رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه ادامه سیاست‌های عربستان به ضرر آنها خواهد بود گفت: آنچه در یمن توسط سعودی‌ها انجام می‌شود جنایت ضد بشریت است.

به گزارش مشرق، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا در حمله به یمن به بنزین‌گیری هواپیماهای سعودی کمک می‌کند.

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در دیدار دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین و هیئت همراه که صبح امروز در این مرکز برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره ارزیابی‌ اش از سیاست‌های خصمانه عربستان سعودی، اظهار داشت: بدون تردید ادامه سیاست‌های خصمانه عربستان سعودی به ضرر آنها تمام خواهد شد چرا که آنها به مردم بی‌دفاع و غیرنظامی یمن و مناطق مسکونی حملات هوایی کرده و تعداد زیادی از مردم مظلوم یمن اعم از زن، مرد، پیر، جوان و کودک یمن را بدون هیچ گناهی کشتند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص افزود: هیچ قاعده بین‌المللی، اسلامی و انسانی تجاوز عربستان به یمن را تایید نمی‌کند. در اخبار مشاهده کرده‌اید که حتی سازمان‌های حقوق بشر که تحت تاثیر سیاست‌های غربی‌ها هستند، ناچار شده‌اند که حملات عربستان به یمن را محکوم کنند.

ولایتی در ادامه گفت: سعودی‌ها و غیرسعودی‌ها هیچ حقی برای حمله به مناطق مسکونی یمن ندارند.

وی تاکید کرد: نه در سازمان ملل متحد و نه در جای دیگری که مشروعیت بین‌المللی دارد، چنین حرکاتی تجویز نشده است لذا آنچه در یمن انجام می‌شود، جنایت ضدبشریت است که توسط آل سعود انجام می‌شود.

ولایتی گفت: آنچه ما در یمن اطلاع داریم و سابقه تاریخی مردم یمن نشان می‌دهند این  است که مردم یمن علی‌رغم همه جنایاتی که علیه آنها صورت گرفته، مقاومت خواهند کرد و پیروز نهایی آنها هستند و دیری نمی‌گذرد که سعودی‌ها در این جنایات شکست خواهند خورد و مردم یمن درس تاریخی و فراموش ناشدنی به آنها خواهند داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص درباره عدم پاسخ حوثی‌ها به حملات اخیر آنها در یمن گفت: حوثی‌ها عاقلانه عمل کرده و می‌کنند و یکی از دلایل عدم انجام اقدام جدی علیه عربستان این است که به مردم دنیا نشان دهند علی‌رغم داشتن اقتدار لازم، هیچ اقدامی نمی‌کنند تا مردم دنیا بفهمند که جنایات سعودی بدون بهانه‌ای که به حملات آنها مشروعیت بدهد، ادامه پیدا می‌کند.

ولایتی ادامه داد: یکی از علل خویشتنداری حوثی‌ها در پاسخ متقابل به عربستان این است که افکار عمومی جهان اسلام و عرب ببینند که چگونه مردم یمن که همواره پیشتاز مبارزات منطقه بوده و از آزادی فلسطین حمایت کرده‌اند، در مقابل بیگانگان ایستادند و اینگونه بی دلیل مورد حملات سعودی‌ها قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: قریب به 3 هفته حملات سعودی علیه یمن بدون اینکه هیچ تقصیری مرتکب شوند، ادامه دارد و یمنی‌ها فقط می‌خواهند حکومت‌شان را خودشان انتخاب کنند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس