و آشيانه شان مي کند و زمينهاي آنها را به زور تصاحب کرده و آنها را از شهر اهواز خارج مي کند.

اين گروه براي ايجاد شکاف ميان مردم و جمهوري اسلامي و تحريک مردم با دروغ ادعا مي کند که جمهوري اسلامي ايران نيز مانند رژيم شاهنشاهي ايران قصد دارد که اقوام عرب را در منطقه خوزستان جدا نمايد.

از عناصر اين فرقه جدايي طلب مي توان به «شيخ محمد الکاظم الخاقاني» اشاره کرد که در ماه مارس سال 2007 ميلادي در جلسه اي که در مجلس اعيان انگليس با همکاري انجمن "هنري جکسون" برگزار گرديد شرکت کرد و در آن جلسه ادعا مي کند که براي طرح توسعه نيشکر در خوزستان بيش از دويست هزار هکتار از اراضي متعلق به مردم خريداري شده است و در توسعه صنعت بکار رفته است.

او مدعي مي شود اين از پروژه هايي است که براي نابودي زندگي مردم اهواز و نابودي برادران عرب زبان درنظر گرفته شده است.!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس