کد خبر 407425
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

سناتور جمهوری‌خواه و یکی از حامیان لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد که کنگره توافقی که شامل بازرسی در هرکجا و هرزمان از تأسیسات نظامی و غیرنظامی نشود را نمی‌پذیرد.

به گزارش مشرق، سناتور «لیندسی گراهام» روز یکشنبه (دیروز) تصریح کرد که هرگونه توافق نهایی هسته‌ای با ایران که شامل بازرسی در هر زمان و هرمکان از سایت‌های مشکوک ایران نشود هرگز توسط کنگره به تصویب در نمی‌آید.

به گزارش سی ان اس نیوز، گراهام مدعی شد که چارچوب تفاهم هسته‌ای «لوزان» در مقابل چشمان همه رو به وخامت می‌رود و در حال بدتر شدن است.

این سناتور جمهوری‌خواه به اظهارات برخی مقامات ایرانی اشاره کرد که تأکید کرده بودند که ایران به هیچ بازرس خارجی اجازه بازید از تأسیسات نظامی را نمی‌دهد.

این در حالی است که مقامات آمریکایی مدعی شده بودند که ایران موافقت کرده است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از هر سایت در هرکجا از کشور ایران که فعالیت هسته‌ای در آنجا به حالت تعلیق درآمده است، بازدید کند.

از زمان اعلام چارچوب تفاهم لوزان در ۲ آوریل سال جاری میلادی، مسئله دسترسی به تأسیسات نظامی ایران و زمانبندی لغو تحریم‌ها به موضوعات اساسی اختلاف بین آمریکا و ایران تبدیل شده است.

گراهام روز یکشنبه به شبکه فاکس‌نیوز گفت: شانس اندکی برای تصویب این چارچوب توافق در کنگره با این وضع کنونی وجود دارد.

وی ادامه داد: من می‌گویم اگر توافقی حاصل شود که بازرسی‌ها در هرکجا و هرزمان را ملزم نکند، سنا با آن توافق موافقت نخواهد کرد.

این جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی تأکید کرد که یک توافق خوب شامل بازرسی در هر مکان و هرکجا از تأسیسات نظامی و غیرنظامی ایران می‌شود و همچنین تحریم‌ها تا زمان تغییر رفتار ایران نباید لغو شود.

وی درباره تصمیم کنگره برای رد توافقی که از نظر نمایندگان آمریکایی مناسب نباشد، گفت: اعضای سنا این مسئله را درک می‌کنند که این مهم‌ترین تصمیمی است که باید اتخاذ کنند و ایران قابل اعتماد نیست و دروغ می‌گوید و تقلب می‌کند. منتظر می‌مانم تا ببینم روی برگه چه می‌آید اما اگر توافق شامل بازرسی در هر زمان و هرکجا نشود، این مسئله را فراموش کنید که کنگره آن را تصویب می کند. فکر نمی‌کنم که هیچ یک از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه اجازه دهند که این توافق الزام آور شود.
منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مسعود ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    این خواسته هاتون رو به گور میبرین!اینو دیگه میگن دخالت وپا از گلیم درازتر کردن.
  • احمد ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    خود وحشیشون بمب اتمی رو سر مردم بی گناه ریختن بعد ما رو متهم به دروغگویی برای احتمال امکان تولید یک بمب اتمی در عرض یکسال میکنن. این منطق گوسفندی رو می بینید بعد دست چودنیشونو زیر دستکش مخملی باور نمیکنید؟ تاریخ حماقت انسان های ضعیف رو ثابت میکنه!
  • احمد ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    خود وحشیشون بمب اتمی رو سر مردم بی گناه ریختن بعد ما رو متهم به دروغگویی برای احتمال امکان تولید یک بمب اتمی در عرض یکسال میکنن. این منطق گوسفندی رو می بینید بعد دست چودنیشونو زیر دستکش مخملی باور نمیکنید؟ تاریخ حماقت انسان های ضعیف رو ثابت میکنه!
  • حقیر ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    اگر اندکی بر سخنان واقعا گهربار اقایمان سید علی تامل میکردیم واز ادرس های این عزیز ذرمورد غربیها ودرراس انها شیطان بزرگ امریکا عبرت میگرفتیم حال و روزمان بهتر از این بود.افرین بر سردار سلامی که کلامش حاوی غیرت وباب دل ما بود دشمنان باید بااین جواب سردار پاسخ خود را گرفته باشند ایران همیشه با عزت بوده وهست .توافق سلطه گرانه هرگز نمیپذیریم امریکا باید روی جسد 70 میلیون ایرنی عبور کند تا بتواند به اهدافش برسد
  • خسرو ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    به نمایندگان آمریکا میگویم به جهنم که با ایران توافق نمیکنید. چقدر انهایی که دروغهای این یانکی ها را باور میکنند ساده هستند و کی میخواهند از رویا بیرون بیایند ؟
  • عماد ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    اجازه جاي گذاري اسب تروآ در توافقنامه نبايد داده شود.
  • وحید ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    اخه سناتور الاغ تو چه فکری کردی پیش خودت. این حکومت، حکومت قاجار نیستش که چند قرن بعد مردمش ننگ بگن بهشون
  • وحید ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    اخه سناتور الاغ تو چه فکری کردی پیش خودت. این حکومت، حکومت قاجار نیستش که چند قرن بعد مردمش ننگ بگن بهشون
  • ایرانی با غیرت ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    به درک که تصویب نکردید،این ارزو رو به گور میبرید مگه ما جوون های ایرونی مرده ایم که اینقدر به ما زور بگین
  • باقر ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    چه غلطا مردک.........................

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس