کارگردان مستند سینمایی «آخرین روزهای زمستان» از پایان نگارش فیلمنامه‌‌هایی درباره شهید مهدی زین الدین و شهید احمد متوسلیان خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم مستند «آخرین روزهای زمستان» درباره فعالیت های خود در سالجاری گفت: چندی پیش تحقیق و نگارش درباره شهید مهدی زین‌الدین و جاوید الاثر احمد متوسلیان را آغاز کردم که حاصل مجموع این تحقیق ها، نگارش فیلمنامه‌های مستند و داستانی درباره این دو عزیز بزرگوار شد و در صورت تامین بودجه، یکی از این دو پروژه را در سال جاری خواهم ساخت.

وی ادامه داد: همچنین یک فیلمنامه داستانی را به اتفاق ابراهیم امینی با عنوان «بازگشت» درباره ورود آزادگان در سال ۱۳۶۹ به ایران نوشته‌ایم. این فیلمنامه رنگ مایه طنز دارد و نگاه جدیدی به ورود باشکوه سربازان وطن به ایران دارد و فکر می کنم تا کنون از این زاویه به ورود آزداگان نگریسته نشده است.

مهدویان درباره اظهارنظر بهروز افخمی که گفته بود فیلم «خمسه خمسه» را براساس قسمت چهارم از مجموعه تلویزیونی «آخرین روزهای زمستان» می‌سازد، گفت: بهروز افخمی از جمله فیلمسازانی است که همواره حامی جوانان فیلمساز بوده است و زمانی که شنیدم می خواهد فیلم «خمسه خمسه» را براساس یکی از داستان های فرعی سریال «آخرین روزهای زمستان» بسازد بسیار خوشحال شدم.

این مستندساز ادامه داد: زمانی که سریال «آخرین روزهای زمستان» پخش شد، دی وی دی های آن را به افخمی هدیه کردم و از او خواستم که این مجموعه را ببیند و نظرش را بگوید. افخمی خیلی زود تماس گرفت و گفت مجموعه کامل را در طول یک روز دیده و خوشش آمده است. در همان زمان هم گفت که از هر یک ار داستانک های فرعی این مجموعه می توان فیلم های سینمایی ساخت و به داستان توپخانه «خمسه خمسه» اشاره کرد.

وی با اشاره به این مطلب که در مرحله پژوهش فیلم «خمسه خمسه» به کارگردانی بهروز افخمی به کمک پروژه آمده است، بیان کرد: توپخانه «خمسه خمسه» در اوایل جنگ به عنوان یکی از پایگاه های دشمن به شمار می آمد و این توپخانه در بین رزمندگان ایجاد رعب و وحشت کرده بود که در نهایت ترس رزمندگان از این توپخانه ریخت و طی یک عملیات آن را با خاک یکسان کردند که این ماجرا بسیار جذاب و پر کشش است.

مهدویان تصریح کرد: پس از اینکه افخمی تصمیم گرفت «خمسه خمسه» را بسازد من به همراه ابراهیم امینی در مرحله پژوهش کمک کردیم و بسیار خوشحالم که افخمی این داستان را می سازد.

کارگردان مستند «آخرین روزهای زمستان» درباره ارادتش به شهید آوینی و تاثیری که از وی گرفته است، گفت: هم نسخه سینمایی و هم سریال  «آخرین روزهای زمستان» را به شهید آوینی تقدیم کرده‌ام زیرا آنها را تحت تاثیر تفکر و شیوه فیلمسازی شهید اهل قلم مرتضی آوینی ساخته ام و تاکید دارم که بگویم در روش فیلمسازی و نوع به کاربردن دوربین در صحنه، دکوپاژ و معماری فیلم تحت تاثیر این شهید بوده ام.

مهدویان در پایان عنوان کرد: بر خلاف بسیاری از افراد که ادعای رفاقت با شهید آوینی می کنند و به نوعی خود را آوینی زمان معرفی کنند قطعا من چنین ادعایی ندارم اما می گویم که همه آثار این فیلمساز را دیده ام و در سینما تحت تاثیر نگاه شهید آوینی هستم.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس