کد خبر 403659
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه اعلام کرد: دو نوجوان ایرانی که در فرودگاه جده مورد تعرض قرار گرفته بودند در سلامت کامل هستند.

به گزارش مشرق، حسن قشقاوی در پاسخ به اینکه در برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها عنوان شده است یکی از نوجوانان موردتعرض قرار گرفته از سوی یک مامور سعودی در فرودگاه جده در بازگشت از سفر حج به تهران اقدام به خودکشی کرده است، گفت: این دو نوجوان در حال حاضر در سلامت کامل هستند.

وی همچنین از رسانه‌ها و سایت‌های خبری تقاضا کرد با توجه به مسائل اخلاقی و حفاظت از خانواده و دو نوجوان ایرانی نسبت به انتشار هرگونه اخبار ضد و نقیض در این رابطه خودداری کنند.

وزارت امور خارجه در رابطه با اقدام یک مامور سعودی اقدامات لازم و پیگیری‌های مربوطه را در زمان وقوع حادثه صورت داده است. با این حال وزارت خارجه همچنان پیگیر بازداشت و محاکمه مامور مذکور و پاسخگویی دولت عربستان است. در همین چارچوب معاون عربی آفریقای وزارت خارجه روز پنج شنبه از شناسایی و بازداشت عاملان تعرض به دو نوجوان عمره گذار ایرانی خبر داد.

امیر عبداللهیان تاکید کرد‌ که براساس گفته‌های یک مقام عالی‌رتبه سعودی در دیدار با سفیر کشورمان در ریاض اعلام شده است که افراد خاطی به اشد مجازات خواهند رسید.

وی همچنین تاکید کرده است که در انتظار صدور و اجرای فوری حکم اشد مجازات برای عاملان این رفتار ضد انسانی هستیم و در صورت بی توجهی مقامات سعودی و تامین نکردن امنیت و آرامش کامل زوار ایرانی تهران در این خصوص تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

بنابراین گزارش در اوایل فروردین‌ماه هنگام خروج زائران ایرانی از عربستان ماموران فرودگاه جده به بهانه مظنون شدن به دو نوجوان ایرانی آن‌ها را به بهانه بازرسی‌های بیشتر مورد اذیت و آزار قرار دادند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    بیاییم با تجریم عمره با پل آن سلاح به یمن بفرستیم تا آل یهود را به خاک و خون بکشند
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    هرچی فحش کش دار هست نثار این سعودی ها باد
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    جوری صحبت میکنن انگار این جور جرم ها دیگه عادی شده :|
  • رضایی ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    وزارت خرجه وسازمان حج در این خصوص مسئولند اگر کوتاهی کنند درپیشگاه حق باید جوابگو باشند
  • امیر تبریز اوغلی ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    تجاوز در لوزان. در ژنو. در عربستان و...
  • شادابی ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    بمیریم به نام ونمانیم به ننگ نباید در کنار این موضوع به سادگی گذشت
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    میگم سازمان حج و زیاره هنوز تایید نکرده نه؟؟؟؟ شرم اوره .حالا هی تکذیب کن
  • افشین تهران ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    این ماهیت واقعی رژیمی هست که تولیت خانه امن الهی را بعهده گرفته!!!!!!البته این همان ارزش دادن به پاس ایرانی هم هست که قولش داده شده بود.رژیم ال سعود باید عوامل این عمل زشت را به اشد مجازات برساند والا باید منتظر عواقب ان باشند.
  • حمید ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    باید رابطه با عربستان قطع بشه
  • رضایی ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    شماهام دنبال ازاب گلالودماهی گرفتن باشید
  • علیرضا ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    باوجودی که خودم وخانواده ام دارای فیش حج عمره هستیم،ولی ای کاش مسولان، برای چندمدت هم که شده،حج عمره رالغو،وبه قولی،ازرفتن ایرانیان به عربستان،مکه ومدینه ،برای بجاآوردن مناسک حج عمره،جلوگیری شدیدی بعمل بیاوردند..چندصباحی ست که عربستان وعربهای وهابی خیلی خیلی پررو ولوس وازخود راضی شده اند..اگر مردم باصبر وبردباری،،،وتحمل داشته باشند که به خونه خدا ومکه ومدینه نروند ،همه این مشکلات حل میشود.وبرای همیشه وهابی ها آدم میشوند...وقتی آنها می بینندباکشتن وقتل وعام ایرانیان دربرايت ازمشرکین،آب ازآب تکان نمی خورد واین ایرانیان همچنان حریص هستند که سالی یکبار رابه خونه خدا برن، چرا به ایران وایرانی توهین نکنندوناسزانگوییند؟هان چرا؟چون خودمان آنها راثروتمندوقدرتمند ازلحاظ مالی،کردیم،زحمت کشیدیم شب وروزجمع کردیم ودرانتها رفتیم ریختیم توجیب عرب ،عربستانی...ملت عزیز:یه چند صباحی رادست نگه دارید وخود راازرفتن به حج عمره منصرف کنید،تایه گوشمالیی برا وهابی ها باشد،که انشاا...شایدقدر ایران وایرانی رابهتربدانند..انشاا...
  • ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    دیگه روحشون کشته شده
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    تعریف جدید از سلامت کامل
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    خدا رو شکر غزت به پاسپورت ها برگشت!!!!!!!!!!.............!!!!!!!!!!!
  • فریاد ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    من خیلی عصبانیم از اینکه چرا ما ایرانیها نسبت به هموطنامون اینقدر بی تفاوتیم خوب چی میشه اگه 1 مدت سفرهای مکه رو تحریم کنیم وقتی آدم به همچین جنایتی فکر میکنه از همه چی متنفر میشه دیگه طرف(عربستان)چیکار کنه تا به ما بفهمونه با ما دشمنه ؟؟؟؟؟ ولی ما انگار بهشون مقروضیم من مطمئنم که خدا ی بزرگ و پیامبرش هم راضی نیستن ضمن اینکه سفر مکه 1 نوع سفر اقتصادی شده و در کنارش کمی زیارت.
  • امید ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    کجا هستن اونایی که به یه عده دیگه میگفتن آقا شما یاد ندارید با جهان صحبت کنید؟ 1-اجازه ورود ندادن به نماینده ایران برای ورود به سازمان ملل برای یک و نیم سال و در نهایت اجازه ورود با تغییر نماینده از سوی ایران. 2- اخراج و مجبور به تغییر رشته دانشجویان ایرانی از اروپا. 3-اعمال هفده تحریم جدید و بازگرداندن تحریمی که توسط یک داد گاه لغو شده بود. 4-پایین کشیدن عمدی قیمت نفت برای ضربه به ایران. 5-عدم صدور روادید برای زائران ایرانی از دهم اسفن 93 تا هفته اول عید 94. 6-تفسیر آمریکا از بیانیه مشترک سوییس به نفع خودش(با اون همه عقب نشینی و امتیاز دادن ایران). 7-اگه قبلا کشورهای منطقه به ایران اعتراض میکردن الان به ایران دستور میدن (ترکیه وعربستان)و ایران رو به حساب نمیارن. 8-و جدیدا تجاوز به دو نوجوان ایرانی . بعد از حدود 2 سال تدبیرو دیپلماسی خنده وتعامل سازنده در سیاست خارجی. نمردیمو احترام به ایرانی و پاسپورت ایرانی رو هم دیدیم
  • پوریا ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    مکه عربستان نیست... مکه قلب خودمان است ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس