سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه دولت عربستان به صورت شفاهی و غیر رسمی در پی رفتار ناشایست دو افسر آل‌سعود با نوجوانان ایرانی از ایران عذرخواهی کرده است، گفت: هیچگونه مسئولیتی متوجه وزارت ارشاد درباره صدور ویزای خبرنگار صهیونیستی نیست.

به گزارش مشرق، حسین نوش‌آبادی معاون پارلمانی و سخنگوی وزارت ارشاد عصر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم ختم والده ابوترابی‌فرد که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره تعلیق سفر حج عمره اظهار داشت: پیرو دستور رئیس جمهور کمیته‌ای در وزارت ارشاد تشکیل شد که در نهایت به تعلیق سفر عمره مفرده ختم شد و از امروز همه پروازهای عمره به عربستان لغو شد و تا زمانی که دولت عربستان رسماً عذرخواهی نکند و هتاکان را به اشد مجازات نرساند، تعلیق عمره مفرده ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عذرخواهی دولت عربستان به صورت شفاهی و غیر رسمی انجام شده است، گفت: ما تأکید کرده‌ایم این عذرخواهی باید از طریق مراجع رسمی و مبادی رسمی کشور انجام شود، در غیر این صورت تعلیق سفر حج عمره ادامه خواهد یافت.

نوش‌آبادی تصریح کرد: پلیس‌های خاطی در عربستان سعودی دستگیر شده‌اند ولی تا این لحظه هنوز محاکمه نشده‌‌اند و به مجازات نرسیده‌اند، افرادی که برای سفر عمره ثبت‌نام کرده‌اند حق‌شان محفوظ است و زمانی تعلیق پایان یابد، اعزام این افراد انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت ارشاد در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: حتی پس از عذرخواهی رسمی دولت عربستان و مجازات پلیس‌های خاطی، به صورت طبیعی اعتماد ایرانیان به سعودی‌ها به شدت کاهش خواهد یافت و این مسئله یقیناً روی اعزام ایرانیان به حج عمره تأثیر خواهد داشت، تا زمانی که رفتارهای ناشایست پلیس عربستان با زائران ایرانی ادامه داشته باشد، خود مردم ایران وارد عمل می‌شوند و از سفرهای‌شان به عمره مفرده انصراف می‌دهند، مردم خود می‌دانند که عزت‌شان از عمل مستحب عمره بالاتر است، به همین دلیل خودشان سفر عمره مفرده را تحریم می‌کنند.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد بر همین اساس در پاسخ به سال خبرنگار فارس درباره حضور یک خبرنگار صهیونیستی به مدت 14 روز در کشور در پوشش یک توریسم و گردشگر، توضیح داد: فردی که بعداً مشخص شد از سرزمین‌های اشغالی به ایران سفر کرده بود آن هم تحت پوشش توریسم، خبرنگار بوده است، وی در قالب یک گروه توریستی هفته دوم اسفند 93 از کشور آمریکا وارد ایران شده که احتمالاً‌ پاسپورت او هم جعلی بوده است به همین دلیل هویت وی اصلاً مشخص نیست که آیا متولد سرزمین‌های اشغالی است یا آمریکا.

وی ادامه داد: مشخص نیست فرد مذکور به صورت خبرنگار فعالیت می‌کند یا یک عنصر وابسته به رژیم صهیونیستی است، ما در حال بررسی موضوع هستیم، فرد مذکور بدون هیچگونه مجوزی اقدام به تهیه خبر در ایران کرده است و رفتار وی غیرقابل پذیرش و بسیار سخیف بوده است.

نوش‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: اخبار این فرد جعلی و مجعول است که قابل پیگیری بوده و وزارت ارشاد هیچگونه نقشی در صدور ویزای خبری و کار خبری این فرد نداشته است و هیچگونه مسئولیتی متوجه وزارت ارشاد نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ساسان ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    غیر رسمی که بدرد نمیخوره رسمی باید عذرخواهی کنه
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    باید رسمی عذرخواهی کنن عذرخواهی غیر رسمی به درد خودشون میخوره
  • راحیل ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    چقدر وزارت اطلاعات ما حواسش جمعه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    عذرخواهی غيررسمی يعنی کشک خودتون گول نزنيد
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    عذرخواهی غيررسمی يعنی کشک خودتون گول نزنيد باتدبيرهای اميدوار
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    چه ربطی داره؟
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    باید به پامون بیفتن و عذرخواهی کنن.
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    اشراف داریم
  • مهدی ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    مگه اینکه چنتا آدم خودخواه بخوان تو این وضعین برن عمره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس