کد خبر 403559
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد اختلافات شیعه و سنی و نقش آن در بروز مشکلات اخیر در منطقه افزود: این مشکلات برای این به وجود آمد که برخی ها نمی خواهند مردم در کشورهایی مانند بحرین و یمن به قدرت برسند.

به گزارش مشرق، محسن رضایی در پانزدهمین اجلاس شورای عالی استانها افزود: شورای عالی استان‌ها اختیاراتی دارد که مانند دولت می تواند لایحه به مجلس ارائه کند اما سوال این است که تاکنون تا چه حد از این ظرفیت استفاده شده است.

رضایی همچنین به ابهامات شورای نگهبان در حوزه اختیارات شورای عالی استان ها اشاره کرد و گفت: می توان با تدوین لوایحی در چارچوب سیاست های کلی نظام تا حدودی این ابهامات را برطرف کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به چند مورد از سیاست های کلی نظام در حوزه هایی مانند شهرسازی، توسعه شهرها و منابع پایدار اداره شهرها، افزود: اگر در چارچوب این سیاست ها لوایحی تدوین و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شود علاوه بر رفع برخی ابهامات شرایط حل بسیاری از مشکلات شهرها فراهم می‌شود.

رضایی گفت: ظرفیت شورای عالی استان ها و شوراهای شهر و روستا در زمینه‌های گسترش و آشنایی مردم با سیاست های کلی نظام و همچنین نظارت بر اجرای این سیاست ها می تواند به مجمع تشخیص مصلحت نظام کمک کند.

وی با اشاره به جنایت های اتفاق افتاده در عراق زیر سایه خلافت جعلی افزود: در مسیر شکل گیری نظام جمهوری اسلامی، شکل گیری شورای عالی استان ها و شوراهای شهر و روستا  از طریق مردم یکی از مسیرهای مردمسالاری در کشورمان است.

رضایی همچنین جمهوری اسلامی ایران را لنگر ثبات و نقطه روشن هدایت گر منطقه خواند و گفت: منطقه خاورمیانه در سال‌های اخیر دچار یک زلزله سیاسی شده است که احتمالا  تا ده سال ادامه خواهد داشت و این زلزله بعد از عراق و سوریه، یمن، کشورهایی مانند عربستان را نیز فرا خواهد گرفت.

وی افزود: به طور قطع اگر جمهوری اسلامی ایران نبود فجایع و مشکلات بسیاری در منطقه روی می داد و ما باید با وحدت و همدلی این ثبات را حفظ کنیم.

رضایی گفت: اکنون جمهوری اسلامی ایران چراغ روشن هدایتگر منطقه و الگوی ترکیب دین و مردم سالاری است و در صورتی که هر کدام از این‌ها در مقابل هم قرار گیرد اتفاقاتی شبیه بحرین و یمن پیش می آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد اختلافات شیعه و سنی و نقش آن در بروز مشکلات اخیر در منطقه افزود: این مشکلات برای این به وجود آمد که برخی ها نمی خواهند مردم در کشورهایی مانند بحرین و یمن به قدرت برسند.

رضایی وظیفه کنونی همه نهادها در کشور را بسیار مهم دانست و گفت: باید روی ارزش‌های انقلاب مانند مردم‌سالاری دینی بایستیم و به این ارزش ها مانند تشکیل شوراهای اسلامی جدی نگاه کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در راس نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: این جایگاه با توجه به اینکه به هیچ جناح و قوایی وابسته نیست انقلاب را از رفتن به بیراهه حفظ کرده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    شوراها در سطح شهرها و روستاها هم موفق نبود تا چه برسه در سطح استان.عامل بسیاری از مشکلات در شهرها و روستاها همین شوراها هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس