اصلاح‌طلبان که زیست‌سیاسی‌شان با التهاب آفرینی و غوغاسالاری در فضای سیاسی کشور همراه هست اینبار هم سراغ دانشگاه‌ها رفته و دوباره مباحث کهنه و نخ نما شده دوران اصلاحات را مطرح کردند.

سناریو غوغاسالاران برای دانشگاه‌هاگروه سیاسی مشرق – برهم زدن فضای دانشگاه‌ها و ایجاد هیجان کاذب و غیر عقلانی کردن آن از جمله ترفندهای اصلاح‌طلبان برای در دست گرفتن نبض دانشگاه‌هاست. اصلاح‌طلبان در این عرصه ید طولایی دارند، به گونه‌ای که فتنه‌هایی که توسط آنان رقم خورد یا بستر آن دانشگاه‌ها بوده یا اینکه دانشگاه‌ها نیز بخش اصلی پروژه فتنه بوده‌ است.

از این رو اعضای این جریان سیاسی به دانشگاه به عنوان یک ابزار سیاسی نگاه می‌کنند که می‌تواند نیروهای جوان و تازه نفس را در جهت منافع این جریان به کار بگیرد تا آنان بتوانند با برهم زدن فضا میوه خود را از درخت غوغاسالاری بچینند. رویداد سیاسی مهمی چون انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مزید علت شده است تا کنش سیاسی اصلاح‌طلبان افزایش یابد و از این جهت دانشگاه‌ها نیز قطعا از چشم اصلاح‌طلبان دور نخواهد ماند.

روز گذشته در آیین گشایش انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر شاهد بوجود آمدن چنین فضایی بودیم. محمدرضا خاتمی از اعضای حزب منحله مشارکت و همچنین ابراهیم اصغرزاده از اعضای دفتر تحکیم وحدت به این دانشگاه رفته و در این مراسم به شیوه مالوف اصلاح‌طلبان سخنرانی کردند.

نکته جالب توجه مطرح کردن اتهامات نخ نما شده و کهنه و فرسوده‌ای است که اصلاح‌طلبان در هشت سال دولت اصلاحات و همچنین در زمان فتنه سال 88 مطرح کردند. به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان سعی در بازتولید چنین اتهاماتی آنهم از تریبون دانشگاه‌ها دارند تا دوباره خود را در صحنه سیاسی کشور مطرح کنند.

ابراهیم اصغرزاده که یکی از اعضای شورای سردبیری روزنامه سلام ( روزنامه‌ای که باعث فتنه 78 شد) نیز بوده، در این زمینه مباحثی را مطرح کرد که به نظر می‌‌رسد بیشتر برای جنجال‌سازی سیاسی کاربرد دارد تا اینکه مفاهمی منسجم و انتقادی باشد که گره‌گشای مسائل سیاسی کشور باشد. دایره گسترده این مباحث از ورود به بحث دانشگاه‌ها و اتهام واهی دانشجویان ستاره‌دار و تطهیر فتنه گران از فتنه 88 آغاز می‌شود و سر از مساله هسته‌ای در می‌آورد.

ابراهیم اصغرزاده با مطرح کردن دوباره موضوع دانشجویان ستاره دار که عموما بیشتر بدنه فتنه گران در دانشگاه‌ها بودند و در دوران فتنه دستگیر و زندانی شده‌اند، با تطهیر این افراد بیان داشت: فكر نمي كردم روزي در دانشگاه پلي تكنيك سخنراني كنم كه مجيد توكلي و محسن ميردامادي در زندان هستند. كميته هاي انضباطي قرار بود كه كمك حال دانشجويان باشد تا آنها را در برابر فشار محكمه هاي قضايي حفظ كنند.من به عنوان يك دانشجوي انقلابي شرمنده دانشجوها و خانواده هايي هستم كه به علت فعاليت در دانشگاه از تحصيل محروم و ستاره دار شدند. حق نداريم به خاطر اينكه يك دانشجو مثل ما فكر نمي كند او را از تحصيل محروم كنيم. اين جنبش خودش، خودش را نقد مي كند.

وی سخنان شاذ خود را اینگونه ادامه داد: جنبش دانشجويي كه من جزو آن بودم آرمان گرا بود، سال ها بعد خودمان آن را نقد كرديم. فكر مي كرديم پشت شعار دادن هاي مان بهشت است.

اصغرزاده افزود: جنبش دانشجويي در سال ٨٨ دچار فرسايش و سكوت اجباري شد، اما در انتخابات سال ٩٢ جنبش دانشجويي به عنوان يك جنبش بيدار به كمك مردم آمد و روحاني را انتخاب كرد.

وی با اشاره به مطالبه اصلاح‌طلبان از دولت یازدهم گفت: حسن روحاني هم نخستين و مهم ترين اولويتش برداشتن فضاي پليسي از تمام فضاهاي فرهنگي و دانشگاهي كشور بود. روحاني نمي تواند عقب نشيني كند. روحاني بايد بداند كه اگر چند ماه ديگر در مذاكرات هسته اي به عدم توافق يا به توافق بينابيني برسد فرش قرمزي برايش پهن نخواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب سپس رو به عده‌ای از دانشجویان کرد و گفت: دوستان شما به عنوان جناح اصولگرا بايد پاسخگو باشند كه چه زمينه اي باعث شد ايران به شوراي امنيت برود. تمام تلاش دولت هفتم و هشتم اين بود كه اين اتفاق نيفتد اما شما در دوره احمدي نژاد كاري كرديد كه اجماع جهاني عليه ايران شكل گرفت و پرونده ايران به شوراي امنيت ارجاع داده شد و اين يعني جنگ. بنابراين برويد دست روحاني را ببوسيد كه مي خواهد كشور را از ذيل فصل ٧ شوراي امنيت بيرون بياورد.

وی همچنین مدعی شد است که «در هيچ كشوري در دنيا فعاليت دانشجويي تا اين اندازه هزينه بردار نبوده است.»

آنچه از سخنان اصغرزاده مشخص است تحریک دانشجویان و همچنین رادیکال‌سازی دانشگاه‌هاست. اصلاح‌طلبان در این روند همواره سعی داشته‌اند که با رادیکال‌سازی و تند کردن فضای دانشگاه‌ها خود را مطرح و به جذب دانشجویان بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    آفرین بر مشرق
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    هشدار خخخخخ
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    روحانی ما زنده بادا پاید به فرّش جاودان! کز فریدون شد ملک ایران صد ره بهتر ز عصر باستان!!
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    دروغ بزرگی که الان رایج شده است که این است که به مردم می گویند تحریمها به خاطر قطعنامه های شورای امنیت است! حال آنکه این قطعنامه هایی که علیه ایران صادر شد فاقد هر نوع بار اقتصادی بودند و اصولا کاغذ پاره ای بیش نبودند. این قطعنامه ها شباهتی به قطعنامه هایی که علیه عراق صادر شده بود نداشت. آن قطعنامه های مربوط به عراق دارای بندهایی برای تحریم نفتی آن کشور بود. تحریمهای اقتصادی توسط کنگره آمریکا در سال 88 و بعد از آن بود که به تغییر از درون در ایران امیدوار شدند. شرکای آمریکا هم ناگزیر از اطاعت از کنگره بودند والا دسترسی به بازار آمریکا را از دست می دادند. می توانید به آسانی ببینید که الان خود روسیه هم زیر تحریم است و ارزش روبل در حال سقوط است. با آنکه روسیه خودش حق وتو دارد و اساسا تصویب هیچ قطعنامه ای در شورای امنیت علیه روسیه امکانپذیر نیست. لهذا حتی با فرض محال اینکه همه قطعنامه های سازمان ملل هم لعو شود تاثیری در تحریمها علیه ایران در بخش نفتی و اقتصادی پدید نمی آید مگر آنکه کنگره آمریکاحاضر شود مصوبه خود را لغو کند.
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    وزیر باید استیضاح گردد/
  • دانشجوی امیرکبیر ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    چرا نوشتین مراسم آیین گشایش انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر!!! اسم درستش انجمن اسلامی دانشجویان "ترقی خواه"دانشگاه امیرکبیر...اینا عمدا اسمش رو شبیه انجمن اسلامی گذاشتن که بتونن از اینجور سوتی های سایت ها بنفع خودشون استفاده کنن و بگن که وارث انجمن اسلامی دهه70ونیمه اول دهه80 هستن خداروشکر درحال حاضر "انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر" در اختیار دانشجویان انقلابی هستش که همین هفته قبل برنامه نقد مذاکرات هسته ای رو با حضور حسن عباسی برگزار کرد. مشرق دقت کن و ناآگاهانه پازل این عناصر افراطی رو کامل نکن
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    به جا این قرتی بازیها تو دانشگاه اگه یه ذره مسایل علمی مورد توجه قرار میگرفت وضع این نبود
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    مرگ بر دوستان ودست راست صهیونیسم ننگتان باد که صهیونیسم از شما خوشحال وبه عملکرد شما افتخار میکند خداوند شما را با صهیونیسم محشور کنه
  • ناشناس ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    هیلاری کلینتون : تحریمهای نفتی و بانکی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود .
  • ناشناس ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    اصلاح طلبان ذاتا"ترسو و بزدل هستند و همه اش کابوس جنگ می بینند و آبروی ملت شجاع و دلیر ایران را میبرند .
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    فرضا که استضاح شود. که چه؟ یکی بدتر از او می آید.
  • محمود ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    روبل بر اسر تحریم ها نبود بلکه سیاست بود که خود دولت مردان در روسیه ایجاد کردن
  • امیر تبریز اوغلی ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    امان از این افسادات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس