کد خبر 405080
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۴

بلافاصله پس از اعلام تحویل این سامانه، اسرائیل تصمیم روسیه برای لغو ممنوعیت تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران را محکوم کرد!

به گزارش مشرق، در پی توافق اولیه مذاکرات هسته ای در لوزان، رئيس‌جمهوري روسيه دستور ممنوعيت فروش سامانه دفاع موشکی اس ــ 300 به ايران را لغو کرد.

دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» با امضای مصوبه‌ای، انتقال موشک‌های زمین به هوای اس-۳۰۰ به ایران را امکان‌پذیر کرده است.

پس از این دستور پوتین، وزارت امور خارجه روسيه نيز بيانيه ای در اين زمينه صادر کرد و «سرگئی لاوروف» وزير خارجه روسيه هم گفت: فروش و تحويل اين سامانه به ايران، خطر و تهديدي عليه هيچ کشور ديگري نيست.

وزارت دفاع روسيه نيز اعلام کرد که سامانه اس-300 بسرعت تحويل ايران خواهد شد.

خشم اسرائیل و موضع مبهم آمریکا

بلافاصله پس از اعلام تحویل این سامانه، اسرائیل تصمیم روسیه برای لغو ممنوعیت تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران را محکوم کرد!

وزير اطلاعات و امور راهبردي رژيم صهيونيستي در اولين واکنش مقامات اسرائيلي به خبر تحويل اس-۳۰۰ به ايران گفت: تحويل اين سامانه به ايران نتيجه مشروعيت بخشيدن به جمهوري اسلامي ايران در تفاهم لوزان است.

وی با هشدار نسبت به این اقدام افزود: به جای اینکه جلوی ایران را در حمایت از فعالیتهای تروریستی بگیرند(!) به این کشور اجازه می‌دهند سلاحهای پیشرفته دریافت کند.

یک مقام دیگر صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با کانال ۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد: تحویل سامانه اس-۳۰۰ به ایران توازن قدرت در منطقه را برهم خواهد زد.

همچنین يک مقام نظامي آمريکا نيز در واکنش به اين لغو گفت: اين اقدام باعث افزايش قابليتهای نظامی ايران می شود.

سامانه دفاع موشکی اس ــ 300 چیست؟

اس-300 سامانه موشکي سطح‌به‌هواي دوربرد و خودکششي با قابليت استفاده در تمامي ارتفاع‌هاست که در ابتدا براي رهگيري هواپيماها و موشک‌هاي کروز ساخته شده و بعدها توانايي رهگيري موشک‌هاي باليستيک نيز به آن افزوده شد.

اس-300 پي‌ام‌او يکي از مرگبارترين موشکهاي زمين به هواي قابل استفاده در تمامي ارتفاع‌ها به شمار مي‌رود که توانايي پيگيري همزمان 100 هدف و درگيري با 12 هدف را دارد.

روسيه در سال 2007، قراردادي را براي فروش موشک هاي اس 300 به ايران به ارزش 800 ميليون دلار را امضا کرد. مسکو در سال 2010 و در پي قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل براي متوقف کردن فروش سلاح به ايران به خاطر برنامه انرژي هسته اي مناقشه برانگيز آن، اين قرارداد را معلق کرد.

پس از آن ايران عليه شرکت دولتي صادرات سلاح روسيه "روسوبورون اکسپورت" در دادگاه مصالحه و داوري ژنو اقامه دعوا کرد و روسيه نيز به ايران پيشنهاد يک مصالحه را داد که براساس آن سامانه موشکي دفاع هوايي آنتي-2500 را به ايران تحويل دهد، اما ايران اين پيشنهاد را رد و بر اجراي توافقنامه اصلي تأکيد کرد.

هم اکنون با توافق اولیه و شفاهی که در لوزان سوئیس صورت گرفت، پوتین دستور تحویل این سامانه را صادر کرده است.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی رسالتی ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    باسلام_پیروان شیطانی تلمود که خود70سال است .مسلمانان فلسطینی رابه خاک وخون میکشند ونسل کشی براه می اندازند.وهیچگونه مشروعیتی نداشته.وجاسوسی وتروریست پروری یکی ازمنابع اصلی رژیم غاصبشان راتشکیل میدهد.ودارای زرادخانه های سلاحهای هسته ای کشتار جمعی هستند.لیاقت وصلاحیت ندارد .تانسبت به خریدقانونی سلاح ومشروعیت ایران.نظری بدهند--وایا همین دکترین سیاسی و تشکیلات صهیونیستی نبودندکه.پس ازاقدام به نابودی ملت المان درسال1945میلادی ومظلوم نمائی دردادگاه نورنبرگ باکمک امریکا وانگیس باسناریوئی دروغین بنام هولوکاست.برملت المان تحمیل شدتاازسال 1946تا2030بابت این دروغ بزرگ تاریخ صهیونی غرامت پرداخته شود.ودیگراینکه بارواداشتن ظلم وکشتاروتجاوزی 70ساله.توازن منطقه واروپا رابهم نریخته اند؟وحال سنگ اندازی میکنندکه اگرایران اس300راتحویل بگیرد.توازن منطقه بهم میخورد؟روسیه اگربه قراردادش عمل نکند باید درازای800میلیون دلار6میلیارددلارغرامت به ایران پرداخت کند.واین قراردادی است که درسال2008فی مابین دوکشورمنعقدشده.وازان موقع تاکنون.فرزندان این اب وخاک.سربازان گمنام اقا امام زمان عج.درامرتسلیحات موشکی توانسته اندموشکهای اس200راانبوه سازی کنند.وقادرخواهندبودکه سلاحهای پیشرفته ترازاس300 راتولید کنند.که نمونه ای ازان رادرخلیج همیشه فارس ازمایش کردند.ودنیاواسرائیل غاصب ازاین ازمایش.ازخواب غفلت وعجز درمقابل ایران قدرتمند.بیدارشدندوانگشت حیرت به دهان گرفتند//والسلام//
  • محمد ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    اخ اخ اخ باز روسیه از اینا باج خواهیش شروع شد
  • مجید ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    اقتدار ایران در منطقه صد چندان خواهد شد . زنده باد ایران وایرانی . خبر خوبی بود .
  • مهدی ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    فلن ک نداده
  • دوست البرت ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    خخخخخخ خشم ساختگی !!.، میدونه دیگه از رده خارج شده و الکی داره فیلم بازی میکنه
  • مجتبی ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    4میلیارد دلار که روسیه باید به خاطر دیر تحویل دادن باید میداد چی شد؟؟؟
  • آرش آذر ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    واقعا روسیه این موشک ها رو به ما تحویل خواهد داد ؟ جواب کاملا مشخصه . نه . به نظر میرسه روسیه با انتشار این خبر میخواد چشم اروپا و آمریکا رو بترسونه که تحریمهاشو بردارن و از فروش موشکهایی که پولشو گرفته و هرگز تحویلش نخواهد داد تا مدتها به عنوان برگی برنده در برابر کشورهایی که از ایران میترسن استفاده کنه . با این موشکهای اس300 که من تو اخبار دیدم هم باید ترسید چون یه دونه اش کل اسراییل رو از بین میبره ( قدرت تخریب 100 متر مربع یعنی اندازه اسراییل !!!! )
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    آقا فرمودند چشمتون به این خارجیها نباشه خودتون بسازید. این هم اگر بازی جدید روسیه نباشه خیلیه
  • alizadeh ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    دیگه وقتشه که دنیا ایران رو به عنوان یه ابرقدرت نوظهورقبول کند.
  • alizadeh ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    دیگه وقتشه که دنیا ایران رو به عنوان یه ابرقدرت نوظهورقبول کند.
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    بابا چرا چرت میگی موشک زمین به هواست این میتونه100 تا هواپیماهاشونو بزنه هه برا اسراییل هم زمین به زمین موجود است
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    اون موشکی که شما دیدی بالستیک بوده نه اس 300 که موشک رهگیری هوایی هست
  • مهرداد ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    این سیستم دیگه قدیمی شده ایران باید بجای اونها سیستم S 500 که جدیدیرین است را تقاضا کند
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    باور 373 این وسط چی میشه ؟؟؟؟؟؟؟
  • علی ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    اصلا هم باج خواهی نیست داداش .
  • علی ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    رفت پیش فروش پول نفتی که آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم کردن و ندادن .
  • مدد ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    آقا آرش مساحت اسراییل رو متر کردی 100 متر مربعه . مطمئنی که بیشتر نیست .100 متر چیه داداش . اول بیدارشو دست و صورتت رو بشور بعد حرف بزن .
  • فرزند ایران ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 0
    هم وظنان عزیز: با تعصبات،احساسات،بدبینی،سخن نگویید همه ما از بالاترین مقام کشور تا فرد عادی جامعه باید توجه داشته باشیم که هرجا رهبر عزیزمان پا گذاشت پای خود را جای پای ایشان بگذاریم قدمی از قدم رهبر جلوتر بر نداریم تا دشمن به ما آسیب نرساند پس مواظب کلامهایمان در سایت ها باشیم
  • سیدمحمدنیکوزاد ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    از بین بردن اسرائیل برای ایران مثل ریختن آب روی زمین است با سه شماره اسرائیل محو می شود . خود خر اسرائیلی ها هم می دونند که نباید با ایران سرشاخ بشن چون کمترین چیزی که براشون به ارمغان می آره نابودی کامل است .......
  • گمنام ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام این روسیه روباه کثیفیه مثل دفعه های قبل مارو سرکار میزاره
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    خشم پشهههههههههههههههههههههههههههه پناه بگیرید خخخخخخخ
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    اگه پی ام یو2 باشه تا سال های سال نیازمون را برطرف میکنه،اگه بخوایم دوباره بخریم باید اس700 تقاضا کنیم تا 20 سال دیگه ساخته میشه بهمون بدن
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    جناب کارشناس پس اونا که اومده چیه؟
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    استاد اس 300 پدافند هواییه،یعنی این همه نابغه کجا بودن ما نمیدونستیم
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 0
    سامانه اس300 فقط بایستی بعنوان سکوی پرتاب وجهش ایران درساخت سامانه های ضدهوایی باشد ونبایستی از آن بطور مستقیم استفاده کرد
  • مهدیار ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    اسرائیل کیه که بخاد با فرزندان حضرت زهرا و شیعیان علی در بیوفته...
  • سید عبدالرضا ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    عربستا ن به هوش باش چرت وپرت خیلی گفتی واقعا دلشوداری نگاه چپ به بیشه شیران کنی موشکهایی که بچه های ماساختن ازاس سیصد کمتر نیست راستی پرواز جنگنده اززیر اب رودیدین این یه گل ازبهاره اینجا یمن نیست که هواپیماهای اهدایی غرب جولان بدن اگه رهبرمون دستور بدن هواپیماهات ازفرودگاه بلندشن همونجا داخل عربستان منهدم میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس