کد خبر 405473
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که کنگره باید فرصت بررسی هرگونه توافق هسته ای بین دولت آمریکا و ایران را داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از پلتیکو، جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی در جمع خبرنگاران پس از نشست حزب جمهوریخواه پشت درهای بسته، تصریح کرد که کنگره کاملا باید توافق هسته‌ای با ایران را مورد بررسی قرار دهد. کنگره به سرعت قانون سنا در خصوص روند بررسی توافق هسته‌ای با ایران را تدوین خواهد کرد.

سناتور جمهوریخواه ایالت اوهایو در ادامه گفت: طرح پیشنهادی که توسط باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا و باب منندز تهیه شده و مورد حمایت هر دو حزب است، در کانون توجه کنگره قرار خواهد داشت زمانی که بخواهد چارچوب توافقنامه با ایران را مورد بررسی قرار دهد.

بینر افزود: ما نباید تنها روی دولت حساب کنیم، دولتی که به نظر می رسد خواستار توافق به هر قیمتی است. طرح کورکر منندز قرار است امروز سه شنبه در کمیته روابط خارجی سنا مورد بررسی قرار گیرد و طی هفته های آینده در صحن علنی سنا مطرح خواهد شد.

بینر که به تازگی از سفر خاورمیانه بازگشته است، تاکید کرد که وی سعی ندارد تا قدرت های جهانی از توافقنامه با ایران، عقب نشینی کنند.

رئیس مجلس نمایندگان اظهار داشت: چیزی که من سعی دارم آن را انجام دهم اطمینان حاصل کردن از آن است که اگر قصد دستیابی به توافقی با ایرانی ها را داریم، توافقنامه‌ای باید باشد که در واقع عملی بوده و همه طرف ها آن را تایید کنند. ولی همه چیزی که من درباره آنچه که موسوم به توافقنامه است شنیده ام، آن است که این توافقنامه‌ای است تنها درباره آن صحبت شده است. من هنوز چیز محکمی را ندیده‌ام که این توافقنامه بیرون آمده باشد. ولی من نگرانی هایی دارم و نگرانی های خود را بیان کرده ام و به اعلام این نگرانی ها ادامه خواهم داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    از تظر آقایان، هر اظهار نظر طرف غربی از جمله این، برای مصرف داخلی آمریکاست !!!!
  • سید ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    تیتر اول امروز سایت رهبری رو دیدید؟؟ ..."محرمانه نداریم"...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس