کد خبر 404247
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷

منابع امنیتی عراق از تشکیل اتاق عملیات مشترک بین بغداد و اربیل برای آزادسازی شهر موصل از دست تروریست های داعش خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع امنیتی عراق با اشاره به تشکیل اتاق عملیات مشترک بین بغداد و اربیل برای آزادسازی شهر موصل، خاطرنشان کردند که این اتاق عملیات مشترک دربر گیرنده ارتش عراق، نیروهای داوطلب مردمی، نیروهای پیشمرگه و دیگر اقشار جامعه عراق است.

خبرنگار العالم در عراق در گزارشی اعلام کرد: سفر اخیر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به اربیل بیانگر میزان نزدیکی مواضع دولت مرکزی و منطقه کردستان عراق بویژه در خصوص مسائلی است که تضمین کننده تحقق امنیت و ثبات کشور و نیز همکاری مشترک برای آزادسازی شهر موصل از دست گروهک تروریستی داعش است.

"سالم جمعه" عضو پارلمان عراق از شهر موصل در گفت وگو با خبرنگار العالم تصریح کرد که دو طرف تصمیم قاطع درباره اوضاع عراق اتخاذ کرده اند و بر همین اساس اتاق عملیات مشترک برای آزادسازی استان نینوا تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، اطلاعات امنیتی بیانگر آن است که هدف از تشکیل اتاق عملیات مشترک بغداد و اربیل پاکسازی استان نینوا از وجود داعش با همکاری ارتش، نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای پیشمرگه است.

"غزوان حامد" عضو شورای استانداری نینوا نیز تصریح کرد که این شورا نیز از هر گروه و نیروی نظامی که در عملیات آزادسازی نینوا شرکت کند، پشتیبانی خواهد کرد.

"محمد السورجی" سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی در موصل گفت: ما 7 هزار نیروی پلیس محلی در اختیار داریم و علاوه بر آن تیپ 19 نیز به همراه نیروهای مردمی برای مبارزه تدارک می بیند.

ارودگاه های موصل مملو از نیروهای داوطلب مردمی و دیگر نیروهاست و این نیروها بر آمادگی کامل خود برای آزادسازی موصل تاکید می کنند.

یکی از همین نیروها به خبرنگار العالم گفت: روحیه ما بسیار خوب است و دوره آموزشی بسیار خوبی گذرانده ایم و برای نبرد آمادگی کامل داریم و تنها منتطر فرارسیدن ساعت صفر هستیم.

یکی دیگر از این نیروها گفت: جانمان را در راه آزادسازی موصل به یاری خداوند، فدا می کنیم، از چیزی نمی هراسیم، افرادی که اینجا جمع شده اند از همه قومیت های عراقی از جمله شیعه سنی، مسیحی، کرد، ایزدی و... هستند، همه دست در دست هم قرار داده ایم.



منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس