نصرت‌الله محمودزاده که آخرين اثرش با عنوان «اشک‌هاي سورن» براي حضور در نمايشگاه کتاب امسال مراحل نهايي انتشار را طي مي‌کند، از نگارش کتاب زندگي «سردار شهيد باقري» خبر داد.<BR>

به گزارش مشرق، نصرت‌الله محمودزاده نويسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در گفت‌وگو با فارس در خصوص جديدترين اثرش اظهار داشت: در حال حاضر تأليف «زندگي‌نامه شهيد باقري» را در دست دارم؛ اين اثر با حساسيت خاص خودش نيازمند تحقيقات وسيعي دارد که که مدت زمان چند ساله‌اي براي است.
وي درادامه افزود: حسن باقري که در عمليات‌هاي «فتح‌المبين، طريق‌القدس و بيت‌المقدس» حضوري فعال داشته است به عنوان شخصيت اصلي اين کتاب مورد مطالعه قرار مي‌گيرد.

* محمودزاده: کتاب «شهيد باقري» بزرگترين اثر زندگي من خواهد بود

نويسنده کتاب «سفر سرخ» از زندگي‌نامه شهيد به عنوان يکي از بزرگترين آثارش نام برد، يادآور شد: نقش تأثيرگذار حسن باقري به عنوان طراح عمليات و متفکر بزرگ دفاع مقدس در بيش از 40 منبع، مورد تحقيق و بررسي قرار مي‌گيرد و از منابع خارجي نيز اين زمينه استفاده شود.
محمودزاده گفت: در نگارش کتاب‌هاي «سفر سرخ» زندگي شهيد سيدحسين علم‌الهدي و «حماسه 9 دي» از مشورت مقام معظم رهبري بهره برده‌ام و اميدوارم بتوانم در نگارش کتاب زندگي سردار شهيد «حسن باقري» نيز از رهنمودهاي رهبر انقلاب اسلامي بهره گرفته و بتوانم خاطرات معظم ‌له از اين سردار شهيد دفاع مقدس را در اين کتاب منتشر کنم.

* شهيد باقري بسيجيان را بازوي اصلي کار خود محسوب مي‌کرد

اين پژوهشگر دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شهيد باقري به عنوان يک استراتژيست، اعتقاد راسخي به بسيجي‌ها داشت و منطق شهادت را از برجستگي‌هاي بسيجيان برمي‌شمرد و آنها را به عنوان بازوي اصلي کار خود مي‌دانست.
نويسنده کتاب «اشک‌هاي سورن» اهميت دادن شهيد باقري را نسبت به سخنان امام خميني (ره) مهم دانست و تصريح کرد: اين شهيد بزرگوار تحقيقات خوبي در زمينه سخنان امام خميني ‌(ره) از خودنشان ‌مي‌داد و هميشه دوست داشت به عنوان شهيد گمنام به شهادت برسد که اين موارد جاي بسي مطالعه و تحقيق دارد.

به گزارش توانا، غلامحسين افشردي (حسن باقري) بيستم اسفندماه سال 1334 در تهران به دنيا آمد. تأسيس و راه‌اندازي واحد اطلاعات و عمليات رزمي، بايگاني و ترجمه اسناد جنگ و بخش شنود بي‌سيم‌‌هاي دشمن، طراحي گردان‌هاي رزمي و سازمان نفرات و تجهيزات و ادوات رزمي و واحدهاي پشتيباني، فرماندهي محورهاي جنوب و دارخوين در عمليات ثامن‌الائمه(ع)، معاونت فرماندهي عمليات طريق‌القدس، فرماندهي قرارگاه نصر در عمليات فتح‌المبين، بيت‌المقدس و رمضان، فرماندهي قرارگاه کربلا و جانشين فرماندهي کل قرارگاه‌هاي جنوب و يگان زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از مهم‌ترين سمت‌هاي حسن باقري در دفاع مقدس بوده‌اند.
اين سردارسرافراز سپاه اسلام، در نهم بهمن ماه سال 1361 در حال شناسايي در منطقه عملياتي والفجر مقدماتي (فکه ‌ـ چزابه) به شهادت رسيد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس