کد خبر 406733
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷

وزیر بهداشت نسبت به نقدها درباره انتخاب باقر لاریجانی به عنوان معاون آموزشی خود واکنش و توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، در روزهای پایانی سال 93 سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، محمدباقر لاریجانی قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد در حوزه علوم‌پزشکی را جایگزین سید امیر محسن ضیایی به عنوان معاون آموزشی وزارت بهداشت منصوب کرد. این در حالی بود که ضیائی که تا مدتی قبل معاون آموزشی وزارت بهداشت بود و هم‌اکنون سکاندار جمعیت هلال احمر را بر عهده گرفته است، در زمان مسئولیت قبلی خود، انتقادات شدیدی به عملکرد دانشگاه آزاد علی‌الخصوص در رشته‌های علوم پزشکی داشت.

براین اساس پس از این انتصاب، در گروه‌های مختلف مجازی علی‌الخصوص گروه‌های پزشکی مسائلی درباره این انتخاب، با توجه به عملکرد محمدباقر لاریجانی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح شد، بنابراین درباره این انتخاب و سرنوشت اقدامات غیراستاندارد دانشگاه آزاد با سید حسن هاشمی این مسئله مطرح شد که وی به تسنیم عنوان کرد: آقای دکتر لاریجانی جزو افراد برجسته علمی کشور هستند، از این بابت هم به وی ظلم شده است که به جای نگاه علمی؛ به وی نگاه سیاسی داریم، چون وی هیچ زمانی فعالیتی در عرصه‌های سیاسی نداشتند و با شناختی که بنده از وی دارم در آینده هم نخواهند داشت.

وزیر بهداشت ادامه داد: رفتن آقای لاریجانی به دانشگاه آزاد نیز با توجه به اطلاعاتی که بنده دارم به نوعی اولویت اولشان نبود، بنابراین وزارت بهداشت نیز براساس ضوابط نظارت می‌کند، در دانشگاه آزاد نیز کسی دیگری مسئولیت آقای لاریجانی را برعهده خواهد گرفت و مسئولان دانشگاه آزاد نیز فرد جایگزین را انتخاب خواهند کرد.

هاشمی تصریح کرد‌: آقای لاریجانی نیز حتماً ضوابط و مقررات را اجرا خواهند کرد هیچ فرقی نمی‌کند که دانشگاه آزاد است یا دانشگاه دولتی یا غیردولتی، بنابراین ضوابط اجرا خواهد شد، بنده مطمئن هستم هیچ رودربایستی و یا اغماضی نیز صورت نمی‌پذیرد.

وزیر بهداشت در نهایت خاطرنشان کرد: در این حال باید قبول کنیم که دانشگاه آزاد یک فرصت بسیار بزرگ برای آموزش عالی کشور است و آنجاهای که حداقل‌ها را داشته باشد همه دستگاه‌های از جمله وزارت علوم و وزارت بهداشت افتخار می‌کنند که این دانشگاه نیز در مسیر ارتقاء و رشد دانش در کشور کمک کند، همچنان که کرده است و امیدواریم با آمدن دکتر لاریجانی از فرصت‌ها در بخش‌های خصوصی از جمله دانشگاه آزاد بیشتر استفاده کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس