کد خبر 408157
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه عربستان راهی جز آتش بس نداشت، گفت: حمله زمینی به دلیل عدم همراهی پاکستان و مصر نیز با شکست روبرو شد که این موارد راهی جز آتش بس برای سعودی به جای نگذاشت.

به گزارش مشرق، حسین رویوران کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص پایان تهاجم 27 روزه ائتلاف به رهبری سعودی علیه مردم یمن، گفت: عربستان قطعا از همان روزهای نخستین جنگ دچار بحران بود چرا که حمله هوایی نیاز به بانک اهداف دارد و یمن آنقدر فقیر است که بانک اهدافی نداشت و در چند روز اول هدف‌ها تمام شد.

وی افزود:‌ پس از آن بود که بسیاری از خلبان‌ها بدون هدف به پرواز درآمده و مراکز غیرنظامی و مردمی مانند بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی و سیلوها را مورد حمله قرار می‌دادند و هر روز یک فاجعه رقم می‌خورد که این موضوع صدای سازمان‌های بین‌المللی و افکار عمومی را درآورده بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اشتباهات فاحش جنگنده‌های سعودی در هدف قرار دادن مراکز در یمن، عنوان کرد: آنها به گونه‌ای دچار اشتباه شدند که پاسگاه مرزی سعودی را اشتباها هدف قرار دادند و حتی روز گذشته شاهد حمله به بیمارستان صنعا بودیم که 100 کشته و 80 زخمی داشت که این موضوع اوج سردرگمی آنها را نشان می‌داد.

رویوران با بیان اینکه عربستان راهی جز آتش بس نداشت، خاطرنشان کرد: حمله زمینی به دلیل عدم همراهی پاکستان و مصر نیز با شکست روبرو شد که این موارد راهی جز آتش بس برای سعودی به جای نگذاشت.

این کارشناس در پاسخ به اینکه چه کسی پیروز این تهاجم یک سویه بود؟ نیز اظهار داشت: سعودی در همان ابتدای تهاجم خود عقب نشینی حوثی‌ها، تحویل سلاح آنها و بازگشت عبد ربه منصور به یمن را از پیش شرط‌های خود برای پایان تهاجم گذاشته بود که هیچ یک محقق نشد و حوثی‌ها از مواضع خود عقب نشینی نکردند که معنا و مفهوم این موضوع، شکست سعودی است.

وی در پاسخ به این سؤال که پس از این تهاجم چه رویکردی در مقابل بحران یمن وجود خواهد داشت؟ گفت: گفت‌وگوی ملی مطرح است اما عربستان براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس آن را مطرح می‌کند که گفت‌وگوها باید در ریاض و مسقط دنبال شود اما حوثی‌ها بر مواضع خود اصرار داشته و گفت‌وگوهای داخلی را در یمن دنبال می‌کنند. اصرار حوثی‌ها بر مواضع خود شاخص شکست عربستان است چرا که اهدافشان محقق نشده و حوثی‌ها هستند که چارچوب مذاکرات را تعیین می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    سوال؟ چرا جهان اسلام برای یمنی ها تظاهرات نکردند ؟ ما در خصوص غزه و لبنان و مسائل قبل تر ،حضور اعتراضی جهان اسلام را می دیدیم ....اما اینجا دیده نشد چرا؟؟؟تظاهرات مسلمانان اروپا ، آمریکا .....،‌آسیا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    در ایران که راهپیمایی های زیادی برگزارشد.
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    تظاهرات و اعتراض در برخی کشورها برگزار شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس