یک کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه، حق مجلس شورای اسلامی برای تصمیم گیری نهایی درباره توافق نهایی هسته‌ای محفوظ است، گفت: قانون اساسی، این حق را به مجلس شورای اسلامی داده است.

به گزارش مشرق، یک کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه، حق مجلس شورای اسلامی برای تصمیم گیری نهایی درباره توافق نهایی هسته‌ای محفوظ است، گفت: قانون اساسی، این حق را به مجلس شورای اسلامی داده است.

فوائد ایزدی کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه، حق مجلس شورای اسلامی برای تصمیم گیری نهایی درباره توافق نهایی هسته‌ای محفوظ است، گفت: قانون اساسی، این حق را به مجلس شورای اسلامی داده است که درباره اجرایی شدن یا نشدن توافق هسته‌ای، اعلام نظر کند.

وی با بیان اینکه، نیازی نیست که مجلس درباره تصویب توافق هسته‌ای در مجلس قانون جدیدی وضع کند چرا که این حق در قانون اساسی تصریح شده است، افزود: وقتی قانون اساسی مجلس را ملزم به تصویب توافق‌های الزام آوری چون، قرارداد برای آزادی زندانیان کرده است چطور می‌توان گفت که مجلس چنین حقی را درباره توافق هسته‌‌ای کشور ما 50 سال متاثر آن خواهد بود، ندارد. نه نتها درباره پروتکل الحاقی، بلکه اصل توافق هسته‌ای پیش از اجرا باید در مجلس شورای اسلامی به رای نمایندگان گذاشته شود تا برای اجرا، معتبر و قانونی شود.

ایزادی با بیان اینکه، توافق هسته‌ای الزام آور است و لازمه اجرای توافق‌های الزام آور تصویب آن در مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون مجلس شورای اسلامی درباره مسئله هسته‌ای کوتاهی کرده که امیدواریم در آینده اینگونه نباشد و مجلس از حق خود برای تصمیم گیری درباره توافق هسته‌ای استفاده کند.

این کارشناس روابط بین‌الملل در پایان گفت: وقتی می‌گویم توافق نهایی باید پیش از اجرا به تصویب مجلس برسد، یعنی آنکه مجلس درباره موافقت یا مخالفت با آن مختار است و می‌تواند با عدم رای به توافق، مانع اجرای آن شود که در این‌باره لازم است مسئولان آگاه باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس