کد خبر 403274
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

بر اساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور تاکنون بیش از 13میلیون نفر با نام و القاب حضرت فاطمه(س) نامگذاری شده ‌اند.

به گزارش مشرق، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت : انتخاب اسم ائمه اطهار (ع) بر نوزادان ایرانی در صدر انتخاب نام برای کودکان در خانواده‌های ایرانی است، در این میان علاقه مردم ایران به حضرت فاطمه (س) ‌وصف ناشدنی است به طوری که نام و القاب حضرت فاطمه (س) بیشترین انتخاب نام ایرانیان برای فرزندان دختر بوده است.
 مهدی تدین اظهار داشت: بررسی آمار نامگذاری ایرانیان در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نشان می‌دهد هم اکنون، نام فاطمه بیش از 4 میلیون و 300 هزار بار و نام زهرا نزدیک به 3میلیون بار در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت شده است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل تصریح کرد: نامهای مرضیه با ثبت با 500 هزار ، صدیقه بیش از 438 هزار و طاهره نزدیک به 411 هزار بار بعد از نام مبارک زهرا از فراوان ترین اسامی دخت نبی مکرم اسلام است که والدین بر روی فرزندان خود نام نهاده اند.
تدین افزود: همچنین بر اساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال نام های معصومه با ثبت بیش از یک میلیون و 267 هزار بار، زهره با حدود 350 هزار ، بتول نزدیک به 240 هزار ، طیبه بیش از 226 هزار فریده در حدود 214 هزار ، مهدیه بیش از 210 هزار و ریحانه بیش از 208 هزار بار از فراوان ترین القاب حضرت فاطمه زهرا (س) است که در این پایگاه به ثبت رسیده است.
فاطمه: در لغت و اصطلاح عرب به زنی گفته می شود که فرزند خود را از شیر باز گرفته است. فاطمه نام دختر پیامبر اسلام (ص) است که فرمود :دخترم را از آن جهت فاطمه گویند که: «ان الله عزوجل فطمها و فطم من احبها من النار» همانا خداوند متعال او وکسانی که او را دوست دارند از آتش جهنم باز می دارد . همچنین امام باقر( ع) فرمود : وقتی که جده ام فاطمه (س) به دنیا آمد خدای عزوجل به فرشته ای وحی کرد که نام فاطمه را برزبان پیامبر گرامی اسلام(ص)جاری
کند به همین جهت نام « فاطمه» از اذکار ربّانی است.
هر کس نام او فاطمه است فرشتگان آسمان با احترام از او یاد می کنند و جان و مال او را از گزند آسیب ها و حوادث روزگار حفظ می کنند.
همچنین دختری که نام او فاطمه (ع) است از صفای دل و هوش فراوان و آرامش روان برخوردار است به شرط آنکه با ذکر « فاطمه » و توجه قلبی ، خود را به چشمه زلال عرفان او متصل کند و از ارتکاب به گناهان کوچک و بزرگ پرهیز نماید.
ای عزیزی که نامت فاطمه است بدان که نور حضرت فاطمه(س) زینت عرش است و اگر تو پاکدامن و اهل توسل به او باشی زینت فرش خواهی بود و آن بانوی بزرگوار شفاعت تو را در فردای قیامت تضمین خواهد کرد .
همچنین صاحبان این نام از آسیب شیاطین انس و جن در امان هستند.
خوشا قلبی که آفاق برین است ز نور فاطمه فرش زمین است
تنیــده جان او با مهــر زهـرا به گلزار ولایت لاله چین است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس