کد خبر 407844
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

عبدالباری عطوان نویسنده تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به ناکامی حملات هوایی ارتش سعودی به یمن در دستیابی به اهداف خود تاکید کرد: عربستان به تدریج در شن‌زار داغ و روان یمن فرو می رود.

عطوان:آل‌سعود درحال فرورفتن در شن‌زار یمن است
به گزارش مشرق، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور جهان عرب در مقاله خود به بررسی جوانب سخنرانی اخیر عبدالملک الحوثی رهبر جریان انصار الله یمن درباره تجاوزگری نظامی ارتش سعودی علیه یمن پرداخت و نوشت: عبدالملک الحوثی در اولین سخنرانی خود بعد از آغاز تجاوز علیه یمن نشان داد که هیچ گونه ترسی از بمباران هوایی شدید ارتش سعودی ندارد و هیچ امتیازی نداده و با اشاره به آیات قرآن کریم خواستار پایداری در برابر حملات شد.

به نوشته عطوان، عبدالملک الحوثی در این سخنرانی با اشاره به ارتش سعودی و هم پیمانانش تاکید کرد که «تکیه وی به خداوند متعال و تکیه آنها به آمریکا است». این سخنرانی به معنای کامل کلمه برای بسیج همگان بود و وی از قطعی بودن پیروزی سخن گفت.

وی به ناکامی عربستان سعودی در تجاوزگری به یمن اشاره کرد و نوشت: به نظر می رسد وقوع جنگ زمینی - که بسیاری بعد از عدم موفقیت حملات هوایی در دستیابی به هریک از اهدافش که بارزترین آنها بازگردان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور «مشروع» بود، پیش بینی آن را می‌کردند - بعید باشد. خصوصا بعد از عقب نشینی پاکستان و تعلل مصر و تعهد ترکیه به راه حل های سیاسی.

عبدالباری عطوان در اشاره به اهداف مشترک عربستان و گروه القاعده در یمن نوشت: عربستان به تدریج در شن‌زار داغ و روان یمن فرو می‌رود و خود را در کنار گروه القاعده در جنگ می بیند.

وی افزود: یمن بار سنگینی بر دوش عربستان خواه در دوره این جنگ یا بعد از پایان آن است. این جنگ ه
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس