محمدمهدي سيار از انتشار پايان‌نامه خود تحت عنوان «بوطيقاي صدرايي» خبر داد که اين کتاب در بردارنده نظريه ادبي مبتني بر حکمت متعاليه ملاصدرا است.<BR> <BR>

به گزارش مشرق، محمدمهدي سيار شاعر در گفت‌وگو با فارس درباره تازه‌ترين مجموعه سروده‌هاي خود گفت: مجموعه «حق السکوت» که سال گذشته منتشر شد در نمايشگاه کتاب تهران عرضه مي‌شود.

اين شاعر جوان کشورمان در ادامه درباره اين مجموعه شعر خود افزود: «حق السکوت» در بر دارنده غزل‌هاي بنده است که از سوي انتشارات «فصل پنجم» روانه بازار کتاب شده است؛ البته تا پيش از اين کتاب «بي‌خوابي عميق» منتشر شده بود که آنهم در بردارنده اشعار در قالب‌هاي غزل، آزاد، نيمايي و سپيد، رباعي و قطعه بود، اما اين مجموعه تنها در بر دارنده غزل است.
به گفته وي، «حق السکوت» از حدود 41 غزل در زمينه‌هاي محتوايي مختلفي از جمله عاشقانه، اجتماعي، آئيني تشکيل شده که در قطع رقعي از سوي انتشارات فصل پنجم منتشر شده است.
اين شاعر در ادامه با اشاره به اين مجموعه اظهارداشت: اين کتاب در اواخر سال 89 منتشر شد که توزيع عمومي نداشت و به اميد خدا توزيع اصلي آن در نمايشگاه کتاب تهران انجام خواهد شد.

سيار در ادامه ضمن اشاره به ديگر آثار خود که به همراه «حق‌السکوت» در نمايشگاه کتاب عرضه خواهد شد، افزود: مجموعه «بي‌خوابي عميق» با 50 شعر در 96 صفحه از سوي انتشارات سوره مهر، «حق السکوت» انتشارات فصل پنجم و از سوي انتشارات سپيده باوران کتاب «دادخواست» مجموعه صد شعر اعتراض که به کوشش اميد مهدي‌نژاد گردآوري شده که اين اثر اولين کتاب از سري گزيده‌هاي موضوعي شعر معاصر است که توسط اين مؤسسه انتشاراتي و با همکاري چند تن از شاعران تهيه شده؛ مقدمه کتاب دادخواست به قلم محمدکاظم کاظمي که تجربه سرودن شعر اعتراض را دارد؛ تهيه شده است.

وي با اشاره به يک کار پژوهشي گفت: در حال حاضر در صدد هستم تا پايان‌نامه خود با موضوع «بوطيقاي صدرايي» را منتشر کنم، که البته به نمايشگاه بيست و چهارم کتاب تهران نمي‌رسد اما اميدوارم امسال منتشر شود؛ اين کتاب نظريه ادبي مبتني بر حکمت متعاليه ملاصدرا خواهد بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس