کد خبر 406018
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

یک سازمان مدافع حقوق بشر از ادامه نقض حقوق بشر در بحرین خبر داده است.

به گزارش مشرق، عفو بین‌الملل در گزارشی که در آستانه برگزاری مسابقه اتومبیلرانی فرمول ۱ در بحرین منتشر کرده، گفته است که با وجود اصلاحات سیاسی چند سال اخیر، این کشور همچنان شاهد مواردی از نقض آشکار حقوق بشر بوده است. در گزارش هفتاد و نه صفحه‌ای عفو بین‌الملل آمده است که سرکوب مخالفان حکومت بحرین ادامه دارد و بازداشت و حبس مخالفان، ممنوعیت برگزاری تظاهرات اعتراضی در پایتخت و حتی مواردی از بدرفتاری و شکنجه بازداشت شدگان گزارش شده است.
 
عفو بین‌الملل در گزارش خود گفته است که "چهار سال پس از خیزش سیاسی بحرین، سرکوب مخالفان و بدرفتاری نیروهای امنیتی با معترضان همچنان ادامه دارد." عفو بین‌الملل گفته که این گزارش براساس اظهارات فعالان سیاسی مخالف دولت تهیه شده است که برخی از آنان نیروهای پلیس را متهم کرده‌اند که در جریان تظاهرات اعتراضی، به خشونت متوسل شده و حتی با گلوله ساچمه‌ای به آنان شلیک کرده است. همچنین، مواردی از بازداشت یا محدودیت فعالیت وبلاگ نویسان و کسانی که از شبکه‌های اجتماعی برای انتقاد از حکومت استفاده می‌کنند گزارش شده است.
 
عفو بین‌الملل از دولت بحرین خواسته است تا در جهت اصلاحات سیاسی و تضمین آزادی‌های سیاسی و مدنی شهروندان گام‌های اساسی‌تری بردارد.
 
در تعطیلات آخر هفته جاری، مسابقه اتومبیلرانی جایزه بزرگ در بحرین برگزار شود. این مسابقه هر سال در بحرین انجام می‌شود و دولت بحرین و شرکت هواپیمایی دولتی گلف ایر، که برگزار کننده این مسابقه است، از این فرصت برای ارائه وجهه مطلوبی از بحرین در جهان و جلب نظر مساعد بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران به این جزیره استفاده می‌کنند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس