رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتفاقات کشور یمن اشاره کرد و گفت: بهترین راه برای حل مناقشات مذاکرات سیاسی است و هر روزی که این مذاکرات به عقب بیفتد گناهش متوجه کسانی است که کارشکنی می‌کنند.

به گزارش مشرق، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتفاقات کشور یمن اشاره کرد و گفت: بهترین راه برای حل مناقشات مذاکرات سیاسی است و هر روزی که این مذاکرات به عقب بیفتد گناهش متوجه کسانی است که کارشکنی می‌کنند.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز (سه‌شنبه) در دیدار جمعی از سرداران و فرماندهان سابق کمیته‌های انقلاب اسلامی و نیروهای انتظامی، شکست‌های متوالی ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیست‌ها از حزب‌الله لبنان را درس تجربی حاکمان عربستان سعودی درخصوص حمله‌ی به یمن دانست و اظهار داشت: اگر عربستان بخواهد به اشتباهاتش ادامه دهد، مثل دست و پا زدن‌های یک انسان در حال غرق شدن در یک باتلاق است که هر چه تلاش می‌کند، گرفتارتر می‌شود.

وی با تأسف بار خواندن اوضاع کشورهای اسلامی در عراق، پاکستان، افغانستان، سوریه، یمن، عربستان، بحرین، مصر و لیبی، گفت: در حالی که منطقه درگیر اختلافات داخلی و کشت وکشتارهای انتحاری است، اخیراً وجود گروه‌های تروریستی و حمله کشورها به همدیگر نیز به مجموعه نگرانی‌های دلسوزان دنیای اسلام اضافه شده است.


آیت‌الله هاشمی یمنی‌ها را مردمی صبور، زحمت‌کش، باهوش و متصلّب به اعتقادات مذهبی و دارای حسّ وطن دوستی بسیار بالایی دانست و گفت: هر متجاوز به سرزمین یمن وقتی عواقب اشغالگری خود را ببیند، پشیمان می‌شود.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که عربستان با بمباران‌های هوایی نمی‌تواند به اهدافش برسد، گفت: بهترین راه برای حل مناقشات، مذاکرات سیاسی است و هر روزی که این مذاکرات به عقب بیفتد گناهش متوجه کسانی است که کارشکنی می‌کنند.


آیت‌الله هاشمی در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به نگرانی یکی از سرداران در خصوص موج جدید هجمه رسانه‌ای علیه خود، گفت: نگران این هجمه نیستم و همه این حرف‌ها را سابق نیز گفته بودم، اما جریان‌های افراطی در این شرایط احساس نگرانی بیشتری می‌کنند.


وی به اقدام توهین‌آمیز گروهی که چند سال قبل در حرم امام(ره)  مانع سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسن خمینی شده بودند، اشاره کرد و گفت: همین گروه، پیاده نظام دلواپسان امروزند.


آیت‌الله هاشمی در بخش دیگری از سخنانشان با تقدیر از زحماتی که سرداران و فرماندهان و نیروهای کمیته انقلاب اسلامی در سال‌های اول برای تعمیق امنیت در کشور، کشیده‌اند، گفت: در اوج توطئه‌های تجزیه‌طلبانه و شورش‌های کور، حضور خالصانه جوانان در کمیته‌های انقلاب اسلامی و بعدها در سپاه پاسداران نگذاشت دشمنان به اهداف خود برسند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • فرزان فر ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    ماشا الله به این همه دل و جرات ، انتقاد از عربستان ؟؟، دمش گرم
  • شاخص ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    حاج آقا بفرمایید قبلا کجا این خاطرات را بیان فرمودین بریم دوباره گوش بدیم!!!!!
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    ای بابا چه خاطره اندر خاطره ای شده
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    یاور رهبر هستند جناب هاشمی..یک حزب اللهی و بسیجی است هاشمی. مرد میدان جهاد و شهادت و پیکار با دشمن است هاشمی....
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    من منتطر بازگشت هاشمی به دهه 60 هستم
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    هاشمی هاشمی هاشمی دستت داریم ما ریاست جمهوری برازنده توست
  • محسن ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    درود بر یار امام و پشتوانه انقلاب
  • سید محسن میرخانی ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    هیچ کس حق ندارد از بیت محترم امام برای خودش مایه بگذارد وهیچ کس حق ندارد به منتقدان بی حرمتی کند و مهمتر از همه هیچ کس حق ندارد فراموش کند سکوت و همراهی خواص خاص را با ایادی استکبار را وهیج کس حق ندارد تا وصییت نامه امام هست برای خودش شب خاطره ترتیب دهد
  • امین ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    انسان وقتی برخی افراد جامعه ایران کنونی را مشاهده می کند بهتربه مظلومیت امامان معصوم ع پی می برد . از خدای متعال برای سید ومولای مظلوممان امام خامنه ای صبر وتوفیقات روز افزون ودوام عمرتا ظهور بقیه اله الاعظم روحی فداه مسئلت می نمایم
  • سید ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    هاشمی روز قیامتی هم هست...
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    حالت خوبه؟ برات نگرانم..
  • معلم ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    معیار حال افراد است این مساله در وصیت نامه امام (ره)نیز آمده است هاشمی روزی خاری در چشم دشمنان انقلاب و اسلام بود به خاطر دارم در سالهای جنگ یک بار به کرمانشاه آمده بودند از روز قبلش برای دیدن او مردم لحظه شماری می کردند تا چند روز پس از آمدن ایشان صحبت از تاثیر گذاری وی به عنوان بازوی انقلاب و اسلام بود اما ...
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    خخخخخخخخخ
  • ناشناس ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    الکی مثلا"ما نمیدانیم در سال 88 نتانیاهو برای چه کسانی هورا میکشید !
  • سیدقاسم ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    بر فرض مثال خاطره ایشان از همسر امام در ست اما لزومی ندارد این خاطره که به حل هیچ مشکلی کمک نمیکند و تنها از آن خود نمایی و تعریف از خود محسوب میشود را باز گو کرد
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    آ قای هاشمی بداند اگر یکمرتبه عده ای از مردم بخاطر هجمه هائی به دولت قبل بیخود جوش آوردند و رای خود را عوض کردند تا بخیال خود به رفاه نیمدار و اقتصاد سالمی برسند و ایشان خود ش را وسط موج انداخت !! خوب بداند بااین اوضاع بد اقتصادی مردم و حتی وزن نان خالیشان که دیگر موفق به نهیه آن نخواهند شد اگر تدبیری نشود !! اینمرتبه دیگر بیجهت از هیچکس حمایت نخواهند کرد !!و بیناتر عمل خواهند نمود ! بالای بام شماها را دیده بودیم و پائینش را هم نشان دادید !!!عزت حضرتعالی مستدام !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس