کد خبر 407943
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

برنامه‌های هفته بسیج کارگری در نشست خبری مسئول سازمان بسیج کارگری کشور که صبح امروز سه شنبه در لانه جاسوسی برگزار شد، با حضور اصحاب رسانه تشریح شد.

به گزارش مشرق، رمضانعلی طالبی در تشریح برنامه‌های هفته‌ی بسیج کارگری گفت: هشتم اردیبهشت برنامه‌هایی در تهران و نهم اردیبهشت برنامه‌هایی در چهارمحال و بختیاری خواهیم داشت که از جمله آنها تجلیل از خانواده شهدا و نخبگان و فرهیختگان بخش تولیدی است.

وی با بیان این که از جمله برنامه‌های هفته بسیج کارگری، افتتاح پایگاه‌های مقاومت در سراسر کشور است، افزود: غبارروبی مزار شهدا و عطر افشانی آن، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری شیفت ایثار و تشکیل شورای عالی استانها که تشکلی جدید از میان نخبگان و برجستگان صنعت تولید است از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

وی توضیح داد: در شورای عالی استان‌ها مسائل صنعت تولید، در حوزه استانی بومی و ملی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

طالبی تصریح کرد: همچنین نشست‌های بصیرتی و همایش سرگروه‌های صالحی ، ایستگاههای صلواتی، نمایشگاه خودکفایی، عیادت از بیماران کارگر، محفل انس با قرآن، همایش‌های اقتصادی، کوهنوردی، اهدای خون و شبی با خاطرات بازماندگان شهدای کارگر از دیگر برنامه‌های روز بسیج کارگری خواهد بود.

وی با بیان اینکه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی توسط دانش آموزان و اعزام به مناطق عملیاتی راهیان نور از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج کارگری کشور در این هفته خواهد بود، خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه تجربه‌نگاری از دیگر برنامه‌های ماست که در اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید می‌توانیم از آن بهره بگیریم.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور با بیان اینکه در میزگردهای تخصصی با حضور نخبگان دارای ضریب نفوذ به بررسی تئوری دین و شأن دینی کارگر و تقویت جایگاه کارگر و کارفرما خواهیم پرداخت، ادامه داد : در این جلسات مشکلات حوزه‌ی کارگری و صنعت تولید مطرح خواهد شد تا از طریق نخبگان اجتماعی دارای ضریب نفوذ به مسئولین منتقل شود.

وی به اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی که شاکله‌ی آن عصاره‌ی قابلیت‌های درون‌زای کشور در 35 سال انقلاب است، هر جا مورد اعتنا قرار گرفته جلو رفته‌ایم و هر جا مورد بی مهری بوده است دچار مشکل شده‌ایم.

طالبی به تاکید مقام معظم رهبری برای حرکت به سمت تولید داخلی اشاره کرد و گفت: در این عرصه باید نقش تشکل‌های کارگری را جدی بگیریم و باید گوش‌های مجریان ما برای شنیدن نظرات آنها آماده باشند.

وی با اشاره به این که در این هفته بیش از هزار و 200 برنامه در سطح کشور از سوی سازمان بسیج کارگری کشور برگزار می‌شود، گفت: در این راستا با مقام معظم رهبری نیز دیدار خواهیم داشت.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور به برنامه‌های کلان سال 94 سازمان بسیج کارگری اشاره کرد و گفت: تشکیل شورای تعاون کارگر و کارفرما، حمایت از ابتکار عمل، نوآوری و خلاقیت کارگران در عرصه‌ی تولید، ایجاد زمینه‌های مهارت‌های فردی و گروهی و مقابله با واردات بی رویه و غیره از برنامه‌های کلان سال 94 خواهد بود.

وی در ادامه برای همکاری با وزارت کار و تعاون برای ساخت مسکن کارگران و اشتغال آنها اعلام آمادگی کرد و گفت: بسیج یک تشکل کارگری در جمع سایر تشکل‌های کارگری و صنفی نیست بلکه بسیج یک آغوش راهبردی برای همه کارگران است.

وی با بیان اینکه شعار و حرف کارگران این است که ما می‌توانیم آمریکا و غرب را تحریم کنیم به جای آنکه آمریکا ما را تحریم کنند، گفت: از توقعات ما در حوزه بسیج کارگری، رسیدگی و توجه به سیاست‌های بانکهاست. چرا که وام‌هایی با سود بالای 27 درصد تولید را دچار مشکل می‌کند. همچنین تقاضا داریم خصوصی سازی شرکت‌های دولتی با نظارت انجام شود تا تبدیل به امکانی برای سودجویی برخی از افراد نباشد و از دیگر توقعات ما پیگیری جدی مقابله با مفاسد اقتصادی است.

وی همچنین به نقش قشر کارگر در عرصه‌ی انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری آن اشاره کرد و گفت:‌مقام معظم رهبری به فعالیت‌ها و تلاش کارگران در عرصه‌ی تولید و عرصه‌ی جنگ اشاره کردند و تاکید داشتند که کارگران همچنان که جبهه تولید را حفظ کردند در جبهه جنگ نیز حضور موثر داشتند و در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بیش از 14 هزار شهید از بخش کارگری داشتند.بنابراین حضرت آقا قشر کارگر را مایه افتخار نظام اسلامی دانسته‌اند.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور با بیان اینکه قشر کارگری در بستر تولید صنعت در حوزه ورود به جنگ تحمیلی نقش بسیار کارگشایی خواهد داشت، گفت: رزمندگان عرصه‌ی تولید امروز در پیکار تلاش در سنگر صنعت تولید هستند.

طالبی در این نشست همچنین اقدامات مذبوحانه رژیم آل سعود علیه مردم مظلوم یمن را محکوم کرد و در حاشیه این نشست نیز طوماری با متن" طومار محکومیت اقدامات ضد بشری شورای ضد امنیت سازمان ملل و محکومیت جنایت حمله وحشیانه رژیم آل سعود صهیونیستی بر زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع یمن توسط جامعه کارگری کشور " توسط اعضای حاضر در این نشست به امضا رسید.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس