با وجود حمایت‌های هاشمی رفسنجانی از فتنه‌گران در سال 88 و سکوت معنادار ایشان مقابل نسبت دروغ تقلب به نظام اسلامی، ایشان باردیگر نظام ونهادهای قانونی نظام را متهم به تضییع حق‌الناس کردند.

گروه سیاسی مشرق - نه از سخنان شدیداللحن درباره تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده خبری بود و نه از تمایل به اخراج سفیر عربستان؛ گویا امروز هاشمی‌رفسنجانی برخلاف بهارستان‌نشینان تمایلی به واکنش شدید در قبال سعودی‌ها نداشت و تاوان آن را «دلواپسان» داخلی دادند.

حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی امروز صبح در همایش بانوی انقلاب در سالن اجلاس سران به روایت آنچه از منظر ایشان «ظلم» تلقی می‌شود، پرداخت که با این سخنان بار دیگر فضای افکار عمومی را از مطالبه واکنش حداکثری دولت یازدهم به رفتارهای ضد اسلامی و ضد انسانی سعودی‌ها منحرف سازد.

آقای هاشمی دامن شما در فتنه 88 لکه‌دار شده استچرا هاشمی رفسنجانی درباره حمایت خود از فتنه 88 سخن نمی‌گوید؟آقای هاشمی ظلم بزرگ را فتنه‌گران و حامیانشان در سال 88 مرتکب شدندبار دیگر حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی در اظهارات اخیر خود به نحوی وارونه به تحلیل فضای سیاسی کشور پرداختند؛ ایشان اظهار داشتند «رهبری در زمان انتخابات (92) با صراحت گفتند رأی مردم حق‌الناس است. این به این معناست که اگر کسی حقی بر گردن کسی داشته باشد این حق ساقط نمی‌شود و خدا هم نمی‌بخشد چون خدا عادل است پس چطور به خودمان حق می‌دهیم آن کسی که مردم می‌خواهند وارد شود (رأی بیاورد) نگذاریم بیاید و آن کسی که مردم نمی‌خواهند را مسلط کنیم؟ این حق‌الناس (رأی مردم) بزرگ‌ترین ظلم و منکر است»[1]

این سخنان از سوی رییس مجمع تشخیص مصلحت درحالی بیان می‌شود که گویا ایشان مقطع زمانی انتخابات 1388 را از حافظه تاریخی خود پاک کرده‌اند و تمایلی به اظهار نظر پیرامون آن ندارند. در حالی‌که فتنه‌گران و حامیانشان در سال 88 به تعبیر رهبر معظم انقلاب با تهمت تقلب ظلم بزرگی به نظام کردند و ایشان امیدوار کردن دشمنان، تمکین نکردن به رأی مردم و ضربه به نظام اسلامی از درون از جمله گناهان صورت گرفته توسط فتنه‌گران دانستند.

· فتنه 88، تعدی به حق الناس

اولین تعدی به حق الناس با رمز آشوب «تقلب» در کارزار انتخابات در سال 1388 رقم خورد؛ پس از اعلام نتایج در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، در برخی از خیابان‌های تهران شاهد حضور افرادی بودیم که در اثر سخنان سران فتنه و حامیان سیاسی آنان و «سکوت» برخی از خواص، ذهنیت تقلب در اذهان آن شکل گرفته بود و پس از روشنگری‌های رهبرمعظم انقلاب و رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی بسیار از افراد متقاعد شدند و تعداد معدودی از فتنه‌گران همچنان اصرار به ایجاد آشوب در مناطق مختلف را داشتند.

حال این سؤال پیش می‌آید که الگوی رفتاری حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی و خانواده ایشان در قبال این تعدی آشکار چگونه بوده است؟

هاشمی رفسنجانی در 19 خرداد 1388 در نامه‌ای بدون سلام به رهبر معظم انقلاب خبر از «آتش در جریان انتخابات و پس از آن» دادند[2] و اولین گام را برای ایجاد آشوب فراهم ساختند و پس از رفتارهای آشوب آمیز در سطح شهر تهران ایشان «سکوت» را بر دفاع از رأی مردم و حق‌الناس ترجیح دادند و همچنین ایشان در نماز جمعه 26 تیرماه 1388 شورای نگهبان را به عمل نکردن به وظیفه خود در روند انتخابات متهم ساخت و شرایط را بحرانی معرفی و با ابراز تردید نسبت به انتخابات گفت: «این انتخابات اگر مشکلاتی در آن پیش نمی‌آمد ما در 30 سالگی انقلاب بهترین گام را در جهت تحقق جمهوری اسلامی بر می‌داشتیم. من نمی‌گویم که این اتفاق نیفتاده است، اما ما از اواخر دوران تبلیغات دچار تردید شدیم. افرادی تردید کردند، تبلیغات نادرست و عمل نادرست صدا و سیما باعث شد، بذر تردید در دل مردم به وجود بیاید که مثل خوره به جان ما افتاده است» اما در روزهای مهم منتهی به انتخابات و پس از آن بذر «تردیدها» از سوی خانواده آقای هاشمی و دیگر افراد حامی فتنه بر افکار عمومی پاشیده شد؛ عفت مرعشی در گفت‌وگوی اخیر خود با روزنامه آرمان‌امروز آشنایی مردم با وی را در دو حادثه می‌داند که یکی از آن «حوادث تلخ بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۸ که جملاتی از من در رسانه‌ها انتشار یافت و بهانه‌ای برای تخریب همسر و فرزندانم توسط تندروها شد.»[3] وی در آن مقطع زمانی اظهار داشته بود«اگر «تقلب» کردند، بریزند تو خیابون‌ها!»[4] عفت مرعشی حتی با پس از گذشته چندسال در حاشیه نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات فرزندش مهدی هاشمی اظهار داشت «انتخاباتی وجود ندارد، مگر برای این‌ها کاری دارد که رأی‌ها را عوض کنند.»[5]

· پاسخ به رفتارهای متناقض‌نما

در طول حیات پربرکت جمهوری اسلامی ایران همواره رأی مردم در انتخابات از اهمیت بسیار مهمی برخوردار بوده است و خدشه به نظر مردم به عنوان «حق الناس» هیچ‌گانه پذیرفته نبوده است. به نظر می‌رسد، حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی به جای آن‌که رأی مردم را به مثابه «حق‌الناس» محدود به انتخابات 92 بدانند به پاسخ چرایی «سکوت» خود برابر هجمه به «حق‌الناس» در سال 1388 پاسخ بدهند و به جای آن‌که منتقدان سیاست‌های دولت را روزی همصدا با اسرائیل و روزی اذیت‌کننده امام خمینی (ره) تلقی نمایند به مروری بر رفتارهای هم‌گرایانه فتنه‌گران در سال 88 و سکوت برابر ظلم ایشان و همفکرانشان نسبت دروغ به نظام اسلامی، بپردازد.

از سوی دیگر، استفاده از ادبیات سخیف جریان مردود 88 توسط رییس سابق و عضو فعلی مجلس خبرگان نه تنها سبب افت جایگاه وی در افکار عمومی و نخبگان می‌شود، بلکه تصور می‌شود هاشمی رفسنجانی تبدیل به مهره‌ای در دستان فتنه‌گران و مدعیان جمهوریت شده است.



[1] - http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940123000813

[2] - http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=51314

[3] - http://www.armandaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=860

[4] - http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900620001048

[5] - http://www.rajanews.com/news/139761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 90
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 39
  • محسن ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    دادگاه روحانیت باید کیفر خواست علیه هاشمی اعلام کنه و برای سخنان و سکوت ایشان در باب فتنه توضیح بخواد این مطالبه همه دلسوزان انقلاب هست
  • مسافر ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    هاشمی بایدم خودشو به آلزایمر بزنه و گرنه حرفی برای گفتن نداره
  • مهدی ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    باید منتظر صحبت های تنش زا دیگه از عده ای بود برای پرت کردن حواسها از موضوع هسته ای هوشیار باشیم
  • افشین تهران ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    حاج اقا بهتره معنی حق الناس رو به م ه یاد بدن .مردم حقالناس رو خوب میشناسن.حق الناس کرسنت و استات ویل رو در بر نمیگیره؟از ایشان نباید توقع داشت که بر ضد السعود سخن بگویند چراکه برای روز مبادا جایی باید باشد.
  • ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    عجب دکانی شده این فتنه!! عده‌ای حسابی از این خوان هفت رنگ بهره‌ مندند
  • علی ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    خط مشی و نظرات انحرافی جریان اصلاح طلب تا وقتی یه لیدر درست و حسابی نداشت به هیچ عنوان جدی گرفته نمی شد و تهدید هم برای نظام نبود اما متأسفانه رذالت برخی از افراد درون این جریان، این جریان رو بسیار خطرناک تر از تهدید خارجی یعنی آمریکا و متحدانش کرده. از پس آمریکا می تونیم با 4 تا مانور و ساخت موشک و اقتصاد مقاومتی بر بیام ولی از پس رذالت این جریان بر اومدن فقط از طریق کار فرهنگی درست و حسابی و تدبیر صورت پذیره.
  • ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    خدایی حرفهای هاشمی ارزش جواب ندارد واقعا حاج اقا چه اصراری به حرف زدن داری که انقدر خود را کوچک کنی!!!!!!
  • ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    واییی چه خشن الان هاشمی ترسیده
  • امیر ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    هیچکس در حال حاضر در این انقلاب نیست که به اندازه آقای هاشمی ، امام (ره) او را قبول داشته باشد . هاشمی پیره اما یه شیر همیشه شیره
  • ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    فتنه گران جایی در ایران ندارند
  • ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    چرا و بر اساس کدام قانون اسلام حرف زدن افراد در برخی مواقع و یا حرف نزدن آنها در مواقع دیگر از نظر شما جرم محسوب میشه؟ این طرز فکر شما وامثال شما آقا محسن نتیجه اش منتهی میشه به پیدایش داعش های جدید. شما نه حق داری و نه جرات که بخواهی کسی را به خاطر حرف زدن و نزدن محاکمه کنی .بزرگتر از تو هم همینطور.
  • فراهانی ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    عجب عزتی پیدا کرده پاسپورت ایرانی!! کشور کلش باس اوناس
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    عجب! حامیای فتنه سر از لاک خود بیرون آوردند اما بدانید باز شکست و ذلت دامن وطن فروشان و خیانتکاران به انقلاب اسلامی را خواهد گرفت و این هر کسی میخواهد باشد
  • محمد ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    راست میگه خوب اما در صورتی که شورای نگهبان بیاد تمام زندگی خصوصی و عمومی طرف رو بریزه رو دایره تا مردم خودشون بشناسند اون کاندید رو البته در اون صورت کسانی رو که مد نظر جناب هاشمی هست حتما نه جایی در دل مردم خواهند داشت نه جایی ذر ایران
  • محمد رضا ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    آیه46سوره هود را یک نفر برای حاج آقا ترجمه کنه . همه مشکل تو نفهمیدن این آیه است .
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    پس بنا به گفته ی خودت این حرف زدن آقا محسن و امثال ایشان هیچ مانع قانونی ندارد. این حرفا را به خودت نیز بگو.
  • سارا توانگری ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    احسنت بر قلمت درود بر سایتهای بچه حزب‌اللهی ها بی عیب و ایراد که نیستند ولی خوبیش اینه که میدوند غیرت و شرافت و خون شهید کیلویی چند ارزش داره درود من بر مشرق و رجا و طنین ایران و همه سایتهایی که هدفشون اعتلای دین و دنیای ماست
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    عزت پاسپورت از پاسپورت زمان احمدی تژاد همین الانشم هزار برابر بیشتره ای عقده ایها.. شما سوزشتون از چیز دیگه ای ولی اب ندارید بریزید!!
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    اشتباه گرفتی عمو جان!
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    همین که نویسنده جرات نکرده اسمش را بنویسد نشان دهند بی پایه بودن این تحلیل است
  • مسلمان ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    خفه شو
  • زفره ای ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    چه بخواهیم وچه نخواهیم اداره دولت امروز دست هاشمی است و این صحبت های ایشان برای تحت الشعاع قراردادن وقایع این روزها مثل قضیه برادران عربستانیش مذاکرات بی حاصل وگرانی های زیاد است
  • علی رحمانی ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    خدا به راه راست هدایت کنه
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    مردم مواظب باشند كه آقايان عربستان پرست و آمريكا پرست در صددند كه فكر مردم را از افتضاح فرودگاه جده و بيانيه لوزان منحرف كنند بنابراين سعي مي كنند حرفهاي تنش زايي بزنند تا مردم از اتفاقات مهم دور شوند در حال حاضر بايد برخورد با عربستان و اصلاح بيانيه لوزان اصل باشد و پيگيري شود
  • ناشناس ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    کسی که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است ! باید در مورد فتنه ای که امنیت ملی را تهدید کرده بود و نظام را تا لبه پرتگاه بزرگی پیش برده بود قاطعانه موضع گیری میکرد .
  • ناشناس ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    هاشمی باید توجه داشته باشد که رای مردم در سال 88 هم حق الناس بود و متاسفانه به این آراء کم لطفی شد و زیر سوال رفت که ظلم بزرگی به نظام و مردم بود .
  • مجيد ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    الكروبي و الميرحسين و الخاتمي سيئه من سيئات الهاشمي
  • ناشناس ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    آره از تعرض به 2 نوجوان در فرودگاه جده عربستان و راه ندادن نماینده مون به سازمان ملل و اخراج دانشجویان ایرانی از اروپا مشخصه که داره عزت و اعتبار میباره !!!
  • ناشناس ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    کسانی که تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و کشور را به آشوب کشیدند و آقای هاشمی که از آنها حمایت میکرد در اصل با نتانیاهو هم صدا شده بودند .
  • دل نوشته ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    سلام عليكم آقاي رفسنجاني به هرحال ازچهره هاي اين انقلاب بودند يكي ازدوستان كه قبل ازانقلاب ايشان رادراراك ديده بودند وباپسرصاحب خانه ايشان دوست بوده ودرآن زمان حدود15سال داشتند ازايشان تعريف ميكردندكه درآن زمان همواره مجله هاي روزاروپا وامريكا برايشان مي آمدوآنها جهت ديدن عكس مجله ها به اطاق ايشان ميرفتند اينجاي جاي توضيحات زيادنميباشدفقط ازگفتن اين موضوع ميخواستم حضورايشان رادرداخل وخارج بگويم اماسردارسازندگي وقتي رئيس دولت شدندرشداقتصادي راديديم ساختمانهاي بلندمرتبه روزبه روزبالاتررفته وما به بالاترازآن ارتفاعات ساختمان به زيرزمين شكاف طبقاتي كه درزمان سازندگي ايجادشدقابل تصورنميباشدرشوه و...درادارات عادي گرديدسال88خطبه هاي نمازجمعه حضرت آقا فراموش نشدني است هركزاشك جاري شده روي گونه آقا كه حاكي ازمظلوميت ايشان وظلمي كه به نظام واسلام گرديد فراموش نخواهدشداين بزرگان سكوت كردندكوي منتظراتفاقي بودندشايدمنتظرحضور افراد...هرگزفراموش نخواهد شدكه امريكاوهم پيمانانشان ودشمنان اسلام وانقلاب ديگرقدرت ودستيابي هسته اي ايران راباوروازدشمني بانظام قطع اميدكرده وآماده پذيرش ايران درمجامع بين المللي وايجادارتباط بانظام شده بودند وآقايان با هم صداي بادشمنان نوردشمني بانظام را دردل آنه روشن كردندكه اين ظلم وخسارات آن ازذهن خارج نخواهدشد ازخواص نظام چه انتظارامكان داردروزي بيايدكه دست دشمنان نظام راببوسم كه مردانه تمام قدرتش را دردستش گرفته ودشمني كرده اما به اصطلاح اين قماش كه زماني ازخواص نظام بودند هرگزوانشاالله ازتمامي قطارها جا به مانندحتي ازقطارعزرائيل براي چندوقتي تاخواري اقدام خودرابيشترببينندخداراشكركه خدانعمت رهبري را روزي ماگردانيد
  • ناشناس ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    از قدیم گفتن که زبان سرخ سر سبز میدهد برباد ! من هم اگر جای نویسنده بودم جرات نداشتم اسم خود را بنویسم .
  • ناشناس ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    آقای هاشمی با نوشتن نامه بی سلام والسلام به رهبری و کلید زدن فتنه با رمز دروغ تقلب ظلم آشکاری به حق الناس و رای مردم کردند .
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    هاشمی دیگه یک مهره سوخته شده برای غربیها ولی خودش باور نداره .
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    اين بابا هنوز فكر و ذكرش انتخاباتو كانديد شدن و نميخواستم بيام به زور فرستادنم و امام اومد به خوابم گفت تورو خدا كانديد شو!!!!!........ بابا تورو حضرت عباس ولمون كن ديگه حالمونو بيشتر از اين به هم نزن ! ما باور كرديم كه نميخواستي بيايي و به زور آوردنت . بسه ديگه
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    خودت خفه نامسلمان.
  • ناشناس ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    امیر جان امام خمینی (ره) فرموده بودند که ملاک حال فعلی افراد است .
  • ناشناس ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    ایکاش که از نظر هاشمی در مورد تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان مطلع میشدیم و ایشان این جنایت وهابیون را محکوم میکردند .
  • تقی ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    بهتره ایشون صحبت نکنند چون همون ته مونده آبرو هم میره اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
  • امیر تبریز اوغلی ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    در زمان احمدی نزاد اقای هاشمی مصاحبه نمی کرد یا جرات مصاحبه نداشت. الان هر روز 2 مصاحبه. دور ورداشته
  • عبدالله ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    ادبیات و جملات هاشمی رو فقط از زبان ضد انقلابهای لندن نشین می شنیدیم که حالا این شیخ هم گفت!!!!
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    ناشناس 08:29 با این اظهار نظرت فکر کنم دیگه به مد کردن واس ماس نیست. جمله شما خیلی باحال و خنده دار تر بود. لایک
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    ماکه نفهمیدیم ترجمش چیه
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    اقاي هاشمي شما كه مدعي دوستي ديرينه با سعودی ها هستيد چرا اكنون سكوت كرده ايد چرا به عربستان سفر نمي كنيد ؟؟؟
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    هاشمي مثل برخي از مربي هاي فوتبال باید بازنشست بشه ديگه مدام گل به خودي ميزنه
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    اقاي هاشمي فعلا بايد پاسخگوي فتنه 88 باشه
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    من وقتی جانبازی با 80 ماه جبهه را می بینم که وقتی دو پسرش را به سربازی می فرستد و پسر سومش با کمک دوستان پدر معافیت قانونی می گیرد یقه پسر را می گیرد و می گوید من جبهه رفتم به تو چه مربوط بود که معاف شوی و یا به پسر سردار جانباز دیگری می گویم چرا ادامه تحصیل ندادی مسئله شهریه را پیش می کشد وقتی می گویم با جانبازی بابات شهریه نمی دهی می گوید پدرم پرونده جانبازی ندارد و تازه ما را منع کردی که از اسمش استفاده کنیم حالا برخی به خاطر دو روز فعالیت انقلابی خواستار امتیاز و مصونیت مطلق برای نسل و نتیجه و.... خود هستند خواهش می کنم نامه سردار سلیمانی درباره مستند خودش را بخوانید تا این حرف ها را نگویند که دلواپسان ، امام را هم اذیت کردند ما دلواپسان زمان امام نوجوانی بودیم که با سه برادر دیگر اسلحه دستمان بود و با نوکران استکبار می جنگیدیم همان ها که هم اکنون پناهگاه اقازاده ها شدند......
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    ادب مرد به ز دولت اوست...
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    آقای هاشمی استوانه نظام است - اصول گرایان عقاید خود را با نظرات ایشان اصلاح کنند و از انحراف توبه کنند
  • مجتبی ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    اولا سکوت آقای هاشمی در سال 88 بخاطر مناظره میرحسین و احمدی نژاد شکل گرفت که در آن مناظره آقای احمدی نژاد یک دادگاه صحرایی تلوزیونی راه انداخت و با ارائه مشتی اتهامات به ایشان و دیگر اعضای حاضر و وقت حکومت (که چند نفری میشدند) اذهان عمومی را تشویش کرد که اگر آقای هاشمی قرار بود به آن پاسخ بدهند کار بدجوری بالا میگرفت و خطر آفرین میشد... ایشان باسکوت سیاست مدارانه شان باعث کاهش تنش شدند و برخلاف طرف مقابل از هتاکی و اتهام زدن خودداری، و سکوت پیشه کرد... مشکل شما با این سکوت همین بود؟؟؟ بی اخلاقی برای هر دو جناح سیاسی بود هم اصلاح طلبان (بخشی از آنها که الان از آنها جدا شدند) بخاطر زیربرنرفتن به نتیجه انتخابات و هم اصولگرایان بخاطر تهمتها و نسبتهایی که بدون دادگاه به طرف مقابل دادند. صدا و سیما هم که بی اخلاق ترین آنها بود: میدانید که در مناظره معروف صدای موسوی بشکل زیرکانه ای پارازیت انداخته بودند تا اینطور جلوه داده شود که موسوی از مناظره ترسیده!!! .... . . . بدون در نظر گرفتن منافع!... حالا خودتان قضاوت کنید...
  • غریبه ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    اصول گرایان؟؟!!! ایشون که روزگاری،خودشون رو سردمدار اصولگرایان میدونستن،چطور حالا پدر معنوی اصلاح طلبها شدند؟! ضمنا اصولگرا بودن افتخاره و کسانی که از "اصول" فاصله گرفتن باید برگردند...
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    محبوبیت هاشمی در نزد مردم به صفر رسیده و کسی حوصله شنیدن حرفهای ایشون رو نداره ....کی میخواد از خواب بیدار بشه؟
  • خداپرست ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    آقا مجتبی! آیا می‌توانید ادعایتان درباره پارازیت را به‌طور مستدل و مستند ثابت کنید. اگر نمی‌توانید این صحبت شما تعبیر به «تهمت» خواهد شد. با توجه به اینکه امام خمینی(ره) مردم را ولی‌نعمت مسئولان دانسته‌اند، به‌عنوان یکی از مردم ایران، درباره آقای هاشمی با در نظر گرفتن تمامی گفتار و رفتار و کردارشان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، قضاوت خواهیم کرد و مثل شما یک‌طرفه به قاضی نخواهیم رفت.
  • اجمد ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    اینکه قکر کنیم امریکا با یه مذاکره دسث از سر نظام اسلامی بر میداره ساده لوجانه اسث با دلایل واهی دیگری ثجریم ها رو بر میگردونه ثو را خدا ساده نباشید مذاکره ثله و دام برای ماسث هوشیار باشیم
  • چیز خان ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    آره درست میگی حتما این چیز چیز گفتن های اون ملعون رو هم صدا سیما با پارازیت گذاشته!!!!؟؟؟ هر حرفی رو هرجا میشنوی نیا بگو که بهت میخندن
  • سهراب ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    تحلیل از این آبکی تر دیگه نبود بدی؟؟!! اگر هاشمی میخواست وضع از این بدتر نشه باید مقابل اون کسایی که با حرف هاشون، اقداماتشون و... آتش فتنه رو بیشتر میکردن موضع قاطع میگرفت . مردم هزینه هایی(جانی-مالی-روانی و....) که فتنه 88 برای کشور داشت رو فراموش نمیکنن
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    آقا امیر اون شیری که تو سازش رو میزنی دندون نداره ...
  • ستار از تهران ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    داداش امیر هیچکس به اندازه هاشمی از خط انقلاب فاصله نگرفته ...ایشون خیلی وقته از اتوبوس انقلاب پیاده شده اند و در مسیر دیگری هستند
  • حمید ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    حاج آقا امان از حق الناس امان از حق الناس ...راستی از آقا زاده چه خبر ؟حق الناس رو برگردوند؟
  • شهاب ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    جوش نیار حرف داریم تا حرف این آقایی که در باره حق الناس افاضات میفرمایند چرا در تمام این سالها که خاندانش انقلاب را سهم پدری میدانستند ساکت بودند....حالا سنگ کدام حق الناس را به سینه میزنند
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    عجب دفاعی کردی از عزت پاسپورت ایرانی با هزار فحش و ...خدائیش عجب مدافعینی داره این دولت مثل خودش فقط توهین میکنند و جواب منطقی ندارند
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    سال 88 هاشمی در صف چه کسانی بود ؟ما که یادمون نرفته
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    خواب عزرائیل رو چی ندیده بیاد تعریف کنه
  • حمید ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    اصولگرایان براصول انقلابند ایشان از اصول انقلاب و رهبری فاصله گرفته اند اگر اصولگرایان نظرات خود را با ایشان تطبیق دهند که میشود حرکت در خط فتنه
  • بهاره ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    سکوت هاشمی ؟؟؟پس اون نامه تهدید به رهبری چی بود ؟اون نماز جمعه کذایی چی بود که طرفداراش با کفش پشت سرش نماز خوندند ...زن و مرد قاطی ایستاده بودند...الان که روزی سه بار حرف میزنه حرفهاش تموم نمیشه خودش از این همه حرف زدنهای بیجا و خاطره بازی خسته نشده؟
  • حمید ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    آقای هاشمی میشه بفرمائید شما و خانواده چقدر از حق الناس شناخت دارید؟....نعل وارونه رو که خوب بلدید بزنید لابد حق الناس رو هم همانطور تعریف میکنید
  • ناصر ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    نام نمی خواهد این حقایقی که روزانه و دهان به دهان می چرخد.انگار برای نخستین بار است که این مطالب را می خوانی دوست عزیز.
  • ناصر ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    آقای هاشمی! مثل اسلام که دو گونه داریم؛اسلام ناب و اسلام امریکایی،دو گونه دلواپس هم داریم دلواپسان اسلام امریکایی و دلواپسان اسلام ناب.مرگ بر آن اسلامی که امام از آن ها به عنوان سازشکار یاد می کردند ومرگ بر دلواپسان امریکایی.
  • مجتبی ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    پاسخ به خداپرست، چیز، سهراب: 1-خداپرست جان بله، دلیل مستند اینکه کتاب خاطرات ایشان (آقا رضا پورحسین) در اینباره بزودی خواهد آمد!! 2-چیز خان، تمامی اطرافیان که از نزدیک میز مناظره دیدند گفتند که ایشان کاملا مسلط بوده 3-سهراب جان، کجای حرفم آبکی بود؟!؟!؟ ایشان هر حرفی میزد حتمن تنش زا بود! هیچکدام از این سه پاسخ در واقع جواب من نبود و فقط یک حرف کلی و همیشگی زده شد!!! با تشکر از دوستان که پاسخ دادند
  • ناشناس ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    چرا آقاي هاشمي فقط نزديكي هاي انتخابات احساس وظيفه و خطر ميكنه و كانديد ميشه!!!!!!!!! با اين كارخودش براي انقلاب ايجاد زحمت ميكنه تورا بخدا براي يكبار هم شده احساس وظيفه نكن!!!!!!!!!!!!
  • محسن ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    خواب ميديدم كه توي باغ پسته امام ميگفت ...........
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    اگه تو ایدولوژی مشرق نگاه کنی می تونی عوامل بدبختی این مملکتو رو تو این 8 سال پیدا بکنی دیگه زور نزنید تاریخ مصرفتون تموم شد ه
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    حالا بگو تو چرا سوختی از حرف محسن!!!!
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    از کامنتت سوزش داره میباره حالا کجات سوخته؟ فکر نکنم کارت با اب راه بیفته
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    کار از این حرفا گذشته برادر
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    توبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه تو رو خدا دیگه خجالت نکشید به جای استوانه بفرمایید ایشون از انبیا هستن جمع کنید بساط مسخره تونو نفهما
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    بفرمایید اینم یه کامنت بلند بالا از جهل مرکب این جماعت از خدا بیخبر . نمیدونم از خزعبلات اینا ادم بخنده یا به حال بدبختی شون گریه کنه خدا هدایتت کنه مجتبی
  • علی ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    0 0
    ای کاش اقایان هاشمی ترکان ویونسی می دانستند اگر سکوت کنند خیر دنیا واخرت نصیب انها خواهد شد .....ای کاش
  • گیلانی ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    اینقدر پاسپورت ایرانی عزت وشرف داره که دولت نتونست نمایندش رو بفرسته سازمان ملل
  • ناشناس ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    هر چی بدبختی میکشیم از سیاست های غلط دوران هاشمی و کارگزاران است .
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    فکر نمیکنم ربطی داشته باشه. اون مورد که گفتی از رفتار پسرش برائت جسته بود اما تقاضای نجات از عذابش را داشت اما این مورد داره از پسرش حمایت میکنه پس تفاوت زیادی وجود داره
  • سیدعباس قاسمی ازتربت حیدریه09153327480 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    خدایا شر آل سعود و سایر آل های منطقه را از سرمردم مسلمان کوتاه بفرما. آمین یا رب العالمین
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    ادبيات ضد انقلاب از زبان هاشمي
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    ناشناس 00:39 هر چی بدبختی میکشیم از 8 سال سیاستهای غلط دولت احمدی نژاد و نوبنیادکاران است.
  • محسن ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    چاکریمشیخ علی اکبر فدائئ داری
  • محمود ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    بسم الله*سلام در جواب دوست عزیزم امیر.در جوانی میگفتم شیرشیر است اگر چه پیر بود.پیر که شدم فهمیدم پیرپیر است اگر چه شیر بود. آن هاشمی انقلابی سالهاست که رفته است
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    آره خوب عزیزم بعضیا که دیگه خواب برگشتن به قدرت رو نمیدیدن از نردبون فتنه و تحریم های بعدش بالا رفتن و دئباره قدرت رو قبضه کردن و دوباره مشغول بهره مندی از این خوان رنگارنگ شدن بچه جون به نظرت مردم مثل خودت نادون و ببو تشریف دارن؟ مملکت رو به کثافت کشیدین و هر کسی یک دهم اینو علیه شما انجام داده بود تا حالا پونصد تا کفن پوسونده بود
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    عمو مجتبی شما ادرس مطبتو پیدا نکردی هنوز؟ نماز جمعه هاشمی مصداق سکوت بود یا نامه سلام و والسلامش؟ اون قضیه پارازیت رو هم حتما خودت رو به پزشک متخصص نشون بده. خطریه.
  • علی ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    برای یک سیاستمدار با سابقه، سکوت کردن در مواقع حساس هم یک موضع به حساب می اید جناب ناشناس
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    ناشناس 13:54 هرچی بدبختی میکشیم از کوری و بلاهت و منفعت طلبی شماها و روساتونه
  • ژرنال ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    ما هاشمی دهه ۶۰ می خواهیم نه هاشمی ۸۸

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس