دلواپس بودن تنها به بیان در کلام نیست؛ دلواپسی یعنی اینکه مذاکره کننده کشورمان می‌داند، در خصوص " منافع ملی " ایران سخن می‌گوید و قرار است یک ملت را با یک امضا، چندین سال به جلو یا به عقب براند. این اوج دلواپسی است، که قطعاً ظریف و همراهان او در قله این دلواپسی هستند.

گروه سیاسی مشرق - اسدالله علم، در یادداشت های خود در سال 1349 در خصوص موضوع جدا شدن بحرین از ایران که قطعاً یکی از تلخ‌ترین رخداد های قرن حاضر برای ایران و یکی از ننگ آورترین تصمیمات حکومت شاه پهلوی بوده می‌نویسد:

من در رکاب شاه به کاخ نیاوران با هلیکوپتر برگشتم. در نیاوران به من فرمودند، مردم از جریان کار بحرین چه می گویند؟ عرض کردم محافل خارجی تعریف می‌کنند که عمل شاهانه بود.

و از آن جالب تر، در خاطرات روز 22 اردیبهشت 49 می‌نویسد: ... شورای امنیت به اتفاق آرا میل مردم بحرین را در داشتن استقلال کامل تصویب کرد. نماینده ایران هم فوری پذیرفت. خنده‌ام گرفته بود؛ گوینده رادیوی تهران طوری با غرور این خبر را می‌خواند، که گویی بحرین را فتح کرده‌ایم...

البته تنها بعد از گذشت چند سال مشخص شد، که این تصمیم یک تصمیم ننگ آور از سوی رژیم پهلوی بوده است؛ هر چند که طرفداران آن تصمیم، آن روزها این خبر را «با غرور» می‌خوانده‌اند و شکست را «فتح» نشان می‌داده‌اند.

با این مقدمه ذکر چند نکته در خصوص پرونده هسته ای کشورمان و مسئولیت سنگین دکتر محمدجواد ظریف ضروری به نظر می‌رسد:

دلواپس‌تر از ظریف در میان مردم چه کسی است؟// آماده انتشاردلواپس‌تر از ظریف کیست؟* تلاش‌ها و بسیاری از نتایجی که تا کنون به واسطه مذاکرات هسته‌ای دکتر ظریف و تیم او نصیب کشور شده است، شایسته تقدیر و تشکر فراوان دارد؛ فارغ از نتایج حاصله، تلاش‌های خستگی ناپذیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همراهان او در پرونده هسته‌ای است که بدون شک تشکر ملت را نیز به همراه دارد.

* مذاکره کنندگان ما باید از تمام ظرفیت و توان کشور در مذاکرات بهره ببرند؛ و همانگونه که رهبر انقلاب فرموند جلساتی برای شنیدن سخن منتقدان بیانیه سوئیس نیز بگذارند و دریابند که برای ادامه راه باید مراقب چه چالش‌هایی باشند و به کجاها بیشتر توجه کنند. بی تردید برگزاری جلسات به صورت نمایشی نمی‌تواند اطاعت از توصیه رهبر انقلاب و بالتبع نتیجه بخش باشد.

* ای کاش و ای کاش- مذاکره کنندگان کشورمان جلساتی جدی با تیم سابق هسته‌ای کشورمان، به سرپرستی دکتر سعید جلیلی، برگزار می‌کردند و ضمن شنیدن تحلیل‌ها و شاید انتقادات آنان به بیانیه سوئیس و روند طی شدن مذاکرات، از تجربیات آنان برای مرحله دشوار نگارش متن نهایی استفاده می‌کردند.

بدون تردید برگزاری جلسات جدی تیم فعلی هسته‌ای با ریاست دکتر ظریف با تیم سابق هسته‌ای با ریاست دکتر جلیلی، جلوه های زیبایی از همدلی و همزبانی را برای مردم کشورمان و پیام های قدرتمندانه‌ای از درون به طرف‌های مذاکره کننده ارسال خواهد کرد. شنیدن سخنان و انتقادات مسئولین سابق سازمان انرژی اتمی، که از دانشمندان این عرصه هستند- نیز می‌تواند به کار تیم فنی کشورمان آید.

* در باب بیانیه سوئیس گفتنی‌ها زیاد است؛ اما از آنجا که این بیانیه فاقد الزامات حقوقی است تنها به ذکر این نکته بسنده می‌شود که تیم کشورمان باید تلاش کند در نگارش متن نهایی مورد توافق طرفین مذاکره، به گونه‌ای عمل نماید که امکان تفسیرهای متناقض آمریکایی‌ها وجود نداشته باشد؛ چه آنکه اکنون که تنها یک بیانیه غیرالزام آور را چنین با آب و تاب منتشر و فکت شیت غیر واقعی از آن ارائه می‌دهند، قطعاً برای توافقنامه نهایی نیز چنین خواب‌هایی دیده‌اند؛ از این رو تیم هسته ای کشورمان نباید سخن رهبر انقلاب را فراموش کند که فرمودند توافق باید با نگارش همه جزئیات، در یک مرحله و غیر قابل تفسیر باشد.

* در پرونده هسته ای، ظریف و تیم هسته ای او که همگی از بچه های انقلاب‌اند به خوبی می‌دانند که چه می‌کنند و قرار است چه تصمیم بزرگی برای یک کشور بگیرند؛ تصمیمی که آینده و سرنوشت یک ملت برای سال‌ها بدان گره خواهد خورد؛ پس عجیب نیست که بگوییم دلواپس تر از دکتر ظریف و دیگر مذاکره کنندگان ارشد کشورمان، کسی نیست.

دلواپس‌تر از ظریف در میان مردم چه کسی است؟// آماده انتشاردلواپس‌تر از ظریف کیست؟

* متاسفانه و متاسفانه می دانیم هر توافقی از سوی دکتر ظریف امضا شود، عده‌ای بدون هیچ دقتی در توافقنامه فقط از آن تعریف خواهند کرد و اقدام تیم هسته‌ای را شگفت انگیز و تیم را شایسته تقدیر خواهند خواند. این افراد همان‌ها هستند که هر شکستی را نیز «فتح» نشان خواهند داد و هیچ سودی ندارند. از این رو تیم هسته‌ای کشورمان و مخصوصاً دکتر ظریف باید ورای تعریف و تمجیدهایی که از سوی برخی متملق نسبت به ایشان می‌شود، به فعالیت انقلابی خود با دقت و شدت تمام ادامه دهند و یک ذره از منافع ملی کشور کوتاه نیایند. دکتر ظریف می‌داند که تاریخ در مورد ایشان قضاوت خواهد کرد.

* متاسفانه و باز هم متاسفانه عده‌ای نیز هستند که قطعاً در صورت امضای هر توافقی به انتقاد از آن خواهند پرداخت. اینان نیز هر گونه پیروزی را هم شکست توصیف می‌کنند.

* مردم می‌دانند که تیم هسته‌ای در حال مذاکره است؛ امتیازاتی باید داده شود و امتیازاتی ستانده شود؛ از این رو تیم باید تلاش کند در ازای امتیازات نقدی که به حریف می‌دهد، امتیازات نقد و شایسته‌ای بستاند.

* به عده‌ای که این روزها از مطرح شدن ظریف برای جایزه نوبل خوشحال‌اند و او را به این ترتیب جهانی می‌پندارند، نیز باید گفت دکتر ظریف جهانی بوده و هست و نیازی به جایزه نوبل که ستاندن آن قطعاً افتخاری برای دکتر ظریف نیست ندارد؛ دکتر ظریف در صورتی که بتواند این مذاکرات را به سرانجامی برساند که رضایت مردم و رهبر را به دنبال داشته باشد، قطعاً و قطعاً برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار خواهد شد.

دلواپس‌تر از ظریف در میان مردم چه کسی است؟// آماده انتشاردلواپس‌تر از ظریف کیست؟* و کلام آخر اینکه دکتر ظریف و تیم هسته‌ای کشورمان قطعاً تا اواسط تیرماه روزهای سخت و سنگینی را پیش رو دارند و بدون تردید دلواپس تر از بسیاری از دلواپسان نیز هستند. مردم نیز به سان رهبرمان به مذاکره کنندگان اعتماد داشته ولی نگران خدعه‌های طرف امریکایی هستند. دکتر ظریف که نگران و دلواپس امضای توافق نهایی است که او انجام خواهد داد؛ توافقی که بعدها در تاریخ از او به نیکی یاد خواهند کرد یا ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    من به خود آقای ظریف کاری ندارم. ایشون یه وظیفه ای داره و انجام میده. روی صحبتم با جناب رئیس جمهور محترم است که دچار خطای محاسباتی جدی شده اند. منافع حیاتی کشور در همین سال های نزدیک به همین غنی سازی و سایر جنبه های فناوری هسته ای گره خورده است. متاسفانه ایشون و اطرافیانشون دارن منافع حیاتی ملت رو به خاطر: منافع سیاسی خودشون که فوقش 4 سال دیگه بشن رئیس جمهور؛ و همچنین به قیمت نابودی انگیزه و امید میلیون ها جوان بااستعداد ایرانی که میشه با مدیریت و برنامه ریزی صحیح اون ها رو فعال و مشکلات مملکت رو حل کرد؛ دارند نادیده می گیرند. قطعا این توافق(شبیه تفاهم سوییس) اون هم با دشمن غدار و حیله گر و قلدر و پدر سوخته ای مثل آمریکا، همه چیز ما را برباد خواهد داد. والسلام
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    خیلی خوب و منطقی بود.
  • محمد ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    احسنت واقعا مقاله منطقی و درستی بود. حقیقتا نزاکت و ادب همراه با انتقاد بود. آفرین
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    بچهء کجایی؟!
  • وحید ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    چرا ظریف گریه میکنه ت و نصویر؟کسی میدونه؟
  • سید ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    صبر ملت حدی دارد، همدلی و همزبانی یک طرفه نمی شود... ترس ما از این است که زمانی حقایق مذاکرات روشن شود که کار از کار گذشته باشد. اینکه توافق بشود و بعد علنی بشود هم توهین به ملت ایران است، هم توهین به نمایندگان یک ملت است و بالاتر از آن توهین به رهبر معظم انقلاب است.
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    ناف نیویورک
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    بیسواد ریس جمهور تا حدی اختیارات داره به مواضع امام جمعه ها نگاه کن می فهمی در این کشور چه خبر است
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    اولین یادداشت منطقی بعد ازیادداشت تفاهم سوییس که خوندم.سپاس مشرق
  • منتقد ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    یه جور توی عکسا اسم سایتتون هک میکنن که انگار بابا، باباتون رفته عکس اختصاصی گرفته
  • نوشین ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    این یادداشت بسیار مزورانه نوشته شده و نویسنده رطب و یابس بهم بافته و اساسا مفروضات نگارنده عمدتا مطابق واقع نیست وباید به ایشان گفت خودتی
  • ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    شما در این مذاکرات نیازی نداره زیاد به جزئیات توجه کنید و یا حقوقدان و ... باشید. تنها چیزی که باید کمی با هوش بود و به آن توجه کرد اینه که بدونیم خارجیا برای چی پای مذاکره اومدن؟ جواب این سئوال هم آسونه! اونم اینه که اونا فکر میکنن مسیر ایران به ضرر اوناست و توقف ایرا به نفع انا! بنا براین هدف اونا در این مذاکرا یافتن راهی برای توقف ایرا و سود بردن اونهاست. پس اونا اومدن سود کنن. از طرفی هدف ایران هم اینه که ضمن حفظ کلیه حقوقی قانونی ان پی تی از شر تمام تحریمهای یک جانبه که برای ایران ضرره راحت بشه. از طرفی چون غرب سود ایران رو مغیر با منافع خودش میدونه پس نمیتونه اجازه بده که سود ایران براش ضررآفرین باشه. پس اساسا بیان توافق برد برد اشتباهه. یعنی غرب نمیتونه هم اجازه بده ایران سود بکنه به ضرر خودش هم خودش سود ببره به نفع ایران. جمع نقیضتین نه از نظر منطقی و نه فلسفی ممکن نیست. بنابراین نتیجه این بازی چیزی جز برد-باخت نمیتونه باشه. یعنی اینکه یه طرف ببره و طرف مقابل بطور اتوماتیک ببازه. به بیا ساده تر: ۱. موفقیت حقوقی و صنعتی و علمی ایران در خودکفایی و استقلال=ضرر غرب. ۲. موفقیت غرب در توقف و محدود کردن و وابستگی ایران=ضرر ایران. ۳. بنابراین موفقیت ایران نامساویست با موفقیت غرب. ۴. بنابراین برد غرب نامساوی برد ایران. ۵. بنابراین برد غرب=ضرر ایران ۶. بنابراین برد ایران=ضرر غرب ۷. بنابراین ادعای بازی برد - برد بطور مساوی برای طرفین چیز مسخره و دروغ و بی معنا و فریبنده ای هست که ممکن نیست واقع بشه. ۸. بنابراین ایران تنها و تنها اگر غرب ببازه برنده میشه و برعکس. ۹. بنابراین غرب تنها زمانی توافق رو امضا میکنه که از ضرر ایران مطمئن باشه. ۱۰. بنابراین اگر ایران توافقی رو که غرب قبول داره امضا کنه یعنی اینکه ضرر خودش و برد غرب رو قبول کرده. ۱۱. بنابراین تیم ایرانی باید دست از بازی با کلمات و... برداره زیرا امضای غرب یعنی تضمین ضرر ایران. و امضای ایرا یعنی تضمین منافع غرب. چون اگه غرب میخواست به برد ایران راضی بشه نیم قرن براش مشکل تراشی نمیکرد و بهش اتهام نمیزد و برای از پا درآوردنش دست به تحریم و صدور قطعنامه نمیزد. پس اساس باور غرب در باره ایران بر مجرم و بودن و متهم بودن و سزاوار تنبیه بودنشه. یعنی اینکه اونا به فکر دوستی و منافع ایران نیستن. حالا اهرم مذاکرات هم شده اهرم جنگ روانی در سطح سران در کنار اهرم فشار اقتصادی در سطح مردم و تهدید نظامی که سه ضلع مثلث فروپاشی ایران رو تکمیل کنه.
  • ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    آیا نویسنده این مطلب در افغانستان زندگی می کند که تا این حد خودش را به بی خبری زده و با بیست تا عینک خوش بینی به واقعیات نگاه می کند؟! تفاهم لوزان اگر به توافق تبدیل بشود کشور ما را دچار مشکلات بسیار حادی می کند، حتی اگر چشمهای خود را ببندیم و فکت شیت آمریکایی را هم ندیده بگیریم همان چیزی که آقایان دلواپس کدخدا هم در بیانیه شان گفته اند همان هم برای کشور ما بسیار بد و مایه مشکلات جدی خواهد بود. البته بنده یقین دارم اگر آفتاب بر خلاف شعار سایت شما یک روز هم از مغرب طلوع بکند باز هم مستکبران تحریمهای غیر قانونیشان بر این ملت را لغو نخواهند کرد چرا که هسته ای پیراهن عثمانی بیش نیست و اصل نظام نشانه است... امیدوارم به خاطر همدلی و همزبانی با دولت کل دستاوردهای نظام را در سینی زرین تقدیم دشمن نکنیم...
  • مصدق ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    عزیز دل من این تحلیلهای سطحی رو زمان دکتر جلیلی هم می نوشتی !!چرا اون موقع از آقای جلیلی درخواست نکردید با تیم قبلی هسته ای هم مشورت بگیره تو کل تیم جلیلی یک دیپلمات نبود همه دانشجوها و اساتید دانشگاه امام صادق
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    واقعا خیلی جالبه ها! تو تیم دکتر جلیلی چه کسانی عضو بودند! از علی باقری تا مهدی محمدی! یکی دانش آموخته معارف و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق و دیگری روزنامه نگار کیهان!
  • اركيده ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    اين عكس مربوط به مراسم شب احياي سال 93 هست.
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    تا وقتی که اینا با دشمن ایران و اسلام حس دوستی و صلح دارن هیچ اتفاق خوبی نخواهد افتاد.
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    دولت لازم نیست برای یک توافق و کارنامه درخشان مردم عادی را فدا کند زحمت بکشید مذاکره بکنید اما توافق نکنید توافقی پای این میز همان گزینه های روی میز است
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    این عکس مروبط به حضور ایشان در جسه روضه خوانی یکی از معصومین ع در نمایندگی کشور در خارج است.
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    آقای روحانی جان مادرت سفر استانی نرو به شهر ما اومدی مسئولین برخی از حق و حقوق و پاداش سال 93 ما رو یا ندادند یا از سر و تهش زدند به بهانه خرج کرد سفر شما و ملی شدن بودجه وزارت کشور آقای روحانی عید امسال ما مانند سال گذشته 92 دیدنی بود دست مریزاد با این همه سخنور
  • رضا ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    در مراسم روضه اهل بیته
  • ناشناس ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    فعلا"که همین آقای مهدی محمدی با انتقادات بجا و سازنده و علمی که از بیانیه لوزان در مناظره شبکه خبر کردند آقای بهشتی پور را به پته پته انداخته بود .
  • ناشناس ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    دکتر جلیلی با مدرک دکتری علوم سیاسی از موضع قدرت و عزت و مصلحت مذاکره میکرد و باج به شغال نمیداد و طرف مقابل هم که به استیصال رسیده بود منتظر انتخابات و تعویض تیم مذاکره کننده بود .
  • علیرضا ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    سلام و عرض ادب حرف اول و آخر رو رهبر عظیم الشان انقلاب و نظام مقدسمون حضرت آیت الله امام خامنه ای ایراد فرمودند چندی پیش هم اعلام فرمودند به هیچ دولت و گرایش خاصی چک سفید امضا نداده اند صراحتا فرمودند با این مذاکرات که فقط در حد حرف و بیانیه هستش نه موافقند نه مخالف عزیزان همراه به واقع هنوز اتفاق خاصی نیفتاده ولی یک عده ساده لوح ریختند تو خیابونها و میتینگ راه انداختند!!! به عنوان فرد کوچکی از جامعه بزرگ ایران عرض میکنم . به صراحت میشه عهدشکنی و شکستن پیمان رو در طرفهای غربی و بالاخص یانکیها دید و احساس کرد افسار دولتمردان آمریکایی در دستان نکبت بار لابی خون آشام و جنایت پیشه آیپک و صهیونیستهاست. جنگ طلبی و خوی وحشی گری در نهاد این دولت تروریست بین المللی وجو داشته و دارد ساده لوحانه هستش که به لبخند این کفتارها دل خوش کنیم وظیفه همه ما پاسداشت عزت و اقتدار ملی و صد البته خون به ناحق ریخته شده دانشمندان بی ادعامون همچون احمدی روشن-رضایی نژاد-شهریاری- علیمحمدی و....هستش. پیچ تاریخی که رهبر و مقتدامون فرمودند در حال طی شدنه قطعا گروهی خودفروخته و خط و ربط گرفته مجیز خوار بیگانه قصد انحراف و دلسردی آحاد ملت رو با بال و پر دادن به حرفهای تند و تهدید آمیز طرف مقابل دارند ایران اسلامی ما ایران سالهای 58 شروع جنگ تحمیلی و 67 قطعنامه نیست ایران کنونی قدرتمند و تاثیرگذار در معادلات بین المللیست ایران به داشتن مفاخری همچون سردار دشمن شکن و ولایتمدار قاسم سلیمانی شهره هستش که مو رو بر کالبد هر دشمنی راست میکنه و ...... مانا باشید انشاالله اللهم عجل لولیک الفرج
  • معتدل ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    مشرق جان آفرین واقعا مطلب منطقی و درستی بود اگر سایر اصولگراها و منتقدها هم مثل انسان حرف بزنن ما قبول میکنیم پدر کشتگی که با هم نداریم درود بر شما ... کاملا موافقم ... احسنت ممنونم :*
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    خودتی
  • بیتا ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    میشه بفرمائید چطور باید مینوشت که شما خوشتون بیاد ؟ حالتون بهم نمیخوره از اینهمه به به و چه چه گفتن
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    جلیلی به کسی باج نداد ... طوری حرف میزنید انگار این تیم همه دیپلماتهای کار کشته هستند ... نه جونم لبخند زدن و گرم گرفتن نشانه دیپلمات بودن نیست
  • شهاب ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    مهم اینه که در مقابل زیاده خواهی غربیها مقاومت کردند و توافق ننگینی به ملت تحمیل نکردند
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    کسی که این مطلب رو نوشته چقدر باید کور و کر باشه. روس ها هم فکت شیت آمریکایی رو تایید کردن و از این طرف هیات ایرانی فقط حرف های دهن پرکن(شما بخوانید مصرف داخلی) میزنه. مگه ما بی سوادیم؟ چرا بیانیه شما آقای ظریف مشکلات بنیادینی با حذف تحریم ها داره و بحث تعلیق داره؟ چرا آقای ظریف روی چرک نویسی توافق کرده اید که بازدید از صنایع نظامی در آن آمده است؟ چرا آقای ظریف به یک سی و چهارم خط قرمز در خصوص سوی مورد نیاز دستاورد میگید؟ چرا جناب ظریف معاون اول دولت میوه ی توافق شما را در انتخابات مجلس میدونه؟ آقای ظریف فرصت 6 ماهه از تیر یعنی بهمن یا اسفند اجرای توافق یعنی انتخابات مجلس. شما مردم باورمند ایران رو داری به خودت بدبین میکنی. چرا به حرف های رهبری عمل نمی کنید؟ روز اجرای توافق کجا روز امضای توافق کجا؟ چرا آقای ظریف با منتقدین فرمایشی سعی در خفه کردن منتقدان واقعی دارید؟ آقای ظریف چرا زنجیره ی تامین صنعت هسته ای رو میخواهید در اختیار غرب قرار بدهید؟ آقای ظریف چرا دوره بازگشت ما بعد از اجرای موارد فکت شیت در مواردی 4 سال طول میکشه؟ و هزار سوال دیگه که شما با خاطره گویی و تبریک و ... سعی می کنید منتقدان واقعیتان رو همسو با نتانیاهو معرفی کنید. کدوم پدر و مادر شهیدی به شما تبریک گفت که در تلویزیون اون حرف رو زدید؟ ............
  • سید یونس میرزایی ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    با عرض معذرت: مشرق جان اسم خودت رو در صف ساکتین این توافق ننگین تاریخی بنویس! فکر کردی خط میانه رفتن و حرف مرضی الطرفین زدن هنر ژورنالیسم است؟ بنده خدا ببینید وظیفه تان چیست؟ بعد از صحبت های صریح و روشنگرانه حضرت آقا، برای استمرار این خط غیربصیرانه توسط مشرق متاسفم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس