کد خبر 404991
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

وزیر امور خارجه آلمان از نامزدی هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استقبال کرده و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش مشرق، "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر امور خارجه آلمان در مقاله ای در نشریه "بیلد" نوشت" ما به هر کجا که نگاه می کنیم با بحران ها، جنگ ها و چالش ها و درگیری ها روبرو هستیم. همواره کشورهای بیشتری همچنین در همسایگی ما  باید علیه تروریست از خود دفاع کنند. ترور همچنین ما را تهدید می کند. همزمان همواره کشورهای بیشتری در دنیا به بازیگران قدرتمند جهانی تبدیل می شوند که می خواهند در نظم فردا شریک باشند.

وزیر خارجه آلمان در ادامه مقاله خود نوشت: در این شرایط سردرگمی اروپا و آمریکا برای یکدیگر مهم ترین شرکا محسوب می شوند که نه در هر مسئله ای با هم هم عقیده اند اما آشکارا برای گشتن به دنبال پاسخ های مشترک آماده اند.

اگر ما همه دست به دست هم بدهیم می توانیم به چیزهای زیادی دست پیدا کنیم. با تداوم راهکار دیپلماتیک ما مشترکا در مذاکرات اتمی ایران اساسی را قرار دادیم که این کشور نتواند به سلاح اتمی دست پیدا کند و در اوکراین سیاست خارجی آمریکا از تلاش های آلمان-فرانسه برای یک راه حل دیپلماسی برای این بحران حمایت می کند.

اشتاین مایر در ادامه افزود: درست در این دوران آشفته این مهم است که ما در راس آمریکا شریکی داشته باشیم که تحت تاثیر این شرایط ایدئولوژیک قرار نگیرد. باز بودن در برابر دنیا، سخاوت و شایستگی برای گفتگو از آمریکا قدرت رهبری ساخته است که ما همچنین به شدت امروزه به آن نیاز داریم.

با هیلاری کلینتون فردی در آمریکا روی کار می آید که به صنعت سیاست بخصوص در زمینه سیاست خارجی حاکم است و کم تر کسی این گونه است.

وی اروپا را شناخته و نوع فکر کردن ما را درک می کند. من در دوره اول مسئولیت خود به عنوان وزیر امور خارجه آلمان هیلاری کلینتون را می شناختم و وی را نه تنها به عنوان سخنور و شریک گفتگوی باهوش بلکه به عنوان سیاستمداری می دانم که  به خوبی می تواند به حرف دیگری گوش کند.

به عنوان وزیر امور خارجه و همکار من به وی برای این تصمیمش تبریک می گویم و برای او آرزوی موفقیت می کنم.

 هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا رسما اعلام کرد که قصد دارد نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 این کشور شود.

به گزارش دویچه وله، هیلاری کلینتون برای دومین بار پس از سال 2008 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌شود. اعلام نامزدی او نه در یک گردهمایی حزب دموکرات، بلکه از طریق شبکه اجتماعی توئیتر و با پخش یک ویدئو در اینترنت صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس