کد خبر 409203
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

داور دربی کیست؟ با اینکه چند هفته‌ای به پایان بازی‌های لیگ برتر مانده است اما علاقه‌مندان به فوتبال به دنبال فاش شدن نام گزینه قضاوت دربی هستند.

به گزارش مشرق، این بار دربی پایتخت با فصل‌های گذشته از چند حیث فرق دارد و همین مساله حساسیت این بازی را دوچندان می‌کند. حضور استقلال در جمع بالانشین‌های جدول و نتایج ضعیف پرسپولیس در لیگ و قرار گرفتنش در رده دهم جدول از یک طرف و برگزاری دربی در هفته پایانی لیگ از سوی دیگر حساسیت این بازی را چندین برابر کرده و با این شرایط کار قاضی این میدان سخت‌تر خواهد بود.

در فصل جاری با خداحافظی چند داور طراز اول از فوتبال و ضعف چند داور با تجربه در چند بازی لیگ باعث شده تا کار برای کمیته داوران و انتخاب داور دربی سخت شود. در حالی که تورج حق وردی می‌توانست یکی از گزینه‌های اصلی قضاوت بازی برگشت دربی باشد، اشتباه این داور در دو بازی استقلال (بازی استقلال، پیکان و استقلال، ذوب) باعث شد شانس این داور باتجربه برای این بازی به طور کامل از بین برود و کمیته داوران پیش روی خود سه نام را برای قضاوت این بازی حساس قرار دهد.

***
سه داور (محسن ترکی، علیرضا فغانی و حسین زرگر) شانس‌های اصلی قضاوت دربی حساس هستند و زمانی می‌توان حدس زد که کدام یک سوت این بازی را به صدا در می‌آورد که قضاوت آنها در هفته‌های پایانی مورد ارزیابی قرار گیرد. در وهله اول مهم‌ترین عامل برای حضور در لیست اصلی بدون شک کارآیی این داوران در هفته‌های پایانی است در وهله بعدی نوع پیشروی بازی‌ها و قرار گرفتن تیم‌ها در جدول می‌تواند ملاک باشد و در نهایت حساس نشدن دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته‌های پایانی روی نام یکی از این سه گزینه ملاک خواهد بود.
                          ***
شرایط دربی با تمام بازی‌ها فرق می‌کند و خیلی ساده‌لوحانه است اگر فکر کنیم در انتخاب داور این بازی فقط مسوولان کمیته داوران نقش دارند، چراکه حساسیت این بازی باعث می‌شود پای مسوولان اجرایی بازی به ماجرا کشیده شود و اگر تیمی روی داور بازی حساسیت نشان دهد و مسوولان به این نتیجه برسند داور انتخابی نمی‌تواند بازی را مدیریت کند به طور حتم از مسوولان کمیته داوران می‌خواهند داور بازی را تغییر دهند. به طور حتم مقبولیت داور در بین سرخابی‌ها یکی از مهم‌ترین دلیل انتخاب داور بازی دربی خواهد بود به همین خاطر هم کمیته داوران در هفته‌های پایانی و با نزدیک شدن به بازی دربی سعی می‌کند گزینه احتمالی خود را برای بازی‌های استقلال و پرسپولیس نگذارد. با این پیشفرض باید شانس داورانی که گزینه‌های احتمالی هستند اما قضاوت سرخابی‌ها را برعهده دارند کمتر دانست و داوری را به این بازی نزدیک دید که در بازی‌های هفته‌های اخیر سوت بازی استقلال و پرسپولیس را به صدا در نیاورده باشد.

اگر اینطور به ماجرا نگاه کنیم حسین زرگر شانس زیادی دارد و شاید این داور که رکورددار قضاوت در فصل جاری است به قضاوت دربی نزدیک شود اما اینجا یک اما و اگر بزرگ می‌تواند مسوولان کمیته داوران را در انتخاب زرگر دچار تردید کند.

شرایط استقلال و پرسپولیس در جدول بازی‌ها در روزهای پایانی می‌تواند نقش مهمی در انتخاب زرگر داشته باشد. اگر شرایط استقلال و پرسپولیس حساس باشد و دو تیم برای رسیدن به خواسته خود برای سه امتیاز نقشه کشیده باشند شاید مسوولان برگزاری بازی زرگر را مناسب قضاوت این دیدار ندانند و کمیته داوران به گزینه‌های دیگر یعنی فغانی و ترکی فکر کند اما اگر بازی حساسیتش کم باشد، زرگر با توجه به تفکرات کمیته داوران شانس بیشتری برای قضاوت دربی خواهد داشت. همه چیز در نهایت به نتایج بازی‌ها در هفته‌های آخر لیگ بستگی دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    فغانی بهترینه؟
  • حنانه ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    فغانی خوبه اما زرگر هم عالیه. دربی مال زرگر ه . واقعا که داور خیلی خوبیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس