کد خبر 405261
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

یک مسئول بلندپایه عراقی گفت بعد از تاخیرهای ناشی از حمله گروه تندرو داعش به عراق، این کشور امیدوار است تحویل گرفتن جنگنده های اف-16 خریداری شده از آمریکا را تابستان امسال آغاز کند.

به گزارش مشرق،  این اظهارات در آستانه سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به واشنگتن بیان شد. قرار است العبادی امروز سه شنبه با اوباما دیدار کند.

این مسئول عراقی که خواست نامش فاش نشود تحویل گرفتن جنگنده های اف-16 را تحولی مهم در نیروهای مسلح عراق توصیف کرد و گفت این هواپیماها در ماه های ژوئیه و اوت تحویل داد خواهند شد. وی به تعداد هواپیماهایی که تحویل عراق می شوند اشاره نکرد. تاکنون وزارت دفاع آمریکا در این باره اظهار نظر نکرده است.

بغداد متقاضی خرید 36 فروند اف-16 ساخت شرکت لاکهید مارتین به قیمت 65 میلیون دلار بابت هر هواپیما است ولی تحویل دادن این هواپیماها به عراق به علت ملاحظات امنیتی پس از سیطره داعش بر بخش گسترده ای از عراق به تعویق افتاد. خلبانان عراقی در ایالت آریزونا استفاده از این هواپیماها را آموزش می بینند.

العبادی که به علت کاهش قیمت نفت با مشکلات مالی مواجه است در سفر به واشنگتن خواستار کمک اوباما برای دریافت هواپیماهای بدون خلبان و سلاح های دیگر به ارزش میلیاردها دلار خواهد شد ولی تلاش می کند بهای آنها را بعدا بپردازد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین تهران ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    تسلیحات لیزینگی هم جالبه!!!چرا بابت هرکدام 65میلیون دلار باید بپردازد اونم در حالیکه قیمت این جنگنده از سوی سازنده 20میلیون دلار تعیین شده؟؟مگه بابت اموزش و تسلیحات و لوزم یدکی چقدر اینها میگیرن؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس