کد خبر 405828
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵

«در دید آنان» مستندی است درباره اشغال گری نظامیان غربی در افغانستان و بی نتیجه بودن این حملات که از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه افق، سال هاست که از حمله نظامی و تهاجم گسترده ائتلاف به اصطلاح مبارز با تروریسم به رهبری آمریکا به کشوری مظلوم و محروم یعنی افغانستان می گذرد.

این حملات گسترده که موجب حضور بلندمدت نظامیان آمریکایی و برخی دیگر از کشورها در این کشور شده نه تنها ریشه تروریسم را نخشکانده بلکه موجب توسعه و بسط آن به دیگر مناطق هم شده است.

البته شکی نیست تروریست هایی که امروز به ظاهر در مقابل آمریکا و همپیمانانش ایستاده اند، روزگاری نه چندان دور توسط سرویس های اطلاعاتی غربی و خاصه آمریکا سازمان دهی شدند و امروز با اتمام تاریخ انقضایشان، به بهانه ای برای تهاجم و اشغال گری مبدل گشته اند.

مستند «در دید آنان» به عملیات نظامیان آمریکایی و استرالیایی در مناطق مختلف افغانستان می پردازد که به منظور نابودی فرماندهان طالبان صورت می پذیرد اما طی آن افراد غیرنظامی نیز به قتل می رسند.

حقیقت آن است که علیرغم گستردگی این حملات، خود نظامیان نیز در نهایت اعتقاد دارند که روند عملیات کمکی به امنیت این کشور نکرده است.

مستند در دید آنان با عنوان انگلیسی «In Their Sights» همراه با دوبله فارسی برای پخش از شبکه افق سیما در روز چهارشنبه ۲۶ فروردین ساعت ۲۱ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱ و ۱۵ در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس