اساسنامه شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی نیروهای مسلح به تصویب فرماندهی معظم کل قوا رسید.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، بر اساس نامه معاون طرح و برنامه و بودجه ستادکل نیروهای مسلح که در شماره امروز روزنامه رسمی کشور به چاپ رسیده، اعلام شده است که اساسنامه شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی در مورخ 19 فروردین ماه سال 93 به تصویب فرماندهی معظم کل قوا رسیده و از تاریخ فوق، لازم الاجرا شده است.

بر اساس متن اساسنامه این شرکت، این مجموعه جهت طراحی و ساخت موتور انواع وسایل پرنده و موتورهای صنعتی در محدوده ماموریت سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح تاسیس شده و صنعت ساخت قطعات و موتورهای توربینی و سایر واحدهای صنعتی و تحقیقاتی موجود که تمام یا بخشی از آنها متعلق به وزارت دفاع یا سازمانها و شرکت های وابسته است، به تشخیص وزیر دفاع، به شرکت منتقل می شود.

همچنین با تصویب ستادکل نیروهای مسلح، شرکت ها یا واحدهای نیروهای مسلح که فعالیت آنها در راستای فعالیت اصلی شرکت است، به شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی منتقل می شود.

همچنین بر اساس این ابلاغیه، مقرر شده است شرکت فوق دارای وظایف و اختیاراتی مانند موارد زیر است:

1- طراحی، ساخت و تولید انواع موتور هواپیما، بالگرد و انواع دیگر وسایل پرنده اعم از با سرنشین و بدون سرنشین

2- طراحی، ساخت و تولید مجموعه ها و قطعات انواع موتور هواپیما، بالگرد و انواع دیگر وسایل پرنده اعم از با سرنشین و بدون سرنشین

3- طراحی، ساخت و تولید انواع موتورهای صنعتی و قطعات و زیرمجموعه های آنها که منطبق با ماموریت سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح باشد.

4- اجرای پروژه های جدید تولیدی، تحقیقاتی و سرمایه گذاری در شرکت های خارجی با اخذ مجوز از ستادکل نیروهای مسلح و رعایت قوانین و مقررات

ارکان شرکت شامل مجمع عمومی، هایت مدیره و بازرس بوده و ریاست مجمع شرکت بر عهده رییس هیات مدیره سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح خواهد بود.

متن کامل این اساسنامه را اینجا بخوانید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    بسیار جای تبریک داره ولی امیدوارم سراغ مهندسی معکوس موتورهای روسی یا حتی TF-30 نرن.
  • مسعود ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    واقعا چنین شرکتی نیاز بود تا به طور تخصصی به بحث موتور بپردازه هر کشور قدرتمند در صنعت هوایی شرکت تخصصی ساخت موتور داره
  • علیا ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    من هم تبریک میگم. اما به هرحال مهندسی معکوس موتورهای در دسترس میتونه به درک بهتر در مورد موتورهای مختلف و ایجاد تجربه و حتی بهینه سازی موتورهای موجود منجر بشه. هرچند به نظر میرسه تا همین الان چند تجربه در این مورد داشتیم و دیگه موقع طراحی موتورهایی ملی هست
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    شما بفرما بهترش رو طراحی کن نامردم اگه ضخصا بهت جایزه ندم. ولی اگه بجز نق زدن چیزی بلد نیستی بزار دل ما به همون لا اقل مهندسی معکوس که منجر به قطع وابستگی زودتر میشه خوش باشه. بعدها هم قول میدم بریم دنبال طراحی کاملا بومی و حتی بهتر. حکایت من با تو بمثال آن نای زن است که نای میزد! ناگاه از میانه بادی از وی برخاست! نای بر اسفل خود نهاد گفت: گر تو بهتر میزنی بستان بزن!!!
  • افشین تهران ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    با این حساب باید منتظر خبرهایی خوش در اینده ای نزدیک باشیم.ما برای ساخت یک جنگنده خوب در ابتدا باید دو گلوگاه حساس را رد کنیم تا به بقیه تجهیزات بروز برسیم.اول موتور و بعد از اون رادار هست که البته در مورد رادار قدمهای خوبی برداشته شده و روی غلتک پیشرفت افتاده و موتور هم هنوز جای کار داره اما کارهایی صورت گرفته که گویای اینده ای خوب هست.خداوند تمام زحمتکشان عرصه دفاع و امنیت را پاینده و پیروز و موفق در پناه خود داشته باشد.
  • سعید ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    خداروشکر
  • دکتر طالبی ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    مگه کشکه ساخت موتور اتفاقا سراغ مهندسی معکوس رفتیم.....
  • یاسین ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    این همه مهندس و متخصص داریم یا میرن کشورهای خارجه یا پشت میز نشین میشن یا مسافر کش چرا نباید از این همه متخصصانی که تربیت کردیم استفاده کنیم ؟؟؟
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    اتفاقا ایکاش TF-30 مهندسی معکوس بشه. این یعنی شروع مهندسی معکوس گربه های آهنی پرقدرت ایران. که تا حالا هیچ هواپیمای نسل چهاری حتی f15 f16 f18 جرئت نزدیک شدن بهشون رو نداشته.
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    0 0
    چون مدرک کاغذی دارن و در عمل از هر صد هزار یکی!
  • ک ن ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    امیدوارم موازی کاری هم تجمیع بشه، قبلا پارک علوم و فناوری فکر کنم یزد روی موتور های هوایی داشت کار می کرد، خدا کنه به سرنوشت خود سازمان هوایی دچار نشه که بود و نبودش فرقی نکرده تاحالا
  • اهوازی ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    بهرحال باید رقابت هم باشه تا محصول با کیفیت خوب ساخته بشه.
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    پرچم بالاس
  • حسین ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    2 0
    پاینده باشی ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس