کد خبر 403198
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه میزان خسارت آفات به محصولات زراعی و باغی دنیا 30 تا 40 درصد است، گفت: خوشبختانه این میزان در سال زراعی جاری در ایران از نرم جهانی کمتر و بین 25 تا 30 درصد می باشد.

به گزارش مشرق، محمد علی باغستانی رییس سازمان حفظ نباتات کشور  روز چهارشنبه در جریان بازدید از اراضی کشاورزی بروجرد اظهار داشت: سهم آفات در خسارت رساندن به محصولات کشاورزی عددی قابل تأمل است که خوشبختانه این عدد در کشور از نرم جهانی کمتر می باشد.

وی امنیت غذایی کشور را وظیفه اصلی سازمان حفظ نباتات کشور دانست و افزود: کمتر بودن میزان خسارت آفات در ایران نسبت به جهان نشان از تلاش شبانه روزی کارشناسان بخش کشاورزی است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور و هیات همراه در بازدید از مزارع گندم همت آباد، شیروان و گلخانه از نزدیک فعالیت کارشناسان جهاد کشاورزی بروجرد در مبارزه با آفت سن گندم را بررسی و از این اقدامات ابراز رضایت نمود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد نیز در این بازدید گفت: کار مبارزه با آفت سن مادر گندم در سطح شش هزار هکتار و مبارزه با علف هرز در سطح 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد انجام شده است و پیش بینی می شود این میزان به 18هزار هکتار افزایش یابد.

رضا امینی افزود: با توجه به اینکه پارسال کار مبارزه با آفت سن گندم و علف هرز به بهترین شکل ممکن انجام شده است امسال سطح کمتری از مزارع نیاز به آفت زدایی دارند.

وی گفت: تلاش بر این است که در سال 94 از سم کمتری نسبت به پارسال در مزارع کشاورزی استفاده شود.

عملیات مبارزه با آفت سن گندم با هدف ارتقای سطح تولیدات کشاورزی و کاهش آفات در مزارع بروجرد انجام می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس