عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: انحصار در قرارداد با شرکت‌های خودروسازی موجب ایجاد رانت و فساد می‌شود و برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی کشورمان باید تهیه طرح جامع خودروسازی را در دستور کار داشته باشیم.

انحصار در قرارداد با شرکت‌های خودروسازی خارجی فضا را برای رانت و فساد فراهم می‌آوردبه گزارش مشرق، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قراردادهای صنعت خودروسازی کشور با شرکت پژو فرانسه، گفت: آنچه که باید در اینجا به آن اشاره کنم این است که در هر جا که انحصار باشد رانت هم در آنجا وجود دارد و در چنین فضایی است که ما شاهد فساد و رانت هستیم.

وی افزود: ما باید به طور همزمان با چند شرکت خودروسازی بزرگ در غرب و شرق قرارداد داشته‌ باشیم تا با قیمت مناسب‌تر و شرایط مطلوب‌تری بتوانیم صنعت خودروسازی را در کشور داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اگر کار به گونه‌ای باشد که ما با شرکت پژو فرانسه قرارداد داشته باشیم آنها هم ما را سرکیسه می‌کنند و هم در شرایط مختلف ما را تهدید می‌کنند.

قاضی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه ما طرح جامع خودروسازی در کشور نداریم و باید این طرح را هرچه زودتر تهیه کرده و داشته باشیم تا مشکلات عدیده موجود در صنعت خودروسازی کشور را بتوانیم حل و فصل کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس