کد خبر 405770
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کل مصارف گندم کشور ۹ میلیون تن است ، گفت : امسال با توجه به تامین نهاده هایی مانند کود ، بذر ، ماشین آلات و کارشناسی کارشناسان وزارتخانه پیش بینی می کنیم خرید گندم از کشاورزان به مرز ۸ میلیون تن نزدیک شود.

به گزارش مشرق، عبدالمهدی بخشنده افزود : یک تا یک و نیم میلیون تن واردات گندم خواهیم داشت و وابستگی ما به واردات گندم امسال 50 درصد کاهش می یابد.

وی گفت : در حالی که سال 92 دولت 4 و 8 دهم میلیون تن از کشاورزان گندم خریداری کرده بود ، این رقم سال گذشته به 6 و 8 دهم میلیون تن افزایش یافت.

بخشنده با بیان اینکه توجه دولت یازدهم به کشاورزی و زیرساخت های آن در طول 30 سال اخیر بی سابقه بوده است ، گفت: به عنوان مثال در سال 93 ، صد و 69 هزار هکتار زمین کشاورزی تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفت و امسال در بودجه پیش بینی شده است 200 هزار هکتار افزایش یابد.

بخشنده افزود: امیدواریم با توجه ویژه دولت وابستگی به واردات محصولات کشاورزی سال به سال کمتر شود.

وی همچنین از آغاز فعالیت ستاد تدوین برنامه ششم توسعه در وزارت جهاد کشاورزی به ریاست وزیر خبر داد و گفت: این ستاد با بررسی کارشناسان در صدد است مهم ترین برنامه های این وزارتخانه را در برنامه ششم تدوین و به دولت ارائه کند.

بخشنده سیاست کلی در وزارت جهاد کشاورزی را پشتیبانی از تولید داخلی و افزایش بهره وری اعلام کرد و افزود: برخی از کشت های ما باید تغییر یابد به عنوان مثال در نظر داریم کشت محصول خیار و گوجه را به کشت گلخانه ای تبدیل کنیم زیرا مصرف آب آن تا یکدهم کاهش می یابد.

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت : به همین خاطر وزارت جهاد کشاورزی امسال طرح ویژه برای افزایش کشت های گلخانه ای دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس