کد خبر 403337
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت گوشت مرغ در ۱۰ ماه سال گذشته به ضرر تولیدکننده بود و در دو ماه آخر مقداری افزایش یافت که با استفاده از ذخایر گوشت مرغ قیمت‌ها را ساماندهی کردیم

به گزارش مشرق، حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید گوشت مرغ در کشور شرایط خوبی دارد و هفتمین کشور تولید کننده این محصول هستیم و میانگین مصرف سرانه در کشور ما بیش از دو برابر جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: این مصرف سرانه نشان می دهد گرایش به مصرف گوشت های کم چرب در جامعه بیشتر است و البته میزان تولید 2 میلیون تن گوشت مرغ با توجه به ظرفیت هایی که ایجاد شده تا سه میلیون تن هم قابل افزایش است.

رکنی گفت: در بخش گوشت قرمز مقداری واردات داریم که با توجه به توان داخلی می توانیم در سال های آینده به خوداتکایی برسیم که در این مسیر قرار داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت:‌ در سال های آینده باید به سمت صادر کننده گوشت قرمز حرکت کنیم که با توسعه فرآیند تولید و اصلاح ژنتیک دام ها قابل تحقق است.

رکنی درباره صادرات محصولات لبنی و شیر هم گفت:‌سالانه 8 میلیون و 600 هزار تن شیر در کشور تولید می شود و محصولات لبنی در ایران از تنوع زیادی برخوردار است.

وی افزود‌: در سال 92 پانصد و پنجاه هزار تن شیر و محصولات لبنی به منطقه صادر کردیم که در سال گذشته این میزان افزایش یافته است و برای سال جدید هم برنامه گسترش بازارهای هدف در دست داریم.

رکنی درباره تنظیم بازار داخل هم گفت : ظرفیت تولید به اندازه ای است که می توانیم علاوه بر توسعه صادرات نیاز داخلی را نیز به خوبی تامین کنیم و قیمت گوشت مرغ در 10 ماه پارسال به ضرر تولید کننده بود و در دو ماه آخر مقداری افزایش یافت که با استفاده از ذخایر گوشت مرغ قیمت ها را ساماندهی کردیم.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس