فرمانده هوانیروز گفت: متناسب با نوع تهدیدات تاکتیک‌های پروازی را تمرین می‌کنیم و در رزمایش‌های مختلف آنها را مورد تست و ارزیابی عملیاتی قرار می‌دهیم.

به گزارش مشرق، امیر خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز با اشاره به توانمندی این نیرو در اجرای عملیات‌های تاکتیکی اظهار کرد: در دو رزمایش جنوب شرق و جنوب غرب توانستیم با به‌کارگیری انواع بالگردها مجموعه‌ای از آموزش‌های این نیرو در زمینه پرواز‌های شناسایی و رزمی و هلی‌برن را با موفقیت به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه تیراندازی و شلیک‌هایی که بالگردهای رزمی ما در این دو رزمایش انجام دادند نشان از دقت بالای موشک‌ها و راکت‌ها در اجرای ماموریت‌های محوله دارد، تصریح کرد: اغلب مسئولینی که از ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی زمینی ارتش در جنوب شرق و جنوب غرب کشور جهت ارزیابی آمده بودند به‌صورت مکتوب به ما اعلام کردند که هوانیروز نمره عالی گرفته است.

امیر یاری یکی از دستاوردهای مهم این دو رزمایش را ایجاد هماهنگی میان واحدهای عملیاتی نیروی زمینی با هوانیروز عنوان کرد، و افزود: در دو رزمایش اخیر هماهنگی بین نیروهای پیاده، زرهی و بالگردی را به بالاترین مرحله رساندیم.

وی با اشاره به توانمندی متخصصان هوانیروز در تعمیر و نگهداری بالگردها اظهار کرد: برخی اوقات ما برای اجرای رزمایش‌ها مجبوریم بالگردهای خود را خارج از پایگاه‌ها و مناطق تحت پوشش نگهداری کنیم، که نگهداری و تعمیر بالگردها در چنین شرایطی یک کار سخت و بسیار دشوار است، و نیاز به توانمندی‌های خاص خود را دارد.

فرمانده هوانیروز افزود: برای نمونه در دو رزمایش اخیر بیش از 20 فروند بالگرد را در جنوب شرق و همچنین 20 فروند هم در جنوب غرب کشور خارج از پایگاه‌ها داشتیم.

این خلبان دوران دفاع مقدس در ادامه گفت: یکی از کارهای مهم ما در دو رزمایش اخیر تلفیق جوانان با فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس بود، تا بدین ترتیب از تجربیات آنها استفاده لازم را ببریم، و آموزش‌های خود را تکمیل کرده، و مورد تست قرار دهیم.

وی با بیان اینکه یگان بالگردی ما در دو رزمایش اخیر نشان داد که توانایی لازم را جهت اجرای ماموریت‌های رزمی، شناسایی و ترابری دارد، افزود: پرواز در شرایط اقلیمی متفاوت کوهستانی، رملی، زمین فلت و دشت باز ویژگی‌های خاص خود را دارد که هوانیروز توانایی اجرای عملیات در هر کدام را داراست، و این توانایی را در رزمایش‌های اخیر به نمایش گذاشت.

امیر یاری افزود: هوانیروز متناسب با نوع تهدیدات، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نوین پروازی را در دستور کار قرار داده و تمرین می‌کند و در رزمایش‌ها آنها را مورد تست و ارزیابی عملیاتی قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در رزمایش «مهزیار» که در جنوب غرب کشور برگزار شد، هوانیروز نمایش مطلوبی را در یک منطقه عملیاتی واقع در دشت‌باز، از خود به نمایش گذاشت که از نگاه اغلب ارزیابان کار تحسین‌برانگیزی عنوان شد.

فرمانده هوانیروز همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته وزیر بهداشت و درمان از سرلشکر فیروزآبادی درخواستی مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های بالگردی هوانیروز جهت کمک به مجروحین حوادث غیر مترقبه و سوانح رانندگی داشت، که ما نیز طبق دستور سلسله‌مراتب از سال گذشته تاکنون در بیش از 10 استان کشور این کمک‌ها را به بخش اورژانس کشور ارائه، و تاکنون در این رابطه چیزی نزدیک به 500 نفر را جابه‌جا کرده‌ایم.

وی همچنین تاکید کرد: تمامی پایگاه‌های ما در شهرهای مختلف اعم از مشهد، اصفهان، کرمان، کرمانشاه و قزوین توانمندی لازم را جهت تعمیر، نگهداری و بازسازی دارا هستند، و در هوانیروز بالگردهایی که به دلایلی زمین‌گیر می‌شوند نیز توسط متخصصان فنی ارتش بازسازی و اورهال می‌شوند.

امیر یاری در پایان گفت: هوانیروز جزو یگان‌های خودکفای نیروهای مسلح محسوب شده و از بحث آموزش خلبانان‌ها تا آموزش‌های فنی تکنسین‌ها را در داخل کشور و با استفاده از ظرفیت‌های خود اجرا می‌کند.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    خدا قوت
  • افشین تهران ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    خداوند نگهدارتان .افتخار افرین ترین یگان در ابتذای دفاع مقدس که ماشین نظامی بعثی را فلج کرد همین بچه های شجاع هوانیروز بودند که شهیدان کشوری و شیرودی نمونه ای از این قهرمانیها هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس