تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی قاطعانه مقابل آذربایجان به فینال جام جهانی کشتی آزاد رسید و تا ساعاتی دیگر فینال چهل و سومین دوره این مسابقات را با آمریکای میزبان برگزار خواهد کرد.

طوفان جوانان ایرانی آذربایجان را در نوردید/ ایران حریف آمریکا در فینال شد
به گزارش مشرق، تیم ملی کشتی آزاد ایران با حمایت چند هزار تماشاگر ایرانی در دور سوم جام جهانی کشتی آزاد در لس آنجلس، به مصاف آذربایجان رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه قاطعانه 7-1 شکست دهد تا با احتساب پیروزی پیاپی مقابل بلاروس، ترکیه و آذربایجان، فینالیست جام جهانی شود. (فیلم مسابقه ایران و آذربایجان به تفکیک اوزان )

 تیم ملی کشورمان برای کسب عنوان قهرمانی از ساعت 5:15 بامداد امروز در دیدار فینال به مصاف آمریکا خواهد رفت.

تیم های روسیه و آذربایجان هم که به عنوان دوم گروه دست یافتند از ساعت 3:15 بامداد در دیدار رده بندی برای کسب عنوان سوم مسابقه خواهند داد.

ایران در این مسابقه، هفت کشتی از هشت مبارزه را با برتری پشت سر گذاشت که کشتی های زیبای شاگردان رسول خادم تماشاگران ایرانی را به وجد آورد.

پیروزی بهنام احسانپور مقابل قهرمان وزن 61 کیلوگرم جهان و برتری سید احمد محمدی مقابل قهرمان المپیک، اوج کار ملی پوشان ایران بود که با دو برد حیاتی، ایران را به فینال رساندند.

حسن رحیمی، حسن یزدانی، مرتضی رضایی قلعه، میثم مصطفی جوکار و پرویز هادی دیگر بردهای ایران را رقم زدند و رضا یزدانی تنها کشتی گیری بود که نتیجه را به شریف اف قهرمان المپیک لندن واگذار کرد.

نتایج انفرادی کشتی ایران 7 - آذربایجان 1

57 کیلوگرم: حسن رحیمی 8 - جلال سلیمانوف 2

رحیمی دارنده یک طلا و دو برنز جهان در ابتدای مسابقه خاک شد اما در ادامه با حملات پیاپی حریف را در خاک نشاند تا وقت اول 2-2 تمام شود. در وقت دوم رحیمی فرصت عرض اندام به حریف جوان اما پرقدرت آذربایجانی نداد و سه بار دیگر او را خاک کرد تا 8 بر 2 برنده شود.

61 کیلوگرم: بهنام احسان پور 5 (برنده) - حاجی علی یف 5

احسانپور در وقت اول شگفتی ساز شد و قهرمان سال 2014 جهان را در خاک نشاند و یک بارانداز یک امتیازی هم زد تا نتیجه در سه دقیقه اول 3-0 شود. در وقت دوم یک نبرد جانانه بین احسان پور و علی یف در گرفت که احسان پور در نهایت موفق شد با نتیجه 5 بر 5 یک نبرد جانانه را از قهرمان جهان ببرد تا شیرازه تیم آذربایجان از هم بپاشد. احسان پور به دلیل اجرای دو فن دو امتیازی و داشتن امتیاز درشت تر نسبت به حریف برنده شد.

65 کیلوگرم: سید احمد محمدی 14 - طغرل عسگروف 10

در وقت اول یک مبارزه پر افت و خیز بین محمدی نایب قهرمان جهان و عسگروف قهرمان المپیک لندن در گرفت. در حالی که محمدی 6 بر 2 عقب بود با خاک کردن و فتیله پیچ های پیاپی 7 بر 6 پیش افتاد که اگر وقت تمام نمی شد محمدی می توانست کار را یکسره کند.

در وقت دوم محمدی هر چه به سختی امتیاز می گرفت، به راحتی امتیاز از دست می داد. در پایان دقیقه چهارم نتیجه 10 بر 10 مساوی بود که محمدی در دقیقه آخر دو بار دیگر عسگروف را در خاک نشاند و 14 بر 10 به برتری رسید تا ایران سه بر صفر از آذربایجان پیش افتد.

70 کیلوگرم: حسن یزدانی 10 - دیبیرگاجیف 8

یزدانی که قهرمان جوانان جهان است روی کم تجربگی سه امتیاز از دست داد اما خیلی سریع جبران کرد و وقت اول 3 بر 3 شد.

در وقت دوم هم دائم امتیاز رد و بدل شد و در حالی که یزدانی در 10 ثانیه پایانی 7 بر 8 عقب بود روی یورش حریف به زیبایی رو کرد و دو امتیاز گرفت. اعتراض آذربایجانی ها به بازبینی فیلم هم بی نتیجه بود تا یزدانی 10 بر 8 پیروز شود و ایران را در آستانه فینالیست شدن قرار دهد.

74 کیلوگرم: مرتضی رضایی قلعه 10 - جبرئیل حسن اف 0

رضایی قلعه در وقت اول یک بار حریف را روی پل نگه داشت و یک بار هم بیرون بردن حریف در حالت کنده 3-0 پیش افتاد و این درحالی بود که حسن اف به شدت از ناحیه مچ پا آسیب دیده بود.

در وقت دوم هم رضایی موفق شد روی فیتوی حریف، او را روی پا نگه دارد و دو فتیله بارانداز هم زد تا 6-0 پیش افتد. رضایی با خاک و دو فتیله بارانداز نتیجه را 10 بر صفر کرد تا ایران با پنج برد پیاپی، به فینال جام جهانی برسد.

86 کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار 12 - الکساندر گوستیف 1

جوکار در حالی که در وقت اول اخطار کم کاری گرفت و یک بر صفر عقب افتاد، در سه دقیقه دوم حریف را از نفس انداخت و با خاک کردن های پیاپی، بارانداز و اجرای فن سگک 12 بر یک پیروز شد تا ششمین برد نصیب ایران شود.

97 کیلوگرم: رضا یزدانی - شریف شریف اف (در حال برگزاری)

یزدانی در این کشتی تشریفاتی نشان داد که از آمادگی لازم هم بدور است و 8 بر یک مغلوب قهرمان المپیک لندن شد.

125 کیلوگرم: پرویز هادی 13 - جمال الدین ماگومداف 2

ماگومداف مقابل قهرمان آسیا و بازیهای آسیایی حرفی برای گفتن نداشت و هادی در یک مبارزه یک طرفه به برتری 13 بر 2 رسید تا در نهایت ایران با نتیجه 7 بر یک آذربایجان را شکست دهد و حریف آمریکا در فینال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یاس ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    به فینال رسیدیم.ولی واقعا اخلاق رو باختیم چون مرتضی رضایی بعد از پیروزی مقابل کشتی گیر آذربایجانی بجای اینکه دستش رو بگیره بلندش کنه هورا سر میداد در حالیکه کشتی گیر آذربایجانی مچ پاش داغون شده بود ولی ..تاسف آوره...
  • رحیم ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    فیلم کشتی ها پخش نمیشه حتی دانلود نمیشه
  • ایرانی ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    65 و 75 کیلو حماسی بود . عالی ، دمتون گرم ، دست علی یارتون . . . آمریکارو هم میزنیم انشالله . . .همینطور مقتدرانه . . .
  • سرباز ایران ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    من خودم یک آذربایجانی هستم اما اول از اون یک ایرانی هستم جانم فدای ایران واقعا گل کاشتید دمتون گرم الله سوزو بیزه چوخ گورمسین یاشاسین ایران
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    نمی دونم اون چیزی که گفتی اتفاق افتاد یا نه ولی من با فرض صحت حرفتون مثبت دادم و تعجب می کنم چرا بعضی ها منفی دادن.
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    آمریکا رو هم بردیم .
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    آذربایجان چندتا کشتی گیرش تابعیت داده بودن!؟ روسی و ایرانی داخلش نبود!؟ منتظر باشید برای همشون پیشنهاد تابعیت این کشور سال آینده میاد! مثل کلی تکواندوکار بوکسور و...ایرانی
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    تیم ملی روسیه بود که داشتن اکثر نفراتشون برای روسیه ست. موندم چرا به تیموشون میگن ملی هر چند سرزمینی به نام آذربایجان وجود نداره. آذربایجان یه جاست اونم توی ایران
  • علی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    دمشون گرم. خدا حفظشون کنه انشاالله. قصد لوث کردن این پیروزی ارزشمندرو ندارم! اما دیشب، هنگام مشاهدۀ مسابقه ایران و آذربایجان، وقتی در نتیجۀ تیمی هم خیلی جلو بودیم، یکی از کشتی گیران‌جوون‌مون در حالیکه 6 بر 0 هم جلو بود و حریفش بخاطر مصدومیت از ناحیۀ پا، لَنگ میزد و کاملاً قافیه‌رو باخته بود. در 10 ثانیۀ پایانی 4 امتیاز دیگه با استفاده از فن فیتو!! ازش گرفت و فریاد قهرمانانه کشید، ناخودآگاه یاد مرحوم تختی افتادم و بیشتر متوجه دلیل محبوبیت و ماندگاری نام تختی شدم. روحش شاد. یادمه یکی از حریفان خارجیِ تختی خدا بیامرز، تعریف میکرد که در مسابقه جهانی قبل از رویارویی با تختی از ناحیۀ پا مصدوم بود و نگران بوده که تختی از همین نقطه ضعف و مشکلش استفاده کنه، ولی برعکس انتظارش، تختی در اون مسابقه هرگز بطرف پای مصدوم حریف نرفته بود و یکی دیگه از حریفان خارجی که از ناحیه کتف دچار مصدومیت بوده همین تعریف‌رو میکرد...!.
  • مجتبی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    زنده باد ایران
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    جهان پهلوان غلامرضا تختی که اتفاقا اصلیتش اذریه هیچوقت اخلاقو نمیباخت دیشب مابردیم ولی رضایی اخلاقو باخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس