اگر زمین را پر از طلا کنند و به او بخشند، از پاداش روزه او برتر نیست، و اجر او در این دنیا جز با حسنات کامل نمى‌شود به شرط آنکه نیت او پاک و براى رضاى خدا باشد.

مشرق- ابوسعید خدرى از رسول خدا حضرت محمد صلی الله علیه و آله روایت کرده است که فرمود: ماه رجب، ماه اصم خداست (و اصم به معنى کر و ناشنوا، و گفته شده است که یکى از علتهاى این نامگذارى آن است که در این ماه صداى اسلحه شنیده نمى‌شد) و ماه بزرگى بشمار می‌رود. و (به خاطر آن) اصم نامیده شده است که در نزد پروردگار هیچ ماهى از جهت حرمت و فضیلت به آن نمى‌رسد، و (حتى) در زمان جاهلیت به آن احترام مى‌گذاردند، و ماه شعبان ماه من است (ماه رسول گرامى اسلام)، و ماه رمضان ماه امت من.
آگاه باشید! که هر کس یک روز از ماه رجب را با ایمان و براى خدا روزه بگیرد، مستحق خشنودى بزرگ خداوند مى‌شود، و روزه او در آن روز سبب خاموش شدن آتش خشم الهى مى‌گردد و یک در از درهاى جهنم بر روى او مى‌بندد.
و اگر (گستره) زمین را پر از طلا کنند و به او بخشند، از پاداش روزه او برتر نیست، و اجر او در این دنیا جز با حسنات (کثیر) کامل نمى‌شود به شرط آنکه نیت او پاک و براى رضاى خدا باشد.
و به هنگام شب ده دعاى او مستجاب مى‌شود اگر دعاى او براى دنیا باشد، (خداوند) به او عنایت مى‌کند، وگرنه، خیرات و برکات و دعاهاى (مستجاب) دوستان و برگزیدگان خود را (براى آخرت او) ذخیره مى‌کند.

متن حدیث:


أَلَا إِنَّ رَجَبَ شَهْرُ اللَّهِ الْأَصَمُّ وَ هُوَ شَهْرٌ عَظِيمٌ وَ إِنَّمَا سُمِّيَ الْأَصَمَ لِأَنَّهُ لَا يُقَارِنُهُ شَهْرٌ مِنَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ حُرْمَةً وَ فَضْلًا وَ کَانَ أَهْلُ الْجَاهِلِيَّةِ يُعَظِّمُونَهُ فِي جَاهِلِيَّتِهَا؛ أَلَا فَمَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ يَوْماً إِيمَاناً وَ احْتِسَاباً اسْتَوْجَبَ رِضْوَانَ اللَّهِ الْأَکْبَرَ وَ أَطْفَي صَوْمُهُ فِي ذَلِکَ الْيَوْمِ غَضَبَ اللَّهِ وَ أَغْلَقَ عَنْهُ بَاباً مِنْ أَبْوَابِ النَّارِ؛ وَ لَوْ أَعْطَي مِلْ‌ءَ الْأَرْضِ ذَهَباً مَا کَانَ بِأَفْضَلَ مِنْ صَوْمِهِ أَلَا إِنَّ رَجَبَ وَ شَعْبَانَ شَهْرَايَ وَ شَهْرَ رَمَضَانَ شَهْرُ أُمَّتِي وَ لَا يَسْتَکْمِلُ أَجْرَهُ بِشَيْ‌ءٍ مِنَ الدُّنْيَا دُونَ الْحَسَنَاتِ إِذَا أَخْلَصَهُ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ؛ وَ لَهُ إِذَا أَمْسَي عَشْرَ دَعَوَاتٍ مُسْتَجَابَاتٍ إِنْ دَعَا بِهِ دَاعٍ بِشَيْ‌ءٍ فِي عَاجِلِ الدُّنْيَا أَعْطَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِلَّا ادَّخَرَ لَهُ مِنَ الْخَيْرِ أَفْضَلَ مِمَّا دَعَا مِنْ أَوْلِيَائِهِ وَ أَحِبَّائِهِ وَ أَصْفِيَائِهِ...


«ثواب الاعمال، صفحه 117»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ »
  • رضا ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    1 0
    سلام ودرود بر محمد و آل محمد (ص) وهمه پيامبران وامامان عزيز و اهل بيت مكرمشان. پروردگارا ما را رهرو ائمه گرانقدر قرار بده. آمين يا رب العالمين.
  • مجتبی ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد خدایا به محمد و آل محمد محبت محمد و آل محمد را در قلب ما روز افزون بفرما و توفیق پیروی از آنان را در دنیا و در آخرت از شفاعتشان بهره مندمان فرما و دشمنان آنان خصوصا وهابیت و اربابانشان و تابعین آنها را خوار و ذلیل فرما وعجل فی فرج مولانا صاحب العصر و الزمان . آمین یا ری العالمین
  • اکرم ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    0 0
    دعا کنيد خدا ب ما توفيق روزه داري بده،
  • ادا ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    التماس دعا من امسال انشاالله میخوام بر خلاف پارسال همشو روزه بگیرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس