فرمانده قرارگاه پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش از پاکسازی تمامی مناطق آلوده به مین واگذار شده به ارتش تا نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر «میسر ارجمندی» فرمانده قرارگاه پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش با اعلام این خبر اظهار داشت: با تلاش یگان‌های مهندسی نیروی زمینی ارتش عملیات پاکسازی در منطقه عمومی کوشک و طلائیه در استان خوزستان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه عمده مناطق باقیمانده آلوده به مین، منطقه عمومی کوشک و طلائیه است، افزود: متاسفانه روند پاکسازی در این مناطق با توجه به شرایط ویژه جغرافیایی و آب گرفتگی سطح زمین، با کندی مواجه شده است.

امیر ارجمندی افزود: بالارفتن حساسیت مین‌ها و قرارگرفتن زمین‌های مسلح در زیر آب موجب افزایش خطرپذیری و ریسک بالا در امر پاکسازی در این مناطق (جنوب کشور) شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات پاکسازی همچنان در مناطق جنوبی کشور ادامه دارد، افزود: امیدواریم که تا نیمه نخست سال 1394 این مناطق به‌طور کلی پاکسازی شده و ماموریت قرارگاه به سرانجام برسد.

فرمانده قرارگاه پاکسازی مین نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: از بدو پذیرش قطعنامه قرارگاه ماموریت خود را جهت پاکسازی آغاز کرده و تاکنون بالغ بر 5 میلیون از انواع مین‌های ضد نفر و ضد خودرو و... را جمع‌آوری و تخریب، و همچنین در این راستا بالغ بر شش میلیون گلوله را جمع‌آوری، خنثی و تخریب کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: این یگان مهندسی ارتش تاکنون تقریبا حدود 2 میلیون و 500 هزار هکتار از اراضی آلوده به مین را پاکسازی، و  در این رابطه بیش از 170 شهید و 750 جانباز را  تقدیم نظام کرده است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس