کد خبر 404342
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

با وجود اینکه سال 94 سال المپیک به شمار می‌رود و هندبال بانوان نیز باید در مسابقات کسب سهمیه شرکت کند، اما هنوز خبری از آغاز اردوها نیست.

به گزارش مشرق، تیم ملی هندبال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا در بین 9 تیم شرکت‌کننده در جایگاه ششم قرار گرفت و این برای نخستین بار بود که در طول تاریخ ورزش هندبال، بانوان چنین نتیجه‌ای را کسب می‌کردند.

ملی‌پوشان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با کره‌جنوبی، ژاپن و هند همگروه بودند که با دو شکست مقابل کره و ژاپن و یک پیروزی مقابل هند نتوانستند در جمع 4 تیم برتر قرار بگیرند. ملی‌پوشان در مرحله دوم با پیروزی مقابل هنگ‌کنگ برای کسب عنوان پنجمی مقابل ازبکستان قرار گرفتند که با شکست برابر این تیم ششم شدند.

از مجموع 15 دوره برگزاری این رقابت‌ها ملی‌پوشان ایران در 4 دوره در 2008، 2010، 2012 و 2015 شرکت داشته که به ترتیب عناوین هفتم، هشتم، نهم و ششمی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

***

صعود سه پله‌ای ایران بانوان از سال 2012 تا 2015 نشان می‌دهد برگزاری اردوی دوستانه و منظم به بهتر شدن نتایج کمک زیادی خواهد کرد. از طرفی با این نتایج می‌توان به مسابقات برون‌مرزی دیگری که امسال پیش روی بانوان قرار دارد امیدوار شد به شرطی که اردوهای ملی‌پوشان تعطیل نشود.

بعد از بازگشت ملی‌پوشان از مسابقات قهرمانی آسیا که در اندونزی برگزار شد هنوز کادر فنی با نایب‌رئیس بانوان جلسه‌ای نداشته‌اند تا گزارشات خود از این بازی‌ها و برنامه‌های‌شان را برای مسابقات آینده ارائه کنند، این در حالی است که دختران جوان و نوجوان ایران باید تابستان امسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا و مقدماتی المپیک شرکت کنند.

امسال سال کسب سهمیه المپیک است و سال مهمی برای ورزش ایران و همه کشورهای دنیاست و تمامی کشورها در تلاش هستند با تمام قدرت با کسب سهمیه در المپیک شرکت کنند، اما به نظر می‌رسد در هندبال بانوان به این نکته توجهی نشده است. اگرچه هندبال بانوان ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهانی بسیار عقب است، اما نمی‌توان با این حرف که ملی‌پوشان نمی‌توانند سهمیه‌ای بگیرند نسبت به برگزاری اردوها بی‌تفاوت بود.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی تاکید داشت باید به ورزشکاران زن همانند مردان توجه شود و بعد از این صحبت‌ها رباب شهریان هم بارها در صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد، اما به نظر می‌رسد این حرف‌ها در برخی فدراسیون‌ها در حد شعار باقی مانده است.

امید می‌رود با تاکیدات رئیس‌جمهور امکانات خوبی در اختیار بانوان قرار بگیرد. چرا که بانوان ایرانی بارها نشان داده‌اند در صورتی که توجه ویژه به آنها شود همیشه امکان کسب مدال وجود دارد، همان طور که این موضوع در بازی‌های آسیایی تایید شد.

فدراسیون باید با نتیجه قابل قبولی که دختران هندبالیست ایران در مسابقات قهرمانی آسیا داشتند برنامه‌ریزی مناسبی را برای آنها تدارک ببیند تا شاهد نتایج بهتری در رده سنی نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا باشیم. با توجه به اینکه تعداد زیادی از ورزشکاران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی جوانان و نوجوانان بودند می‌توان از همین بازیکنان برای مسابقات امسال نیز استفاده کرد.

این انتظار وجود دارد با توجه به صعود سه پله‌ای بانوان اردوها تعطیل نشود تا ما شاهد موفقیت هر چه بیشتر دختران ایرانی در عرصه بین‌المللی باشیم.

رقابت‌های برون‌مرزی بانوان در سال 94 به شرح زیر است:

سیزدهمین دوره مسابقات جوانان آسیا، 15 تا 22 مرداد، آلماتی - قزاقستان

ششمین دوره جوانان آسیا، 5 تا 13 شهریور، دهلی‌نو - هند

مسابقات کسب سهمیه المپیک - ژاپن
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس