کد خبر 409183
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

وزیر کشور گفت: عنصر اصلی در امنیت داخلی و محور امنیت عمومی نیروی انتظامی و بخش اعظم امنیت اجتماعی در حوزه عملکردی ناجا است.

به گزارش مشرق،وزیر کشور گفت: عنصر اصلی در امنیت داخلی و محور امنیت عمومی نیروی انتظامی و بخش اعظم امنیت اجتماعی در حوزه عملکردی ناجا است.

عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش سراسری فرماندهان ناجا که در محل ستاد ناجا در حال برگزاری است با اشاره به اینکه سال ۹۳ را با فراز و فرودهایی به پایان رساندیم، گفت: جمع بندی عملکرد نیروی انتظامی در سال ۹۳ هم در بخش امنیت و هم موضوعاتی مانند مواد مخدر و سرقت در مجموع رضایت بخش بود؛ سرقت به عنوان یکی از موضوعات مهم از سال ۸۴ تا ۹۳ چهار برابر رشد داشت این درحالی است که ما در سال ۹۳ با کاهش رشد سرقت مواجه بودیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه اجتماعی نیز اقدامات پلیس رضایت بخش بوده و مردم از خدمات پلیس اظهار رضایت داشتند.

رحمانی فضلی به ویژگی های سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: امسال در حوزه اقتصادی و منابع عمومی با مشکل مواجه خواهیم بود؛ گرچه در سال ۹۳ با افت ۵۳ درصدی قیمت نفت مواجه بودیم اما چون در سه ماهه آخر سال ۹۲ نفت را با قیمت صد دلار فروخته بودیم تا ماه های هشتم و نهم سال ۹۳ روند قابل قبولی داشتیم و متوسط قیمت در سال ۹۳ هفتاد و پنج دلار بود اما از ابتدای امسال قیمت نفت از ۵۵ دلار شروع شده است و در نتیجه منابع عمومی ما دچار نقصان می شود و به طور حتم عوارض آن را خواهیم دید.

این مقام مسئول تصریح کرد :گرچه دولت سعی می کند که ارقام سرمایه گذاری ها و منابع عمرانی را تامین کند اما در بودجه جاری باید توجه داشته باشیم و در برنامه های خود از آن به عنوان یک آسیب یاد کنیم.

رحمانی فضلی به انتخابات مجلس در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات فی نفسه امر مبارکی است و این که مردم سرنوشت خود را خود تعیین می کنند بزرگترین نعمت است؛ خوشبختانه انتخابات هرسال نسبت به سال گذشته باشکوه تر برگزارشده اما در این سالها با حواشی روبرو بودیم که اگر کنترل و مدیریت نشود ممکن است به عوارض متعددی تبدیل شود برای نمونه می توان به سال ۸۸ اشاره کرد.

وزیر کشور یکی از موضوعات انتخابات را تبلیغات دانست و گفت: هرکس برای معرفی خود و پاسخگویی به مردم تبلیغ می کند اما گاهی اوقات این امر فراتر از حد خود می رود و افراد به خواسته هایی دامن می زنند که انتخابات را به حاشیه می برد.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات باید باشکوه، سالم و قانونی اجرا شود گفت: ناجا یکی از ارکان انتخابات است و باید در این خصوص آمادگی کامل داشته باشد.

وی موضوع دیگر را مذاکرات هسته ای دانست و گفت: این موضوع ابعاد جهانی و بین المللی یافته است و دیگر یک کشور نیستیم که تنها در مقابل ما یک کشور حضور داشته باشد بلکه چندین کشور با اهداف و منافع مختلف روبروی ما قرار دارند این موضوع حیطه بین المللی یافته و مسئله را پیچیده کرده و در مقابل کشورهای خارج این حوزه مانند عربستان، صهیونیست ها و حتی ترکیه به این موضوع حساسیت نشان می دهند.

رحمانی فضلی افزود :اینکه ایران با توانمندی خود موانع موجود را در مسیر حرکت بین المللی هموار می کند می تواند گام بلندی محسوب شود پس لازم است در شرایط مختلف برای پاسخ به عوارض مختلف آمادگی کامل داشته باشیم؛ به طور حتم حرکت کلی داخل کشور می تواند بر این موضوع اثرگذار باشد.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود بحران های آبی و خشکسالی را نیز مدنظر قرار داد و گفت: در سال جاری با کاهش ۱۸ تا ۲۰ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته مواجه بودیم و در کل در سال ۹۴ با کاهش آب مواجه هستیم باید مراقب بود که با بحران اجتماعی ناشی از بحران خشکسالی مواجه نشویم.

وی ادامه داد: هریک از این موضوعات می تواند به موضوعات دیگر پیوند خورده و چالش درست کند باید قبل از رسیدن بحران ها به تنش ،آن ها را مدیریت کنیم.

وزیر کشور به مباحث منطقه ای و تاثیرگذاری ایران در مسائل منطقه اشاره کرد و گفت: ایران تنها کشوری است که با فرقه های انحرافی، تروریسم، خشونت و افراطی گری به شدت مبارزه می کند و تنها کشوری است که احساس مسئولیت کرده و به کمک ملت ها می شتابد. این امر باعث افزایش توجه دشمنان به کشور ما شده است.

به گفته رحمانی فضلی بیداری اسلامی آنچنان موج گسترده ای در جهان به راه انداخت که کشورهای دیگر راهی جز مذاکره با ما ندارند به طوری که هرکاری بخواهند در منطقه انجام دهند حضور و اثر ایران ضروری است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه باید در حوزه داخلی با ثبات و امنیت به رونق اقتصادی بپردازیم و این امر با انسجام و وحدت امکان پذیر است گفت: سیاست داخلی و خارجی ارتباط تنگاتنگ، تعاملی و تاثیرگذاری دارند و اولویت ما امنیت داخل است زیرا اگر در داخل کشور مشکلی به وجود آید ما باید انرژی خود را صرف رفع مشکلات داخلی کنیم.؛ عنصر اصلی در امنیت داخلی و محور امنیت عمومی نیروی انتظامی و بخش اعظم امنیت اجتماعی در حوزه عملکردی ناجا است.

وی افزود: عامل اصلی امنیت کشور، ملت و اقتدار دولت است و محور اصلی امنیت ملی کشور به نحوه عملکرد ناجا باز می گردد از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد دخالت کشورهای بیگانه بودیم اما چیزی که دیدیم ناکامی آنها و رضایتمندی مردم از دستگاه ها و اقتدار حاکیمت بوده است.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز هیچ مسئله ای برای شما مفقوده نیست گفت: با توانمندی پژوهشی شما هم اکنون هیچ معضلی در پلیس پوشیده و غیرقابل پیش بینی نیست؛ شما قدرت رویارویی با سخت ترین بحران ها را دارید البته با اولویت بندی، افزایش آموزش و انگیزه برای کارکنان، افزایش توان در نیروها و تعامل مناسب با نیروهای امنیتی و نظامی .

این مقام مسئول تاکید کرد که رسالت ما صیانت از انقلاب اسلامی است و ما باید نیروهای همیشه آماده، توانمند و تابع امر رهبری باشیم و اینکه پلیس امین مردم و مورد توجه رهبری است کافیست که ما جانمان را نیز فدا کنیم .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس