کد خبر 403727
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه مدعی شد :اقدامات یکجانبه حوثی ها ، یمن را در آستانه تجزیه قرار داده است و این گروه بایستی با تحویل دادن سلاحها و عقب نشینی از مناطق اشغالی راه را برای گفت و گوی سیاسی باز کنند.

به گزارش مشرق، «تانژو بیلگیچ» در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در وزارت خارجه ترکیه به پرسش های خبرنگاران در خصوص تحولات جدید در سیاست خارجی این کشور پاسخ داد.

او در خصوص آنچه رسانه های ترکیه از آن تشکیل مکانیزمی بین ایران و ترکیه در خصوص حل بحران یمن در سفر هفته جاری رجب طیب اردوغان به تهران، یاد کرده اند، گفت: در گفت و گوهای دو طرف تحولات سوریه، عراق و یمن و سایر تحولات منطقه ای مورد بحث قرار گرفت.

بیلگیچ با تاکید بر اینکه موضع ترکیه در قبال یمن روشن است، گفت: اقدامات یکجانبه حوثی ها ، این کشور را در آستانه تجزیه قرار داده و دستگاه دولتی از کار افتاده است. در این چارچوب کمیته همکاری کشورهای خلیج فارس با عملیاتی برای مقابله با این وضع مداخله کرده و ترکیه نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که برای تاسیس دوباره حاکمیت دولت در یمن از این عملیات حمایت می کند.

او گفت: آنکارا بر این باور است که عملیات نظامی علیه حوثی ها ،راه گفت و گو و وفاق در یمن را هموار خواهد کرد و امیدواریم حوثی ها با عقب نشینی از مناطقی که اشغال کرده اند و تحویل سلاحهای سنگین و پذیرش رئیس جمهور مشروع در این کشور، راه گفت و گوی سیاسی را هموار کنند.

به گفته بیلگیچ ترکیه در سفر اردوغان به تهران، مواضع خود در قبال یمن را به اطلاع مقامات ایران رسانده و در آینده نیز در سطح وزیران در این خصوص تشکیل جلساتی نیز می تواند مطرح شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس